Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Litt bakgrunnsinfo:

- kjøpte bil for 50 000 for 9 mnd siden av en jeg kjenner, ser at lignende biler går for 60 000 - 70 000 på finn NÅ

- har foretatt noen servicer på bilen, så alt i alt er det brukt mye penger på den

- inni bilen var en bilstol til 4500,- som nå ikke kan brukes

- en mann krasjet i bilen min, så den ble slengt inn i en murvegg (med meg inni). 2 av dørene kan ikke åpnes, bagasjerommet er smadret, bilen rister og det lyser en del lys på dashbordet som motorlampe, airbag og diverse. Fronten er skeiv og jeg tør ikke å kjøre den.

- mannen tok på seg ALL skyld

- jeg dro til nærmeste verksted og fikk taksert bilen

- i dag fikk jeg brev fra forsikringsselskapet hans der de skriver at de ikke ønsker å ordne bilen da dette ikke er økonomisk forsvarlig

Det de derimot ønsker er å gi meg 35000 + at de tar bilen med seg. Altså, hallo? Skal jeg virkelig tape en del penger på at en av deres kunder krasjer i meg? Jeg er gravid, har barn og trenger en forsvarlig bil. Kan jeg klage på dette her? Har lån og alt på bilen. Kjenner jeg er rasende bitter!

Anonymous poster hash: 38d03...9da

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dersom bilens verdi er takstert lavere enn kostnader på reparasjon, så kan de det. Det er dessverre opp til de som sjekker dette hva bilen er "verdt" i deres øyne. (Om jeg leste innlegget rett, så er det dette som har skjedd og derfor de ikke vil fikse opp bilen?).

Anonymous poster hash: 668dd...36f
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har listeprisen på bilen noe å si kanskje?

Anonymous poster hash: 7b288...426
AnonymBruker
Skrevet

Har listeprisen på bilen noe å si kanskje?

Anonymous poster hash: 7b288...426

Listeprisen går ut fra bilens alder og kjørelengde. Dersom skaden overstiger 50 % av summen den er verdt på listepris, blir den kondemnert. Det vil si at ts har kjøpt bilen for over listepris, og får ikke gjort noe med dette...

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

få en egen takst og argumenter deg opp til en bedre pris. vet om folk som har hatt omtrent samme verdi som deg som har fått den opp 10-15k :)

Anonymous poster hash: 64913...b24
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

få en egen takst og argumenter deg opp til en bedre pris. vet om folk som har hatt omtrent samme verdi som deg som har fått den opp 10-15k :)

Dette er mitt forslag også, det kommer an på hvor "respektabelt" forsikringsselskapet er i forhandlingene om skade-erstatning. Få den taksert på et ordentlig sted. Sannsynligheten er liten for at det kan endre utfall, men da har man hvertfall prøvd?

De kan være "sleipe, så stå på ditt! :regler: (Flaten så surt å oppleve!)

Skrevet

Hva slags type bil er det, og hvor langt har den gått?

Fikk selv et "skambud" fra forsikringsselskapet, og argumenterte imot med listepris rett og slett. De holdt kjeft og jeg fikk prisen jeg krevde og vell så det ettersom jeg prøvde meg på "prute" opplegget ved å legge meg litt over det jeg trudde jeg hadde krav på slik at vi møttes på midten, men det kom aldri noe svar forutenom at saken var ferdig og prisen jeg skulle få. Dette var listepris pluss pris på ting som jeg mistet. Bilen ble stjålet, så jeg mistet noen eiendeler som var godt skjult.

AnonymBruker
Skrevet

Kan jeg spørre om de kan reparere bilen? Må ha en bil som jeg trenger til jobb, barnehage og skole.

Takk for svar forresten :) aldri vært borti dette før.

AnonymBruker
Skrevet

Ring NAF og meld deg inn, da får du proff hjelp, fra uavhengige.

Alternativ, undersøk med din forsikring om du har rettshjelpsdekning slik at du får juridisknhjelp uten å betale annet enn egenandeler. Avhegig av hvilken forsikring du har.

Og sist men ikke minst, kom deg til lege og få journalført at du har vært i en ulykke! Du kan få senskader og da er det viktig at ulykken og evt. Problemer/smerter blir journalført.

Lykke til.

Anonymous poster hash: f20f6...ea3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Skader tydeligvis ikke å klage. Nå kom de med et nytt tilbud til meg på 48 000 kr :)

• Liker 1
Skrevet

Du må alltid prute med de! Forsikringsselskapets utskremte begynner utelukkende minst 50% under hva de kan gi.

AnonymBruker
Skrevet

Ts her. Skader tydeligvis ikke å klage. Nå kom de med et nytt tilbud til meg på 48 000 kr :)Anonymous poster hash: 38d03...9da

Derfor kontakter du advokat! Eller NAF.

Forsikringsselskapet må sannsynligvis også betale dine advokatutgifter når de nå har høynet tilbudet så mye.

