AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 Jeg har lagt min elsk på ryvita sesame knekkebrød! Men er dette bra å spise når jeg skal ned i vekt? Spiser ca 8 stk pr dag.. Ligger innenfor 1500kcal uansett pr dag, men tenkte på om det ble for mye karbohydrater?😳Anonymous poster hash: 93718...b16
Gjest Runforit Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Så lenge du er i underskudd går du ned. Karbs gjør deg ikke feit. det er det overskudd som gjør. 1
Pringle Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Det er kaloribalansen som bestemmer vekta. Ikke noe galt med knekkebrød, knekkebrød er heller ikke avgjørende for at man skal gå ned i vekt. Men 8 like knekkebrød hver dag hørtes ensformig ut. Sørg for variert pålegg, og at du velger noe annet straks du blir lei.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Er surdeig knekkebrød sunt? Anonymous poster hash: cd786...0e1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 Det er kaloribalansen som bestemmer vekta. Ikke noe galt med knekkebrød, knekkebrød er heller ikke avgjørende for at man skal gå ned i vekt. Men 8 like knekkebrød hver dag hørtes ensformig ut. Sørg for variert pålegg, og at du velger noe annet straks du blir lei. Akkurat nå er det knekkebrød med hamburgerrygg😜 men bytter når jeg er lei ja😊Anonymous poster hash: 93718...b16
grrwaffmjau Skrevet 8. april 2015 #6 Skrevet 8. april 2015 Som andre her sier, energi inn/ut som teller. Og spiser du variert ellers er det ikke noe galt å sverge til det samme pålegget:) jeg har ingen form for mangler selv om jeg er veldig ensformig i påleggsveien.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #7 Skrevet 13. april 2015 Jeg spiser også dette knekkebrødet. Bare hamburgerrygg blir for tørt for meg. Jeg har et tynt lag philadelphia light naturell under. Philadelphia light naturell spiser jeg mye. Favoritten på knekkebrød er et godt lag med enten eplesyltetøy uten sukker fra Lerum med et kaneldryss på eller epleskiver med kanel. Bruker også ofte ferske blåbær og eller bringebær på. Anonymous poster hash: 58ed9...e1b
Pringle Skrevet 13. april 2015 #8 Skrevet 13. april 2015 Om ønskes tips til variasjon: Jeg har helst røkt laks, leverpostei (Gildes originale ovnsbakte), fransk paté fra Finsbråten når den er å få tak i, kaldrøkt ørret (når jeg virkelig skal være kakse (koster dobbelt så mye som laks)), jædersylte, bayersk postei, peppermakrell, bøkling (varmrøkt sild), kaviar, gulost eller brunost, skinke- eller tunfisksalat (lager selv: kokt skinke eller tunfisk i olje, majones, finhakket løk, salt, pepper) på mine knekkebrød - og spiser mest Wasa Husman, dessuten Sesam Delikatess, Rågi og Rugsprø (noen kombinasjoner passer bedre enn andre, men sikkert "smak og behag" der også).
Charlie. Skrevet 13. april 2015 #9 Skrevet 13. april 2015 Jeg har lagt min elsk på ryvita sesame knekkebrød! Men er dette bra å spise når jeg skal ned i vekt? Spiser ca 8 stk pr dag.. Ligger innenfor 1500kcal uansett pr dag, men tenkte på om det ble for mye karbohydrater?Anonymous poster hash: 93718...b16 Galskap! Karbohydrater er livsviktige. Alle cellene i kroppen er avhengig av dem for å fungere. Bare hjernen trenger 120 gram glukose hver dag. Slanking ved å sette en maksimal grense for kalorier i kombinasjon med lavkarbo er oppskriften på en livslang slankekur. I tillegg vil man bli utrolig slapp av det, og man vil ikke gidde å trene. Hvis man straffer kroppen ved å gi den for lite næring så vil den fungere dårlig både fysisk og psykisk. 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2015 #10 Skrevet 13. april 2015 Galskap! Karbohydrater er livsviktige. Alle cellene i kroppen er avhengig av dem for å fungere. Bare hjernen trenger 120 gram glukose hver dag. Slanking ved å sette en maksimal grense for kalorier i kombinasjon med lavkarbo er oppskriften på en livslang slankekur. I tillegg vil man bli utrolig slapp av det, og man vil ikke gidde å trene. Hvis man straffer kroppen ved å gi den for lite næring så vil den fungere dårlig både fysisk og psykisk. Må denne glukosen som hjernen trenger komme fra mat? Dersom den ikke får det, hva skjer da? Trodde det var fett som var viktigst for hjernen, den består jo av nesten kun fett. Og jeg trodde at hjernen (og kroppen forøvrig) klarte å produsere det den trengte av karbohydrater. Merkelig at vi har så ulik kunnskap.Anonymous poster hash: 92dc0...ef1
Charlie. Skrevet 13. april 2015 #11 Skrevet 13. april 2015 Må denne glukosen som hjernen trenger komme fra mat? Dersom den ikke får det, hva skjer da? Trodde det var fett som var viktigst for hjernen, den består jo av nesten kun fett. Og jeg trodde at hjernen (og kroppen forøvrig) klarte å produsere det den trengte av karbohydrater. Merkelig at vi har så ulik kunnskap.Anonymous poster hash: 92dc0...ef1 Leveren kan omforme fett og proteiner til glukose men det er langt fra nok. Mangel på karbohydrater fra mat har noen direktevirkninger i tillegg til at det påvirker fysiske prestasjoner negativt. Ingen idrettsutøvere spiser fett eller proteiner under lange løp/ritt, men de er avhengig av karbohydrater. Kognitive evner som påvirkes negativt av karbohydratmangel er hukommelse og reaksjon. http://www.medicalnewstoday.com/articles/132733.php Historisk sett har mennesker trolig aldri levd på lavkarbo, selv ikke eskimoene. At eskimoene ikke spiste karbohydrater er propaganda som blir brukt av lavkarbo-selgere. Eskimoene fikk i seg opp til 20% av kaloriene fra karbohydrater i og med at de spiste kjøttet rått. Historisk sett har vi heller aldri vært tykkere enn vi er nå, og grunnen er utvilsomt at vi beveger oss for lite. Men nevner man dette vil man få unnskyldninger som at det ikke går på grunn av tidsmangel. Likevel har folk tid til å sitte på nettforum, tid til å telle kalorier, og tid til å gå på lavkarbo-diett som medfører at gjøremål blir gjort mindre effektivt. Ikke torturer kropp og hjerne ved å ikke gi den livsnødvendig næring er min oppfordring, for dem som gidder å høre på det. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå