Gå til innhold

Har du spart til begravelse(r)?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Som overskriften sier... Har akkurat begynt å tenke på at det blir 5-6 begravelser de kommende årene, og sånt koster mye mer enn man skulle tro!

Anonymous poster hash: 92e82...462

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei, det har jeg ikke.

Anonymous poster hash: 86f94...699
AnonymBruker
Skrevet

Eh nei, stort sett pleier man vel å dekke begravelsen ved avdødes oppgjør av boet

Anonymous poster hash: 5484d...5ad
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

nope

Anonymous poster hash: cf84f...034
AnonymBruker
Skrevet

Er ikke det gjerne penger man bruker fra den avdøde?

Anonymous poster hash: 1b320...10d
  • Liker 3
Gjest Gjesp
Skrevet

Som overskriften sier... Har akkurat begynt å tenke på at det blir 5-6 begravelser de kommende årene, og sånt koster mye mer enn man skulle tro!

Er dette begravelser du må betale for?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eh nei, stort sett pleier man vel å dekke begravelsen ved avdødes oppgjør av boet

Det endel tilfeller har man ikke anledning til det.

AnonymBruker
Skrevet

Er dette begravelser du må betale for?

Ja, ihvertfall halvparten.

Skrevet

Har du så mange pårørende du skal dekke begravelsen til?? Det normale er vel far og mors begravelse.

Men nei min mor sparer til begravelse selv. Faren min kommer jeg ikke til å dra i begravelsen til, langt mindre betale for den.

Gjest Gjesp
Skrevet

Er det foreldrene dine det er snakk om?

AnonymBruker
Skrevet

Det endel tilfeller har man ikke anledning til det.

Barnedødsfall forstår jeg, men hvilke andre tifleller kan det være snakk om? Er det slutt på stønad til gravferd, eller har det blitt mye strengere mht hvem som kvalifiserer til å få den?

Anonymous poster hash: 86f94...699

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Begravelse kan koste for nærmeste pårørende som ikke står for annet enn blomster. Krans, båredekorasjoner o.l koster lett over 2000 kr.

Det var min umiddelbare tanke når jeg leste ts sin post.

Sånt kan man bruke buffer til?

Anonymous poster hash: a25c0...fdb

AnonymBruker
Skrevet

Mine foreldre lever i beste velgående. Det vil sikkert være to begravelser dette året pga både jeg og min samboers bestemødre (altså en bestemor hos meg og en hos han) er døende, men dette er ikke noe vi bruker penger på. Har heller ikke hørt at mamma har brukt noe penger annet enn på et par slike blomsteroppsatser i begravelse da bestefar skulle bli begravet. Det blir ikke mer enn en tusenlapp eller to det.

Anonymous poster hash: c9034...916
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror man kan søke staten om bidrag til begavelseskostnader om det ikke er penger i boet til det

• Liker 1
Skrevet

Begravelser koster fra 25000 og oppover.. skammelig å måtte betale så høye summer for å gravlegge sine slektninger. Mye av det skjønner jeg hva går til, som kiste, blomster i kirken, bårebil etc.. men begravelselseagentene feks skal ha 2500 kr i 1.5 timer i honarer??? Egentlig burde staten dekke meste parten av kostnadene for begravelsene. Det er gratis å bli født på et vis, men når du er død da skal det koste penger

• Liker 2
Skrevet

Har du virkelig 5-6 nære slektninger som ikke eier et rødt øre? Hvem andre enn mor og far er det du skal betale for?

Nei begravelse er det siste jeg sparer til ( bokstavelig talt :P )

• Liker 1
Skrevet

Staten betaler vel for begravelser hvis de avdøde ikke eier et rødt øre?

AnonymBruker
Skrevet

Begravelser koster fra 25000 og oppover.. skammelig å måtte betale så høye summer for å gravlegge sine slektninger. Mye av det skjønner jeg hva går til, som kiste, blomster i kirken, bårebil etc.. men begravelselseagentene feks skal ha 2500 kr i 1.5 timer i honarer??? Egentlig burde staten dekke meste parten av kostnadene for begravelsene. Det er gratis å bli født på et vis, men når du er død da skal det koste penger

Er nesten som man vil gjøre som et sykt dyr, bare gå og gjemme seg når døde nærmer seg og sørge for at ingen finner en.

Anonymous poster hash: 281cf...410

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...