skruf Skrevet 8. april 2015 #101 Del Skrevet 8. april 2015 Nei jeg bare brukte samme logikk som deg...Anonymous poster hash: a7f8c...1ee Man trenger ikke bruke 13 år for å utdanne seg til å drikke og feste i 17 dager. Iallefall ikke jeg. Tror jeg lærte å drikke på ei helg da jeg var 16 Sist jeg sjekka var ikke russ ei utdanning heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #102 Del Skrevet 8. april 2015 I følge deg så er det en drøss av fagfolk i jobb uten utdannelse.Anonymous poster hash: d1a77...fa8 Eh nei. De har fagbrev, og godt er det. I følge deg har disse menneskene 14 års utdannelse da? For man teller rubb og rake?Anonymous poster hash: a7f8c...1ee Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #103 Del Skrevet 8. april 2015 Man trenger ikke bruke 13 år for å utdanne seg til å drikke og feste i 17 dager. Iallefall ikke jeg. Tror jeg lærte å drikke på ei helg da jeg var 16 Sist jeg sjekka var ikke russ ei utdanning heller. Jeg var selvfølgelig ironisk, og brukte samme logikk som den brukeren jeg svarte... TSAnonymous poster hash: a7f8c...1ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #104 Del Skrevet 8. april 2015 Eh nei. De har fagbrev, og godt er det. I følge deg har disse menneskene 14 års utdannelse da? For man teller rubb og rake?Anonymous poster hash: a7f8c...1ee Eh nei. I følge meg er det ulike grader av utdannelse. En frisør har fire år, fordelt på to år på skolebenken og to år med læretid. Anonymous poster hash: d1a77...fa8 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jus sanguinis Skrevet 8. april 2015 #105 Del Skrevet 8. april 2015 Er ganske spesielt å høre på. Har en venninne som er frisør som påstår hardnakket at hun har 4 års utdanning fordi hun har to år på vgs. Og to år praksis Mindreverdighetskomplekser much?Anonymous poster hash: 85a4f...8bb Vel, ut i fra din siste setnings radbrekning av både det norske og det engelske språk, mener jeg du ikke er i en posisjon hvor du legitimt kan se ned på de lavere klasser. Du er åpenbart en oppkomling og en streber.Har du store overlegenhetskomplekser? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Idja Skrevet 8. april 2015 #106 Del Skrevet 8. april 2015 Når voksne mennesker snakker om lengden på sin utdannelse, så er det en selvfølge at man holder kr under vgs. nivå utenfor.Anonymous poster hash: a7f8c...1ee Nei, når man snakker med fagutdannede er det IKKE en selvfølge at man holder fagutdannelsen utenfor lengden på sin utdannelse! Mulig du har grodd fullstendig fast i universitetsmiljøet og ikke greier å forholde deg til at det finnes mennesker med et annet utdannelsesnivå enn deg. At du tar det som en selvfølge at en person som sier h*n har utdannelse har høyere utdannelse er ditt problem. Jeg har mastergrad + litt til, men jeg tar det likevel ikke som en selvfølge at andre utdannede mennesker snakker om universitetsutdannelse når de snakker om sin utdannelse. Greit nok at det er vanskelig for deg, men å bli irritert fordi noen har et annet utdannelsesnivå og fortsatt kaller det en utdannelse er jo bare smålig og feilbruk av etablerte begreper. Det er jo ikke verre enn at en hypotetisk samtale går slik: "Hvor mange års utdannelse har du da?" "4 år" "Åh, nesten en master det da?" "Nei, jeg har fagbrev!" "Ååååja! :)" Man trenger ikke dra inn mindreverdighetskomplekser inn i dette. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruRaeder Skrevet 8. april 2015 #107 Del Skrevet 8. april 2015 Nei jeg sier at hun bruker begrepet feil! I en kontekst Når noen spør hvor lang utdannelse du har, så lurer de ikke på om du har fullført ungdomsskolen. Skulle tro alle her inne har asperger i dag. Når man snakker om lengden på voksne menneskers utdannelse, så er det selvfølgelig etter vgs. Nivå det er snakk om... TSAnonymous poster hash: a7f8c...1ee Er ganske spesielt å høre på. Har en venninne som er frisør som påstår hardnakket at hun har 4 års utdanning fordi hun har to år på vgs. Og to år praksis Mindreverdighetskomplekser much? Overskriften din er som følger: "Folk som kaller fagbrev for 'utdanning' " Du nekter for ting du selv har sagt, og du bruker asberger som et skjellsord. Du nekter å innse fakta, selv etter å ha fått det servert på sølvskje. Hvem er det du tror du er egentlig? På tide å komme ned fra din høye hest, frøken nesevis. Et lite tips: hvis du vil komme deg frem i livet, så må lære å ha respekt for andre mennesker. Uansett utdanning, diagnose og livsstil. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleSnupp Skrevet 8. april 2015 #108 Del Skrevet 8. april 2015 Ikke så lenge de er på ulikt nivå utdannelsesmessig. Noen er grunnskoleutdannet, noen er fagutdannet, noen er høgskoleutdannet, og noen er universitetsutdannet. Konteksten er alltid "laveste felles multiplum". Snakker du med en fagutdannet mens du selv er høgskoleutdannet, er vgs laveste felles faktor, og det er det som er utgangspunktet. Snakker du med en på samme utdannelsesnivå som deg selv, er dette laveste felles faktor. Jeg kan ta meg selv som et eksempel. Vgs er min høyeste fullførte utdanning. (Jeg har eksamen artium, og kompetansebevis i økonomi og regnskap) Jeg har også gåttt nesten 5 år på høgskolen, har tatt alle deleksamener i alle fag, men på grunn av diverse omstendigheter fikk jeg ikke fullført studiene slik at fikk tittel/grad. Har jeg en utdannelse, eller har jeg ikke? Anonymous poster hash: c85d0...5e3 Hva blir rett her, at du har utdannelse, men ikke er utdannet eller at du er utdannet, men ikke har utdannelse? Tror jeg går for første gitt når jeg leser det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #109 Del Skrevet 8. april 2015 Det er jo en utdanning. Man sier jo at man utdanner seg til frisør, elektriker osv. Men jeg hadde nok ikke skrøytet på meg en 4årig utdannelse. At du derimot lager en tråd om det, der du ser ned på veninnen og samtidig alle andre som har denne utdannelsen er mye flauere.Anonymous poster hash: c2866...9d4 skrøytet var nok feil ord.Anonymous poster hash: c2866...9d4 Skrytt, kanskje? Hvis noen kaller vgs for studier derimot, da er diskusjonen en annen. Har kommet over vgs-elever som kaller seg studenter og som sniker seg inn på høyeregrads lesesaler. Vgs-elever er ikke studenter og studerer ikke studier. Anonymous poster hash: 37f74...cab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Idja Skrevet 8. april 2015 #110 Del Skrevet 8. april 2015 Har kommet over vgs-elever som kaller seg studenter og som sniker seg inn på høyeregrads lesesaler. Vgs-elever er ikke studenter og studerer ikke studier. Anonymous poster hash: 37f74...cab Ja den diskusjonen har vi hatt en del ganger her inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #111 Del Skrevet 8. april 2015 Da svarer man 'jeg har fagbrev i elektro' ikke, 'jeg har 4 års utdannelse.' da ville jeg tenkt han var en type elektroingeniør, at han hadde 1 år igjen på NTNU...Anonymous poster hash: a7f8c...1ee Han kan jo svare det han selv ønsker. Hvis han sier utdanning og sikter til yrkesutdanning kan han få lov til det. Selv har jeg et profesjonsstudium (medisin). Jeg gidder ikke å spesifisere "Jeg har hittil 5 års profesjonsutdanning" om noen spør. De med fagbrev trenger heller ikke spesifisere med "fagbrev" om de ikke har lyst. Anonymous poster hash: 4dba9...ea4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #112 Del Skrevet 8. april 2015 Vel, ut i fra din siste setnings radbrekning av både det norske og det engelske språk, mener jeg du ikke er i en posisjon hvor du legitimt kan se ned på de lavere klasser. Du er åpenbart en oppkomling og en streber. Har du store overlegenhetskomplekser? Hehe, føler du deg bedre nå?Anonymous poster hash: a7f8c...1ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #113 Del Skrevet 8. april 2015 Hva blir rett her, at du har utdannelse, men ikke er utdannet eller at du er utdannet, men ikke har utdannelse? Tror jeg går for første gitt når jeg leser det. Ja si det? I følge meg selv har jeg jo mange års utdannelse, selv om jeg ikke er utdannet til noe, men i følge trådstarter har jeg ikke utdannelse i det hele tatt. (Jeg har ikke engang fagbrev) Anonymous poster hash: c85d0...5e3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Shinigami Skrevet 8. april 2015 #114 Del Skrevet 8. april 2015 Er ganske spesielt å høre på. Har en venninne som er frisør som påstår hardnakket at hun har 4 års utdanning fordi hun har to år på vgs. Og to år praksis Mindreverdighetskomplekser much?Anonymous poster hash: 85a4f...8bb Snobb snobb snobbeti snobb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eurodice Skrevet 8. april 2015 #115 Del Skrevet 8. april 2015 skrøytet var nok feil ord. Jeg mente at jeg nok ikke hadde kalt det en 4års utdanning. Det blir litt feil. På samme måte som at man ikke sier en bachelor er en 6 års utdanning.Men det betyr egentlig ingenting, en yrkesutdannelse er en like fullverdig utdanning som en bachelor eller master i noe annet.Anonymous poster hash: c2866...9d4 Du tok ikke poenget til Carali; Det heter ikke "skrøytet"; Å skryte, skryter, skrøt, (har) skrytt; Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jus sanguinis Skrevet 8. april 2015 #116 Del Skrevet 8. april 2015 Hehe, føler du deg bedre nå?Anonymous poster hash: a7f8c...1ee Vel, jeg føler meg som en vinner. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #117 Del Skrevet 8. april 2015 Overskriften din er som følger: "Folk som kaller fagbrev for 'utdanning' " Du nekter for ting du selv har sagt, og du bruker asberger som et skjellsord. Du nekter å innse fakta, selv etter å ha fått det servert på sølvskje. Hvem er det du tror du er egentlig? På tide å komme ned fra din høye hest, frøken nesevis. Et lite tips: hvis du vil komme deg frem i livet, så må lære å ha respekt for andre mennesker. Uansett utdanning, diagnose og livsstil. Jeg nekter ikke for det jeg har sagt nei. Hvis du leser innleggene mine er jeg ganske klar på min mening om at når to voksne snakker sammen om lengden på en utdannelse så betyr det utdannelse ut over vgs. nivå. Det er helt innlysende at skolegang man har hatt før dette ikke regnes med. Heldigvis for alle har jeg kommet meg opp i livet og trenger ikke tips fra hatske folk på Internett, men siden du først har tenkt ut disse fine tipsene dine, kunne du kanskje bruke dem selv?Anonymous poster hash: a7f8c...1ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #118 Del Skrevet 8. april 2015 Vel, jeg føler meg som en vinner. Jeg også, da er vi to :DAnonymous poster hash: a7f8c...1ee 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honnikorn Skrevet 8. april 2015 #119 Del Skrevet 8. april 2015 Studerer på fagskole, har studiebevis og får studierabatter. Altså studerer jeg...Det er et fagskolestudie over fire år ( deltid) som gir en teknikerbenevning og kan bygges på til en bachelor med noen ekstra fag på høyskole. Studiet gir generell studiekompetanse om man ikke har det fra før og gir meg anledning til å undervise på videregående og fagskolenivå ved å ta PPU i tillegg. Jeg har et år igjen og har allerede nok kompetanse til at jeg har en lærerstilling p.d.d. Så jeg kaller faktisk fagskolestudiet for, nettopp, et studie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #120 Del Skrevet 9. april 2015 Jeg nekter ikke for det jeg har sagt nei. Hvis du leser innleggene mine er jeg ganske klar på min mening om at når to voksne snakker sammen om lengden på en utdannelse så betyr det utdannelse ut over vgs. nivå. Det er helt innlysende at skolegang man har hatt før dette ikke regnes med. Heldigvis for alle har jeg kommet meg opp i livet og trenger ikke tips fra hatske folk på Internett, men siden du først har tenkt ut disse fine tipsene dine, kunne du kanskje bruke dem selv?Anonymous poster hash: a7f8c...1ee Jeg nekter ikke for det jeg har sagt nei. Hvis du leser innleggene mine er jeg ganske klar på min mening om at når to voksne snakker sammen om lengden på en utdannelse så betyr det utdannelse ut over vgs. nivå. Det er helt innlysende at skolegang man har hatt før dette ikke regnes med. Heldigvis for alle har jeg kommet meg opp i livet og trenger ikke tips fra hatske folk på Internett, men siden du først har tenkt ut disse fine tipsene dine, kunne du kanskje bruke dem selv?Anonymous poster hash: a7f8c...1ee Ah, du tar virkelig kaka! Anonymous poster hash: 94c38...e2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå