Catia Skrevet 21. august 2004 #1 Skrevet 21. august 2004 Hvert år blir det solgt mer enn en million engangsgriller i Norge, og hittil har det ikke vært politisk vilje til å innføre en returordning. Miljøproblem - Engangsgriller utgjør et betydelig miljøproblem både i byer og i naturen. Folk slenger disse grillene fra seg overalt. Samtidig har leverandørene ikke vært villig til å informere publikum om hvilke stoffer som er i pakningene. Vi vet ikke engang om det kan være helseskadelig å oppbevare pakningene i nærheten av matvarer, sier Killingland til Dagbladet. JEG SYNES DET ER TRIST AT NÅR VI SKAL HA DET KOSELIG I FINVERET OG GRILLE I NATUREN, SÅ ER DET IKKE LOV!!
Gjest 1111 Skrevet 21. august 2004 #2 Skrevet 21. august 2004 Jeg syns absolutt det er dumt at folk slenger rundt seg med engangsgriller, men å forby dem syns jeg likevel er å gå for langt. før det bør en returordning prøves ut.
Gjest gjest1 Skrevet 21. august 2004 #3 Skrevet 21. august 2004 Det er ikke engangsgriller som utgjør et stort miljøproblem, men MENNESKENE som lar slikt ligge i naturen. Jeg synes det burde bli pant på engangsgriller. Og synes at folk skal forstå at en varm engangsgrill blir kald hvis man heller vann på den...
Gjest Pet Skrevet 21. august 2004 #4 Skrevet 21. august 2004 Klarer ikke folk å rydde opp etter seg fortjener de heller ikke å kose seg. Disse grillene brytes ikke ned og blir liggende å forsøple i uminnelige tider.
Gjest 1111 Skrevet 21. august 2004 #5 Skrevet 21. august 2004 Det er ikke engangsgriller som utgjør et stort miljøproblem' date=' men MENNESKENE som lar slikt ligge i naturen. [/quote']
dreamy Skrevet 21. august 2004 #6 Skrevet 21. august 2004 Jeg tror ikke forbud er løsningen. Vi må endre holdningene våre når det gjelder miljøvern. Jeg tror de ungene som vokser opp nå blir flinkere enn vår generasjon. Det ligger søppel og flasker over alt i naturen og langs veier. I vår familie kaster vi ikke noe i naturen. Tror ikke det kunne falt min datter inn å gjøre det en gang.
Catia Skrevet 21. august 2004 Forfatter #7 Skrevet 21. august 2004 Bare så teit at alt som er gøy skal liksom ikke være lov. Norge har så mye regler nå, at snart er det ikke lov til å gå på do lenger heller Kan det ikke heller være skilt "Rydd opp" og kanskje folk som kontrollerer eller noe...? Kanskje too much to ask... Ja, folk bør rydde opp etter seg. Men det skal vel ikke gå utover de som griller og rydder opp etter seg?? Jaja.. Vi får heller hive en pølse i ovnen på kjøkkenet, det er jo kjempekos når sola skinner.... :evil:
Gjest 1111 Skrevet 21. august 2004 #8 Skrevet 21. august 2004 Bare så teit at alt som er gøy skal liksom ikke være lov. Norge har så mye regler nå' date=' at snart er det ikke lov til å gå på do lenger heller [/quote'] Det er ikke snakk om å forby alt som er gøy, men faktisk å passe på miljøet og naturen. hadde det ikke vært for den hadde vi ikke vært her vi heller. Det ville aldri fungert i praksis.
Catia Skrevet 21. august 2004 Forfatter #9 Skrevet 21. august 2004 Men det er sånn, at når man skal finne på noe, er det ofte dyrt, men når man vil spare litt, så tenker man "kanskje litt grilling ved vannet?". Men nei... Verden blir kjedelig å leve i. Heller litt farligere liv med opplevelser, enn kjedelig og ikke opplevd noe!
kjellebassen Skrevet 21. august 2004 #10 Skrevet 21. august 2004 Synes heller miljøverndepartementet bør stille krav til merking av grillene slik at folk vet hvordan de skal resirkuleres. Det blir for enkelt, og litt latterlig hvis man bare skal lage et genrelt forbud mot dem. (Desverre er det slik ofte staten løser enkle problemstillinger)
Gjest 1111 Skrevet 21. august 2004 #11 Skrevet 21. august 2004 Men det er sånn, at når man skal finne på noe, er det ofte dyrt, men når man vil spare litt, så tenker man "kanskje litt grilling ved vannet?". Men nei... Verden blir kjedelig å leve i. Heller litt farligere liv med opplevelser, enn kjedelig og ikke opplevd noe! Jeg tror ikke alle er enige med den siste setningen din; jeg er i alle fall helt uenig. et litt farligere liv, så klart det er spennende, men det er ikke det det er snakk om. livet trenger ikke være kjedelig fordi du ikke har lov til å grille med engangsgrill og kaste den i naturen etterpå. Det er snakk om miljøvern, om å passe på det vi har. mennesker er på vei til å ødelegge jorden og jeg syns ikke det er urimelig å komme med forslag til hvordan omfanget kan reduseres.
Shagya Skrevet 21. august 2004 #12 Skrevet 21. august 2004 Klarer ikke folk å rydde opp etter seg fortjener de heller ikke å kose seg. Disse grillene brytes ikke ned og blir liggende å forsøple i uminnelige tider. Javel, så kollektiv avstraffelse er altså tingen ?
Anders26år Skrevet 21. august 2004 #14 Skrevet 21. august 2004 Men nå er det sånn at vi ikke rydder opp etter oss. Så lenge vi ikke klarer det så er forbud en bra løsning !
Gjest Valhalla Skrevet 21. august 2004 #15 Skrevet 21. august 2004 Mor stat ELSKER forbud. Slik kan hun kontrolere den lydige befolkningen som trekker på skuldrene og aksepterer de mest latterlige påbud og forbud.
Catia Skrevet 21. august 2004 Forfatter #17 Skrevet 21. august 2004 hehe.. nei det er sant! Snart ikke lov til å gå på do inne lenger heller, for da kommer det kaaanskje til å lukte ille...
Gjest Valhalla Skrevet 21. august 2004 #18 Skrevet 21. august 2004 Nei det er ikke lov å tisse ute faktisk lol
Catia Skrevet 21. august 2004 Forfatter #19 Skrevet 21. august 2004 Bondevik må gå forran våres gleder.
Gjest Valhalla Skrevet 21. august 2004 #20 Skrevet 21. august 2004 Bondevik må gå forran våres gleder. Altså du må da kunne navnet på vår StasMinister,det er BondeSvik eventuelt BondeSnik
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå