cerruti Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Etter såkalt lapskaus-trening, vil jeg nå teste korte, harde spurtintervaller. Problemet er hvordan tørre å hoppe på mølla i høy fart? Greier alle dette etter litt myk start?
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #3 Skrevet 8. april 2015 Om du er redd for mølla kan du gjøre dette på sykkel i stedet. Ellers kan du gå på mølla i langsommere fart, og øke mens du løper. Tilsvarende trappe ned tempoet når intervallet er ferdig. Å gå fra null til full spurt er uansett ikke å anbefale. Når man løper intervaller på vanlig grunn går man jo heller ikke fra null til hundre, man bruker et sekund eller to på å akselerere/bremse opp. Anonymous poster hash: cde45...fb2
cerruti Skrevet 8. april 2015 Forfatter #4 Skrevet 8. april 2015 Om du er redd for mølla kan du gjøre dette på sykkel i stedet. Ellers kan du gå på mølla i langsommere fart, og øke mens du løper. Tilsvarende trappe ned tempoet når intervallet er ferdig. Å gå fra null til full spurt er uansett ikke å anbefale. Når man løper intervaller på vanlig grunn går man jo heller ikke fra null til hundre, man bruker et sekund eller to på å akselerere/bremse opp. Anonymous poster hash: cde45...fb2 Bruker mølle fint til 4x4 intervaller feks, og da trykker jeg meg opp. Nå når jeg skal løpe i bare 20 sek alt jeg kan og ha 10 sek pause mellom, så er det ikke tid til å trykke opp og ned. Kroppen er selvfølgelig varm før dette.
Gjest ulvepopcorn Skrevet 11. april 2015 #5 Skrevet 11. april 2015 Øv litt før du øker kjempemye da, du blir fort vant til det
Supraspinatus Skrevet 11. april 2015 #6 Skrevet 11. april 2015 Korte spurtintervaller bør du kjøre ute. Oppoverbakker er utmerket til å komme opp i 95-100% av makspuls. Det er ikke fart som skal styre intensiteten.
Yme Skrevet 11. april 2015 #7 Skrevet 11. april 2015 Etter såkalt lapskaus-trening, vil jeg nå teste korte, harde spurtintervaller. Problemet er hvordan tørre å hoppe på mølla i høy fart? Greier alle dette etter litt myk start?Ikke gjør det på mølla. 4x4 fungerer greit der, men om det skal bli mer intens løping, burde du gjøre det ute, og helst ikke på asfaltert vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå