YoyoMa Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Jeg har ikke klart å finne sommerjobb, men jeg må likevel level i juni og juli. Lånekassen utbetaler ikke en dritt de to månedene. NAV nekter å støtte meg de to månedene. Må jeg bli uteligger? Jeg vurderer sterkt å kontakte media å gjøre dette til en større sak enn asylbarna. Jeg har også sendt mail til fri rettshjelp i håp om at de kan hjelpe meg mot denne urettferdigheten.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #2 Skrevet 7. april 2015 Studenter har ikke krav på sosialstønad. Skrev ikke du om dette i fjor også? Da burde du kanskje lært Anonymous poster hash: 9b8d6...faf 7
YoyoMa Skrevet 7. april 2015 Forfatter #3 Skrevet 7. april 2015 Studenter har ikke krav på sosialstønad. Skrev ikke du om dette i fjor også? Da burde du kanskje lært Anonymous poster hash: 9b8d6...faf Jeg er ikke student i juni og juli for faen. Er ikke noe skole i juli.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Jeg er ikke student i juni og juli for faen. Er ikke noe skole i juli. Så lenge du er immatrikulert og ikke jobber så er du per definisjon student, selv om det er sommerferie. Anonymous poster hash: 9b8d6...faf 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #5 Skrevet 8. april 2015 Jeg har ikke klart å finne sommerjobb, men jeg må likevel level i juni og juli. Lånekassen utbetaler ikke en dritt de to månedene. NAV nekter å støtte meg de to månedene. Må jeg bli uteligger? Jeg vurderer sterkt å kontakte media å gjøre dette til en større sak enn asylbarna. Jeg har også sendt mail til fri rettshjelp i håp om at de kan hjelpe meg mot denne urettferdigheten. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=842263&page=1 Hvordan klarte du deg i fjor? Fikk du sommerjobb da? Du har fortsatt et par måneder på å søke. Anonymous poster hash: d8a80...8ae 1
duplexx Skrevet 8. april 2015 #6 Skrevet 8. april 2015 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=842263&page=1 Hvordan klarte du deg i fjor? Fikk du sommerjobb da? Du har fortsatt et par måneder på å søke.Anonymous poster hash: d8a80...8ae Hehehehehehehe jeg lo så jeg grein av den tråden. 3
Neutral90 Skrevet 8. april 2015 #7 Skrevet 8. april 2015 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=842263&page=1 Hvordan klarte du deg i fjor? Fikk du sommerjobb da? Du har fortsatt et par måneder på å søke. Anonymous poster hash: d8a80...8ae Oi for et språkbruk på trådstarter der. Faktisk ikke så rart om hun ikke får jobb, kundeservice er i hvert fall utelukket. 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #8 Skrevet 8. april 2015 Jeg er ikke student i juni og juli for faen. Er ikke noe skole i juli. Da ringer du rundt til sykehjemmene, butikkene, barnehagene i området ditt og melder deg som tilkallingsvikar. Det er jobb nok for den som VIL ha jobb.Anonymous poster hash: 40fb4...1cb 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #9 Skrevet 8. april 2015 Når du ikke har klart å finne deg en deltidsjobb i løpet av et år, hvordan har du tenkt å skaffe deg jobb når du er ferdig utdannet? Anonymous poster hash: 50acd...b39 2
hopeful Skrevet 8. april 2015 #10 Skrevet 8. april 2015 du sier du ikke er student i juli. men du går som student på kollektivtrafikk? så da er du jo student. det er litt derfor du får så masse penger 2 ganger i løpet av året, så du skal spare litt til juli også. så hvorfor sparte du ikke litt?
YoyoMa Skrevet 8. april 2015 Forfatter #11 Skrevet 8. april 2015 du sier du ikke er student i juli. men du går som student på kollektivtrafikk? så da er du jo student. det er litt derfor du får så masse penger 2 ganger i løpet av året, så du skal spare litt til juli også. så hvorfor sparte du ikke litt? Hvis NAV betaler husleie og mat for meg i juni og juli så kan jeg fint betale full pris på for den jævla tbanen. Jeg er en norsk statsborger. JEG HAR RETT PÅ ET TAK OVER HODET OG MAT PÅ BORDET. At jeg ikke får sommerjobb pga trynefaktor og/eller mangel på nettverk er ikke god nok grunn til at NAV nedprioriterer meg. Jeg har vurdert å bli gay4pay en god stund nå, og om verken NAV eller media eller fri rettshjelp kan endre på min finansielle situasjon blir jeg nødt til å suge pikk for å overleve. Er det riktig at landets studenter skal lide slik mens sosialklinter valser rundt i merkeklær og spiser på mcdonalds hver jævla dag? 1
YoyoMa Skrevet 8. april 2015 Forfatter #12 Skrevet 8. april 2015 http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=842263&page=1 Hvordan klarte du deg i fjor? Fikk du sommerjobb da? Du har fortsatt et par måneder på å søke. Anonymous poster hash: d8a80...8ae Ifjor endte det opp med at jeg på mirakuløst vis fikk tatt forbrukslån. Jeg pantet også flasker og fikk litt lommepenger. Nå har jeg kredittkortgjeld, ingen jobb, og to jævla måneder med utbetaling fra lånekassa før jeg havner i en finansiell krise. Jeg blir flau bare jeg tenker på at jeg sannsynligvis må pante flasker igjen eventuelt bære den stygge uniformen til Kiwi i sommer med tanke på hva slags utdannelse jeg tar. Den norske stat bør skamme seg over behandlingen jeg og mine medstudenter årlig får. Fuck you.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #13 Skrevet 8. april 2015 De som vil klarer å få seg en deltidsjobb og/eller en sommerjobb altså! Sjekk med bemanningsbyrå, send åpne søknader til butikker, sykehjem osv. Du har litt tid på deg før sommeren nå uansett, så er bare å søke! Anonymous poster hash: d03f4...36a
YoyoMa Skrevet 8. april 2015 Forfatter #14 Skrevet 8. april 2015 De som vil klarer å få seg en deltidsjobb og/eller en sommerjobb altså! Sjekk med bemanningsbyrå, send åpne søknader til butikker, sykehjem osv. Du har litt tid på deg før sommeren nå uansett, så er bare å søke! Anonymous poster hash: d03f4...36a Hvordan vet du det? Har du noen undersøkelser fra SSB e.l som viser at ALLE som vil finner seg sommerjobb? Ifjor sommer pantet jeg flasker og vurderte sterkt å saksøke nav til og med - selvom jeg VILLE HA en jobb.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #15 Skrevet 8. april 2015 Akk så lite selvhjulpenAnonymous poster hash: 9b8d6...faf 1
Sylvari Skrevet 8. april 2015 #16 Skrevet 8. april 2015 (endret) . Endret 23. august 2017 av Sylvari 6
YoyoMa Skrevet 8. april 2015 Forfatter #17 Skrevet 8. april 2015 Og derfor sparer man fra de store betalingene i starten av hvert semester. Om du ikke har noe vettugt å si så hold kjeft. Jeg må faktisk kjøpe skolebøker også din lille rass.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #18 Skrevet 8. april 2015 Om du ikke har noe vettugt å si så hold kjeft. Jeg må faktisk kjøpe skolebøker også din lille rass. Rette ræva som feis der ja... Tror du skal satse på en jobb i staten etter endt utdanning. Tror ikke du er grundertypen ihvertfall - typen til å sette i gang noe selv altså.. Anonymous poster hash: 1dffb...7cb 3
YoyoMa Skrevet 8. april 2015 Forfatter #19 Skrevet 8. april 2015 Rette ræva som feis der ja... Tror du skal satse på en jobb i staten etter endt utdanning. Tror ikke du er grundertypen ihvertfall - typen til å sette i gang noe selv altså.. Anonymous poster hash: 1dffb...7cb Du kan ta og putte grunderideene dine i rompa di. De aller fleste som starter noe eget ender opp med tapte midler og eventuelt gjeld. Jeg har ingen midler.
Sylvari Skrevet 8. april 2015 #20 Skrevet 8. april 2015 (endret) On 8.4.2015 at 8:50 PM, YoyoMa said: . Endret 23. august 2017 av Sylvari 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå