AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #1 Skrevet 8. april 2015 Nå har jeg opplevd, flere ganger!! at svigermor ikke bruker bilsete når hun er ute å kjører med treåringen vår.. Jeg har utstyrt henne med sete som man kun setter i bilen og tar på sele.. Jeg har sagt ifra, men hun sier at det gååår bra, det er bare små turer. Jeg har nå sagt til samboeren at jeg ikke ønsker at hun skal kjøre på barnet vårt. Han sier det samme som moren og at jeg må roe ned. Må jeg det? Anonymous poster hash: 11fd8...555
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #2 Skrevet 8. april 2015 Dette hadde ikke jeg godtatt. At det bare er småturer er da ingen unnskldning. Man blir like skadet om man kræsjer på en 3 minutters tur til butikken som om man kjører på timesland oppdagelsesferd. Anonymous poster hash: 94d7f...f8d 3
duplexx Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 HALLO! Nei! Svigerforeldrene mine gjorde det samme, det ble månelyst. Enten brukte de setet, ellers så kjørte de ikke med ungen. De brukte setet. 10
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Dette hadde ikke jeg godtatt. At det bare er småturer er da ingen unnskldning. Man blir like skadet om man kræsjer på en 3 minutters tur til butikken som om man kjører på timesland oppdagelsesferd. Anonymous poster hash: 94d7f...f8d takk.. så jeg er ikke en hysterisk, overbeskyttende mamma? Anonymous poster hash: 11fd8...555
Favole Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 Hadde aldri akseptert det. Ungen skal sikres i bil, så enkelt er det bare. 1
absinthia Skrevet 8. april 2015 #6 Skrevet 8. april 2015 (endret) Nei,du må ikke roe ned. Jeg hadde gladelig pusset politiet på henne om jeg visste akkurat når dette foregikk, slik at hun fikk seg en lærepenge,til ettertanke, når ikke fornuft går inn på normal måte, Nå har politiet dessverre ofte en del andre ting å foreta seg, men jeg ville ringt dem anonymt og spørre hva man bør gjøre i slike tilfeller og hva de eventuelt kan gjøre, Når hun har sete, så kan hun bruke det, ellers får hun la være å kjøre! Endret 8. april 2015 av absinthia 6
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #7 Skrevet 8. april 2015 Jeg hadde heeeelt rolig nektet svigermor å passe barnet alene. Anonymous poster hash: ebd9b...c6e 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #8 Skrevet 8. april 2015 Min mor argumenterte med at vi ikke satt i verken bilstol eller bilbelte da vi var 3 da jeg nektet henne å kjøre uten bilstol. Hun fikk velge - med bilstol eller ingen kjøring! Mine barns sikkerhet i bil lekes ikke med. Når min mann prøvde å snu bilstolen forover til vår 2 1/2 åring fikk han fint snu den tilbake. Han hadde valget mellom å få en furorie av kone eller å stoppe bilen dersom 2 1/2 åringen aboslutt måtte spy eller lignende. Han valgte å stoppe bilen dersom det var behov for det. Må tilføyes at 2 1/2 åringen aldri har vært bilsyk eller spydd i bil. Anonymous poster hash: 7c347...806 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #9 Skrevet 8. april 2015 Fyfaen - hadde blitt forbanna ! Alt kan skje på lille tur på kort tid - ungen kan dø. Anonymous poster hash: 24bc4...023
Amarone Skrevet 8. april 2015 #10 Skrevet 8. april 2015 takk.. så jeg er ikke en hysterisk, overbeskyttende mamma? Anonymous poster hash: 11fd8...555 Overhodet ikke! Du er en fornuftig mamma. Min pappa foreslo å kjøre oss et sted med vognbagen løst i baksetet "fordi det var kort vei og lav hastighet". Jeg spurte hvordan han ville føle det hvis det faktisk skjedde noe på turen, og at sikring av personer i bil faktisk er påbudt. Har ikke hørt flere forslag etter det.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #11 Skrevet 8. april 2015 Her for noen uker siden kom det masse snø, busser og alt sto stille. Svigermor foreslo at vi kunne ta bilen hennes, som ikke har barnesete og hente barna ( bilen setene sti i hadde samboer på jobb), jeg nekta og det ble en slitsom tur hjem. Var jo ikke brøyta nesten, men det gikk. Var gode og slitne alle mann når vi kom hjem. Med god samvittighet. Anonymous poster hash: 6b54c...2be
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #12 Skrevet 8. april 2015 Hadde jeg aldri godtatt. Er svigers en sånn som dropper bilbeltet til seg selv også, siden hun kun skal kjøre en kort tur? Anonymous poster hash: 5162b...e9f
Gjest Magdalene Skrevet 8. april 2015 #13 Skrevet 8. april 2015 Da hadde ikke vedkommende fått lov til å kjøre med barna i bilen.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #14 Skrevet 8. april 2015 takk.. så jeg er ikke en hysterisk, overbeskyttende mamma? Anonymous poster hash: 11fd8...555 Det er du på ingen måte! Jeg hadde klikka, og hadde de ikke hørt på meg hadde jeg nekta de å passe ungen i det hele tatt.. Ulykker kan skje selv på korte turer.. Anonymous poster hash: 30958...838
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #15 Skrevet 8. april 2015 Alle barn under 140(?) cm skal sikres i sete! Hvis disse reglene til de, en ting er at de kan få bot (det hadde de fortjent) en annen ting er de skadene som kan oppstå om de skulle kræsje.. Skrekk og gru en 3-åring burde jo sitte bakovervendt.Anonymous poster hash: 479a5...764
skruf Skrevet 8. april 2015 #16 Skrevet 8. april 2015 Jeg synes det er horribelt at svigermor kjører rundt på ungen uten å forsvarlig feste barnet i bilen! Hadde det vært min unge og min svigermor så hadde jeg satt foten ned og barnet ville ikke fått sitte på med henne før hun skjerpet seg. Enkelt og greit. Heller en fight med svigermor enn å risikere livet til det mest dyrebare i livet mitt. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #17 Skrevet 8. april 2015 Uakseptabelt. Har du spurt henne hva hun har tenkt å si hvis hun tilfeldigvis blir stoppa i kontroll? Jeg tror neppe det nytter å dra "det var jo bare en liten tur" for politiet. Anonymous poster hash: ca89b...d11 1
Gjest Solstråla88 Skrevet 8. april 2015 #18 Skrevet 8. april 2015 Nå har jeg opplevd, flere ganger!! at svigermor ikke bruker bilsete når hun er ute å kjører med treåringen vår.. Jeg har utstyrt henne med sete som man kun setter i bilen og tar på sele.. Jeg har sagt ifra, men hun sier at det gååår bra, det er bare små turer. Jeg har nå sagt til samboeren at jeg ikke ønsker at hun skal kjøre på barnet vårt. Han sier det samme som moren og at jeg må roe ned. Må jeg det?Anonymous poster hash: 11fd8...555 Jeg ville ikke roet ned, det kan da like gjerne skje ulykker på korte turer.
HvittHus Skrevet 8. april 2015 #19 Skrevet 8. april 2015 Du får bare fortelle henne at det er påbudt med barnesikring og at du kommer til å ringe politiet om hun gjør dette igjen. Mannen din kan du be ta seg en bolle og lese litt her: http://www.tryggtrafikk.no/tema/sikring-av-barn-i-bil/
kaprifolen Skrevet 8. april 2015 #20 Skrevet 8. april 2015 Hvorfor i helvete lot du svigermor kjørere barnet etter gang 2?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå