AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Tips til hvordan man kan tilberede tunfisk på boks, annet enn å spise den rett fra boksen og ha i salat? Anonymous poster hash: 7f33c...ea7
Gjest Citronella Skrevet 7. april 2015 #2 Skrevet 7. april 2015 På pizza. Bland den med tomatsausen, topp med ost og oliven. Tunfiskrøre. Tunfisk og majones blandes. Tilsett litt sitron og kvernet pepper. Biter av paprika og rødløk er også godt. Nam!
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Kjempegodt i pastaretter. To eksempler på alt-i-en-gryte-retter med tunfisk: - sjampinjong, løk, brokkoli, artisjokk fra boks, spinat, hvite bønner, buljon, hvitvinseddik, spagetti, alt i en gryte. Ha i vann så alt kommer under, kok i 20 minutters tid til vannet er kokt inn til en saus, og tilsett tunfisk. - løk, sjampinjong, gulrøtter i terninger, hakkede tomater, og pasta. Kok inn til en saus, tilsett kidneybønner, mais og tunfisk til slutt. En annen favoritt: Wok løk, hvitløk, aubergin, paprika og chili. Smak til med ingefær, soyasaus og rødvinseddik. Tilsett tunfisken til slutt. Kan ha ris til om ønskelig. Anonymous poster hash: 42965...6df
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Sprøstekt med salt og hvitløkspepper til spaghetti. Anonymous poster hash: 674f1...c51
Edie Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 Tunfisksalat, eller tunfiskrøre som en over her kalte det. Himmelsk godt pålegg! 1 boks tunfisk moses med gaffel og blandes med 1 pose majones. 1 rødløk kuttet i småbiter (to stk for min del..) og salt, sitronsaft og uanstendig mengde pepper. Nam!
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #6 Skrevet 8. april 2015 Tunfisksalat, eller tunfiskrøre som en over her kalte det. Himmelsk godt pålegg! 1 boks tunfisk moses med gaffel og blandes med 1 pose majones. 1 rødløk kuttet i småbiter (to stk for min del..) og salt, sitronsaft og uanstendig mengde pepper. Nam! En pose majones?? Det var heftig mengde ift en boks tunfisk! Jeg bruker 1 boks tunfisk, et par ss majones, 1 ss lettrømme, hakket løk, hakket sylteagurk, salt&pepper. Anonymous poster hash: fd7f3...f98
Edie Skrevet 8. april 2015 #7 Skrevet 8. april 2015 En pose majones?? Det var heftig mengde ift en boks tunfisk! Anonymous poster hash: fd7f3...f98 Husk to løk også da. Jeg synes det er best da alt er dekket av majones. Sa aldri noe om at det var sunt pålegg, det er festpålegg her i huset.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #8 Skrevet 9. april 2015 Jeg bruker masse tunfisk (aller helst fersk eller frosne biffer som grilles/stekes, men også i boks). Jeg er ikke glad i majones eller dressinger, så for meg blir det sandwich med tunfisk, rå løk, tomatskiver og masse svart pepper eller en enkel salat med tunfisk (type grønn, ikke "røre"). Ellers ser det som flere har nevnt godt i tomatsaus til pasta og på pizza, gjerne sammen med løk. Du kan godt bruke det som fyll i wraps eller pitabrød, sammen med løk, tomat og mais. Husk pepper! Masse svart pepper er et must for meg sammen med tunfisk i alle fall. En nøytral kremost kan brukes i stedet for majones om det blir tørt eller om du trenger litt "lim". Anonymous poster hash: 6fb0b...ece
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #9 Skrevet 9. april 2015 Hvor får dere kjpt tunfisk? Fiskedisken min tar det ikke inn. Anonymous poster hash: 91220...673
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #10 Skrevet 10. april 2015 Hvor får dere kjpt tunfisk? Fiskedisken min tar det ikke inn.Anonymous poster hash: 91220...673 Fersk tunfisk får jeg kun tak i i fiskebutikker eller finere delikatessebutikker. I Bergen er Kjøttbasaren stedet å gå. Grisedyrt, så dette er ikke hverdagskost. Ellers er det boksevarianten til daglig. Anonymous poster hash: 42965...6df
FantasDick Skrevet 10. april 2015 #11 Skrevet 10. april 2015 Hvor får dere kjpt tunfisk? Fiskedisken min tar det ikke inn.Anonymous poster hash: 91220...673 Har sett det på Meny på Solsiden i Trondheim, tipper de har det på flere butikker der. --- Elsker tunfisk på boks, blander det med litt forskjellig jeg finner i kjøleskapet og gafler rett fra skålen uten noe mer. I går ble det f.eks en boks tunfisk, masse sorte oliven, gressløk, sitron, litt kesam og masse salt og sort pepper! Kan noen ganger legge litt salatblader nederst i skålen og ha et kokt eg ved siden av, så blir det nesten litt salat. Da jeg gikk på ungdomsskolen pleide jeg, etter skolen og før middag, å lage kokt ris med tunfisk, agurk og olje/eddik-dressing. Hver dag!
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #12 Skrevet 10. april 2015 Jeg elsker også tunfisk på boks. Men en ting jeg lurer på. Når jeg har spist tunfisk så lukter avføringen min og prompen helt ille. Flere som har det slik? Anonymous poster hash: d914a...64f
marion Skrevet 15. april 2015 #13 Skrevet 15. april 2015 Jeg vil anbefale å tilsette koksmelk i tunfiskgryte. Utligner godt den salte tunfisken. Da snakker jeg om tunfisk på boks.
LittDiva Skrevet 15. april 2015 #14 Skrevet 15. april 2015 Lag saus av lettrømme eller naturell youghurt. Smaksett med hvitløk, salt, pepper , sitron fersk dill og bittelitt sukker. Bland med kokte pastaskruer el. Biter av avokado og tunfisk i boks. La stå i kjøleskap en liten stund. God som en lettvint middag , lunsj , ta med til parken osv.
Atea Skrevet 15. april 2015 #15 Skrevet 15. april 2015 Hvorfor spiser dere tunfisk? Arten er truet av overfiske, og som konsumenter har man kanskje et ansvar. Angriper ingen, men ble bare forundret over at ingen vet at den er utrydningstruet? http://www.wwf.no/dette_jobber_med/hav_og_kyst/baerekraftige_fiskerier/overfiske/
Edie Skrevet 15. april 2015 #16 Skrevet 15. april 2015 Angriper ingen, men ble bare forundret over at ingen vet at den er utrydningstruet? At ingen nevner dette i en tråd som omhandler ulike måter å tilberede tunfisk på, er ikke ensbetydende med at man ikke vet. Det har jo ingenting med saken å gjøre. Kan ikke svare for andre, men hvorfor jeg spiser tunfisk; det er superbillig, proteinrikt, sunt og godt.
AnonymBruker Skrevet 15. april 2015 #17 Skrevet 15. april 2015 Hvorfor spiser dere tunfisk? Arten er truet av overfiske, og som konsumenter har man kanskje et ansvar. Angriper ingen, men ble bare forundret over at ingen vet at den er utrydningstruet? http://www.wwf.no/dette_jobber_med/hav_og_kyst/baerekraftige_fiskerier/overfiske/ Tja..den tunfisken som selges på boks i Norge er kun en art. Når den blir utryddet er det ikke verre enn at vi kan spise de 7 andre tunfiskartene som finnes. Anonymous poster hash: d914a...64f
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #18 Skrevet 16. april 2015 Hvorfor spiser dere tunfisk? Arten er truet av overfiske, og som konsumenter har man kanskje et ansvar. Angriper ingen, men ble bare forundret over at ingen vet at den er utrydningstruet? http://www.wwf.no/dette_jobber_med/hav_og_kyst/baerekraftige_fiskerier/overfiske/ Det finnes flere ulike tunfiskarter. Noen av dem er truet, og står på wwf sin rødliste. Andre er IKKE truet, og står IKKE på rødlisten. Disse spiser jeg med god samvittighet. På samme måte som at det finnes opptil flere utrydningstruede ku-arter, men jeg spiser likevel ku.. bare ikke av de truede artene... Om du ser på wwf sin rødliste, så er det mange andre fiskeslag som står der.. Blant annet torsk og reker fra enkelte områder. Anonymous poster hash: 42965...6df 1
AnonymBruker Skrevet 16. april 2015 #19 Skrevet 16. april 2015 Det finnes flere ulike tunfiskarter. Noen av dem er truet, og står på wwf sin rødliste. Andre er IKKE truet, og står IKKE på rødlisten. Disse spiser jeg med god samvittighet. På samme måte som at det finnes opptil flere utrydningstruede ku-arter, men jeg spiser likevel ku.. bare ikke av de truede artene... Om du ser på wwf sin rødliste, så er det mange andre fiskeslag som står der.. Blant annet torsk og reker fra enkelte områder. Anonymous poster hash: 42965...6df Jepp, den typen som vanligvis brukes til hermetikk er ikke truet. Men det man kan tenke på er å kjøpe stang- eller linefanget tunfisk: http://www.greenpeace.org/australia/en/news/oceans/Top-6-reasons-to-choose-pole-and-line-tuna/ Anonymous poster hash: d1285...adc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå