AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #1 Del Skrevet 8. april 2015 Jeg har et lite "problem", jeg synes det er alt for mange kcal i smoothien min :s Men blir litt hysterisk med en gang jeg begynner å tenke kcal, så prøver egentlig å la være, samtidig så er det vanskelig å la være når målet er å gå ned i vekt :s I en typisk smoothie så har jeg feks noen blader grønnkål, litt spinat, en kvart avokado, en halv banan, 1 1/2 dl biola med smak eller 2-3 ss vaniljekesam, et par dl frosne bær, litt juice (ikke hvis jeg har biola) og en neve havregryn(vil tro det tilsvarer 1dl) og enten proteinpulver eller et rått egg. Det blir vel raskt 4-500 kcal? Kanskje enda mer? Synes det er litt mye, eller er det helt feil? I tilleg spiser jeg 1-2ss tran eller udos choicem som jo blir 100-200 kcal. Spiser kanskje to sånne om dagen, og i tillegg kommer jo vanlig mat.. Det blir jo veldig mange kcal om dagen, går jo ikke ned i vekt av dette?Anonymous poster hash: 2066f...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #2 Del Skrevet 8. april 2015 Du kommer fort høyt opp i kalorimengden med både avokado (mye fett), banan (både fett og sukker), samt juice (ofte mye sukker) og bær. Så ja, det kan fint være godt over 500 kcal i en smoothie. Om du går ned i vekt eller ikke avhenger av hvor mye kcal du trenger og hvor mye annet du inntar den dagen. Anonymous poster hash: 2ad97...1f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FitnessIna Skrevet 8. april 2015 #3 Del Skrevet 8. april 2015 Om du går ned i vekt eller ikke av dette, avgjøres av hva du spiser resten av dagen. Smoothien høres ut som et fint måltid, men kanskje litt for energirikt om du skal ned i vekt og tar det som et mellommåltid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #4 Del Skrevet 8. april 2015 Men er det greit å bytte ut "vanlig" mat med den type smoothie som jeg beskriver, eller blir det feil mtp næringsinntak. Kan vel ikke leve på egg og proteinpulver som eneste proteinkilde?Anonymous poster hash: 2066f...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #5 Del Skrevet 8. april 2015 Om du går ned i vekt eller ikke av dette, avgjøres av hva du spiser resten av dagen. Smoothien høres ut som et fint måltid, men kanskje litt for energirikt om du skal ned i vekt og tar det som et mellommåltid. Bytter den ut med et annet måltid i såfall men blir det fullverdig å bytte ut måltid med smoothie?Anonymous poster hash: 2066f...3fc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FitnessIna Skrevet 8. april 2015 #6 Del Skrevet 8. april 2015 Bytter den ut med et annet måltid i såfall men blir det fullverdig å bytte ut måltid med smoothie?Anonymous poster hash: 2066f...3fc Så lenge det er fett (avocado), karbohydrater (bær/havregryn) og protein (egg/proteinpulver) i, så! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #7 Del Skrevet 9. april 2015 Så lenge det er fett (avocado), karbohydrater (bær/havregryn) og protein (egg/proteinpulver) i, så! Oi, der var det en skriveleif. Rettet opp i den for deg for å unngå misforståelser. Anonymous poster hash: 2404a...30e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FitnessIna Skrevet 9. april 2015 #8 Del Skrevet 9. april 2015 Oi, der var det en skriveleif. Rettet opp i den for deg for å unngå misforståelser. Anonymous poster hash: 2404a...30e Du kan mene hva du vil om karbohydrater - jeg vet at det ikke er essensielt, men det betyr ikke at det ikke bærer med seg fordeler å spise det. Karbo er viktig for et optimalt opptak av aminosyrer, karbohydratrike matvarer er en god kilde til fiber, og det er viktig for prestasjon i idrett og for restitusjon. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå