AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Min samboer og jeg har planer om å få barn. Han har tenkt til å studere, og i den anledning lurte jeg på om det er noen som har erfaring med dette? Det stiller seg jo litt annerledes når det er "far og student" kontra "mor og student".. Kan tillegge at jeg har fast jobb. Takker for alle svar Anonymous poster hash: 0cd0d...e0a
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #2 Skrevet 7. april 2015 Hvorfor stiller det seg annerledes? Inntektene deres kommer jo til å bli helt de samme, og mannen din slipper et års pause i utdannelsen. Anonymous poster hash: 6f10c...679
duplexx Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Stiller seg ikke annerledes i det hele tatt, far får kvoten sin dersom har har rett på den :-)
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #4 Skrevet 8. april 2015 Vi lever i 2015. Det er ikke annerledes om far er student fremfor at mor er det. Jeg var student i et år mens mini gikk i barnehage på storebarnsavdeling. Riktignok var det "bare" en bacheloroppgave jeg hadde da, men jeg trengte all den tida jeg kunne få (jeg har alltid måtte bruke mye tid på skole) så for meg tilsvarte det en 100% jobb omtrent. Jobbet med det hver dag fra 8-4. Fordelen med at det kun var en bacheloroppgave var jo at jeg kunne jobbe alene med det, jeg slapp å dra til skolen så veldig mange ganger (bare når jeg hadde individuell veiledning), og om mini ble syk så har man selv muligheten til å justere sitt eget skjema deretter. Men man må jo virkelig ha vilje og selvstendighet for å kunne klare det! Det er supert at du har fast jobb! Det har jo alt å si med tanke på din egen foreldrepermisjon og pengene som du får utbetalt! Det finnes jo også noen barnehager som er på samme område som høyskoler. Ta en titt etter hvordan det er vs hva som er nærmest stedet dere bor på + når på året dere tenker at dere ønsker at fødselen skal skje jamfør barnehageopptak (som kun skjer 1 gang i året). Sjekk også hvordan det ser ut til å være med om det er full barnehagedekning i de aktuelle områdene (at alle barn får plass og at det ikke egentlig kun er snakk om alle barn født før en viss måned i året.) Anonymous poster hash: a6d75...b7b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå