Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen av dere som har erfaring med vannfaste? Er på dag 4, og sålangt har jeg gått ned 3kg. Føler ingen matlyst, og er ikke sulten(!) Drikker ca 4l om dagen, og tar kosttilskudd. Hører gjerne fra andre med erfaringer, også ifht hvordan dere har startet matinnntaket etter fasten. Målet er at jeg skal klare ca 10 dager..

Anonymous poster hash: e43b4...352
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har fått et barn for noen mnd siden, gikk opp 30kg totalt. Har startet å trene 2-3 dager i uken og "spise sunt", men har tydeligvis ikke funnet det som funker for meg, vekten går ikke ned. Trener styrke et par ganger i uken, og går mye vognetur. Gikk ned 20 kg etter kort tid, men gikk opp endel etter jeg startet på p-pille igjen, og nå rikker det seg ikke. Et problematisk kne gjør at jeg ikke kan løpe, men jeg har fått et styrkeprogram som skal hjelpe å styrke muskler og sener rundt dette området.

Grunnen til at jeg kom over vannfaste, var en artikkel i det nyeste Tara ang 5:2 dietten, der det ble anbefalt å gjøres en 4-dagers vannfaste i forkant av at man starter på dietten. Det fikk meg til å søke rundt om vannfaste, og jeg kom over programmet det Schrødingers Katt tar for seg dette temaet. Der kommer det frem at svært mange leger anbefaler en 2 ukers vannfaste ved f.eks helseplager, og fedme. Har ikke funnet mange norske artikler der det blir beskrevet hvordan de opplever denne type faste, bortsett fra http://www.noachsw.com/blog/vannfaste-prosjekt/ og http://www.yogasenteret.no/Artikler/artikkel.php?article_id=105 Tenkte at jeg skulle prøve for å se om dette kan hjelpe meg og mine problemer med høyt blodtrykk leddplage og fett. Jeg veit det er en svært radikal måte å "tømme" kroppen på, men er såppass motivert for å få en kickstart og finne ut av hva slagt matvaner som kan passe min kropp.

Jeg er nok ingen ekspert på området, og ser også at mange ikke anbefaler denne type faste, men etter 4 dager føler jeg meg faktisk flott, i godt humør, har masse energi og føler meg veldig klar for å virkelig få tatt kverken på disse kiloene, for første gang på lenge. Er klar over at kroppen vil legge på seg endel kilo etter endt faste også, når glukosenivået i blodet er reetablert binder det ca 1 liter vann og i tillegg kommer matinntaket. Har kjøpt endel bøker om lavkarbomat, samt 5:2 dietten, som jeg tenkte jeg skulle teste ut etter fasten er over.

Det jeg er ute etter er å høre fra andre som har gjort seg erfaringer med denne typen faste, hvordan deres erfaringer med hvordan metabolismen kommer igang igjen etter endt faste, og erfaringer med hvor mye mat og hvaslags mat som inntas de første dagene.

AnonymBruker
Skrevet

HVA er poenget i dette?!

Anonymous poster hash: 9ec09...2a6
AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men får man samme resultat av faste dersom man drikker kaffe/te? (Uten melk/sukker selvsagt)

Anonymous poster hash: d5542...0dc

AnonymBruker
Skrevet

Ikke for å kuppe tråden, men får man samme resultat av faste dersom man drikker kaffe/te? (Uten melk/sukker selvsagt)

Hvilket resultat mener du man får av faste?

Anonymous poster hash: c5392...886

Skrevet

Herlighet...

AnonymBruker
Skrevet

Hvilket resultat mener du man får av faste?

Anonymous poster hash: c5392...886

Aldri prøvd faste så er usikker på hva resultatene blir, men har hørt mye bra om detox, bla at man får bedre hud, mer energi, kvittet seg med mye dritt i kroppen og overflødig vann :)

Gjest Runforit
Skrevet

Aldri prøvd faste så er usikker på hva resultatene blir, men har hørt mye bra om detox, bla at man får bedre hud, mer energi, kvittet seg med mye dritt i kroppen og overflødig vann :)Anonymous poster hash: d5542...0dc

Kroppen kvitter seg med dritt av seg selv uansett. Overflødig vann kvitter kroppen seg ved om en ikke spiser raske karbs og raffinert sukker.

• Liker 1
Gjest Blubberella
Skrevet

Aldri prøvd faste så er usikker på hva resultatene blir, men har hørt mye bra om detox, bla at man får bedre hud, mer energi, kvittet seg med mye dritt i kroppen og overflødig vann :)

Det du kvitter deg med er viktige salter og mineraler, en normal forbrenning og i verste fall helsa di.

Det eneste som funker for å holde vekta eller gå ned i vekt er å justere på inntak av kalorier og å være nok i bevegelse til å enten være i balanse eller i underskudd. Her er folk litt forskjellige men prinsippet er det samme; spis sunnere (og eventuelt mindre) og beveg mer på deg. Det tar tid, er ingen quick fix og må fortsettes med resten av livet. Glem slanking og sats på en sunnere livsstil resten av livet. Glem bikinikroppen 2015 og fokuser heller på å få en sunn og velfungerende kropp du kan leve med i mange år fremover. Å drive detoxkurer som sulter og stresser kroppen er å be om å tvert i mot få en dårligere kropp.

AnonymBruker
Skrevet

Kroppen kvitter seg med dritt av seg selv uansett. Overflødig vann kvitter kroppen seg ved om en ikke spiser raske karbs og raffinert sukker.

Faktisk alle karbohydrater, ikke bare raske. Hvert gram karbohydrat binder ca 3 gram vann i kroppen. Så 350g karbohydrater (ikke unormalt karbohydratinntak blant Ola Nordmann) binder ca 1 liter vann! :sjokkert:

Anonymous poster hash: b1371...04c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...