Ikke vær lettlurt, søk hjelp!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

TS her. Uff, vet ikke om jeg tør å prøve? Er så redd jeg sitter igjen med skyhøye advokat-utgifter. Er ei kvinne i 20-årene hvor jeg faktisk ikke har noen jeg kan diskutere dette med utenom her på KG. I tillegg er jeg konfliktsky og tar til takke med det meste, men i dette tilfelle kunne jeg ikke risikere å tape hele bilen og penger. De skrev til meg på Mail at pga påsken, så bare gav de meg et forslag på 35000,- det er jo absolutt ikke det de skrev i brevet de sendte, men men.

"Ut fra ny vurdering kan vi foreslå en verdi før skade på kr 51000, du beholder bilen og ved levering av bil til oppsamlingsplass får kr 3000 og dette må gå til fradrag. Utbetaling til deg kr 48000. Skadet barnesete kommer i tillegg."

Hva menes med dette? Skal jeg beholde bilen? Den er jo boss..?

Skrevet

Send dem link til tilsvarende biler til salgs på finn, og kvittering på kjøpet og evt store servicer. Barnesetet (?) må de også erstatte dersom det har fått seg en trøkk.

AnonymBruker
Skrevet

Kan hende du kan selge den som delebil, men virker ikke ut fra det du skriver at det er noe for deg. Men ja, de vil gi deg 48.000 pluss barnesete, så får du 3000 i vrakpant når du skroter den.

Si du vil ha 55 pluss setet og de tar seg av vraket.

Anonymous poster hash: 93ab3...b9d

AnonymBruker
Skrevet

TS her. Uff, vet ikke om jeg tør å prøve? Er så redd jeg sitter igjen med skyhøye advokat-utgifter. Er ei kvinne i 20-årene hvor jeg faktisk ikke har noen jeg kan diskutere dette med utenom her på KG. I tillegg er jeg konfliktsky og tar til takke med det meste, men i dette tilfelle kunne jeg ikke risikere å tape hele bilen og penger. De skrev til meg på Mail at pga påsken,

så bare gav de meg et forslag på 35000,- det er jo absolutt ikke det

de skrev i brevet de sendte, men men.

"Ut fra ny vurdering kan vi foreslå en verdi før skade på kr 51000, du beholder bilen og ved levering av bil til oppsamlingsplass får kr 3000 og dette må gå til fradrag. Utbetaling til deg kr 48000. Skadet barnesete kommer i tillegg."

Hva menes med dette? Skal jeg beholde bilen? Den er jo boss..? Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

38d03efd8f7dba97558430e3563259da"] 38d03...9da [/

i]

Tørr å kontakte advokat?

Du er jo uskyldig i å ha mistet bilen din, om du er ærlig med oss da?

Er du uskyldig og blir påført ett omfattende tap og motparten ikke vil gjøre opp for seg på en anstendig måte, så må du ha hjelp, og vanlig praksis er da at motparten og må dekke dine advokatutgifter. Når jeg ikke vet hvor i verden du befinner deg, så kan jeg heller ikke anbefale deg noen advokat.

Finn frem til en lokal advokat og ring og spør om hva det koster deg å få hjelp i situasjonen din, og hvor du står, da, menneske!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk litt gullhår-assosiasjoner av overskriften din ;) Trodde seriøst du mente at noen hadde kjørt bilen din :ler:

Anonymous poster hash: 327b1...c7b

• Liker 2
Skrevet

Send mail tilbake med motkrav hvor du krever innkjøpspris for bilen, det du har betalt i reparasjoner, og nytt barnesete. Fratrekt vrakpant da du ikke er interessert i å beholde bilen.

Legg fram dokumentasjon på disse summene og legg til at siden du ikke er ansvarlig for ulykken skal forsikringselskapet dekke alle dine tap. Bruk evnt også advokat som "pressmiddel"

Skrevet

Å kontakte advokat når de allerede er på god gli er jo bare tåpelig. TS har jo allerede fått et bedre tilbud, så her er det bare å stå på krava ved som tidligere nevnt dokumentere innkjøpspris, vise til hva tilsvarende bil koster i innkjøp og evt at den er godt vedlikeholdt.

AnonymBruker
Skrevet

TS her: tusen takk for hjelp! :) det setter jeg stor pris på.

Jeg mente at jeg ikke tør å trekke inn advokater, da jeg er redd for at jeg taper hele saken og dermed sitter igjen med alle utgifter selv. Jeg har aldri vært borti dette her før, så jeg vet ikke hvor vanlig det er å dra inn advokater?

Tror jeg prøver først og fremst med de andre metodene som er foreslått over her; dokumentasjon/kvittering på bilstol, bil og utgifter til service. Kjenner at 50 kg er borte fra skuldrene mine og at det begynner å se lysere ut nå :) igjen; tusen takk for hjelp, hadde mistet/tapt mye penger hadde det ikke vært for dere.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...