Gå til innhold

til Gry - medl. i 1970???

wok

Anbefalte innlegg

Hvorfor står det at jeg ble medlem i kvinneguiden i 1970? Va'kke født engang jeg, da...

lille my

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

1. januar 1970 kl. 01.00 er default unix dato, dvs. det var da DATA startet :ler:

De fleste tider i dataverdenen regnes i antall sekunder fra dette tidspunktet(!) Veldig nyttig, for da har man et stigende tall å forholde seg til - noe som er fint hvis man skal sortere ting fra databasene.

Tiden nå er f.eks:

1025691339

Noe som man knør gjennom (f.eks.) php-funksjonen date() slik:

date("d.m - Y G:i:s", 1025691339);

Og da ser det slik ut:

03.07 - 2002 12:15:39

Dette kan fikses med en kjapp query da, Gry:

update tabellnavn set tidsfelt = 'time()'

Evt. kanskje finne tidsverdien for da dette forumet ble lansert, og bytte ut time() med den verdien.

Lønner seg å sjekke først om det er andre tidsregnestykker som er i bruk! :sjarmor:

dorian - synes Gry skulle piske tenikeren sin litt mer... :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, Dorian, i følge min tekniker må man inn i hver enkelt profil å endre...

Med 1500 medlemmer vil det ta for mye tid, men jeg sender innlegget ditt videre til Denis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest denis09

Denne teknikeren funker bedre uten pisk ,-)

Han har mange baller i lufta på en gang, Kvinneguidens forum er bare en av de dessverre.

Til info har jeg ikke sagt at jeg må inn på alle profilene, det går an å lage en tilsvarende SQL query som det du skriver over, men det er ikke helt så enkelt. Skal alikevel få det til, hvis det er blitt et stort problem.

denis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Anonymous

Nja, noen big deal er det jo ikke, men det hadde vært mer elegant med en ekte tid enn et tomt felt, bare.

Dere har jo ellers begge rett, for hvis man skal legge forskjellig tid på de forskjellige brukerne må man jo inn på enkeltbrukerne :blunke:

dorian - fungerer best ved pisking :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...