AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 Jeg har sluttet å spise kjøtt fra landdyr, men spiser fremdeles fisk og annen sjømat. Jeg er derimot ikke så veldig glad i mange tradisjonelle norske oppskrifter hvor fisk kokes og serveres med kokte grønnsaker o.l. Jeg liker best oppskrifter med masse smak hvor fiskesmaken skjules litt. Jeg er veldig glad i stekt marinert laks med stekte poteter, marinert og grillet scampi osv., men jeg trenger litt inspirasjon til andre fiskeretter som smaker godt. Noen som har noen tips? :-) Anonymous poster hash: d5c3c...b35
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Wok med løk, hvitløk, sopp, squash og paprika, med soyasaus og sweet chilisaus og ris. Stek torsk eller sei, og flak den opp og bland med grønnsakene og risen. Baccalao (ørten oppskrifter på nett) Torsk krydret med røkt paprika og karripulver, servert med bakte rotgrønnsaker (søtpotet med kanel, kålrabi og gulrot med rosmarin og timian) og karriris (ris kokt enten med kokosmelk og karripulver, eller bare bland kokt ris med kesam og karri). Lakselapskaus med karri. Lag lapskaus som vanlig, med purre, kålrabi, poteter og gulrøtter, vann og buljong. Tilsett karriuplver og la lakseterninger trekke med etter du har tatt pannen av varmen. Gryte med laks, kål og sopp. Stek sopp og løk. Tilsett kål i biter og brokkoli i små buketter, og urter som timian og rosmarin. Ha i litt vann, og la det koke under lokk til kålen er myk og brokkolien ferdig mørnet (og vannet er kokt nesten inn). Ha lakseterninger i og la det trekke til fisken er ferdig. Rør inn creme fraiche (eller kesam), smak til med salt og pepper. Anonymous poster hash: 20eb9...51d
Gjest Ennasus Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Kremet blåskjellsuppe Damp blåskjellene i hvitvin. Fres rødløk, hvitløk og chili i litt olje. Tilsett finhakket gulrot og paprika, salt og pepper. Tilsett blåskjellkraft eller fiskekraft og fløte til passende konsistens. Kremet kongekrabbesuppe Samme som over, bare med kongekrabbe! Tagliatelle med parmesanfløtesaus og lakseterninger Kok tagliatelle. Ta en stekepanne og fres hvitløk og sjarlottløk, tilsett rikelig med fløte og parmesan. Kutt opp laks i terninger og legg oppi sausen. La det koke til laksen er ferdig. Tempura http://www.go-japanese.com/tempura-recipe Bacalao http://www.innifristelse.no/2011/05/bacalao/ Moules frites Hvitvinsdampede blåskjell med hjemmelaget pommes frites! Tikka Masala med laks http://www.godfisk.no/Oppskrifter/Norge/Laks-tikka-masala Pizza Da kan du jo kombinere hva du vil! eks: røkt laks, spinat, ost, løk og pinjekjerner scampi, ost, lime, paprika.. Røkt laks, avokado, mozarella.. torsk, tomatskiver, mozarella, ruccola.. osv osv Gratinert hummer http://gryskjokkenskriverier.blogspot.no/2011/05/min-gratinerte-hummer-lobster-thermidor.html Nudelsuppe med reker Da kan du jo tilsette hva du vil, men jeg liker hvertfall kombinasjonen av paprika, sukkerert, rødløk, kål, soyasaus, ingefær, fiskekraft og nudler. Du kan også ha oppi kokosmelk Sjømat er det beste som finnes
peppermyntete Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Ovnsbakt laks med enten et lag pesto eller parmesan over! Knallgodt! Laks kan også med fordel lages med tikka masala "smak" og tilbehør. Det er også kjempegodt å lage taco med torsk, også denne ovnsbakt. Og så kan du jo teste ut fisker med litt annen smak, som pannestekt makrell med stekt rømme! En av mine absolutte favoritter!
Gjest Lille-pus Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 Quich (altså pai) med spinat og røkelaks.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #6 Skrevet 8. april 2015 Taco og curry. Anonymous poster hash: 668fb...698
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #7 Skrevet 9. april 2015 Mye godt her, takk for svar! Anonymous poster hash: d5c3c...b35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå