lillen Skrevet 21. august 2004 #1 Skrevet 21. august 2004 Har hatt leamus i øyet i et døgn nå, og er veldig nysgjerrig på hva det kommer av...!? Alt har jo en årsak! Det rykker i en muskel under øyet, så de som ser nøye etter, kan tro jeg blunker til dem Regner ikke med å finne så mye på nett om dette, og derfor spør jeg dere :-)
Gjest Pet Skrevet 21. august 2004 #2 Skrevet 21. august 2004 Hadde det i to uker tidligere i sommer, jeg. I øyelokket. Gikk over av seg selv, men fy så irriterende!
lillen Skrevet 21. august 2004 Forfatter #3 Skrevet 21. august 2004 Litt irriterende ja... Men er så nysgjerrig jeg!
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2004 #4 Skrevet 21. august 2004 Lemus eller Tics er krampetrekninger i øyelokksmusklene. Det kommer av at nervetrådene til musklene fyrer hele tiden selv om øyet egentlig ikke skal blunke. Ofte har det sammenheng med stress men det kan komme helt av seg selv uten at man finner noen egentlig årsak. Jaaaa, det ER irriterende. Hadde det LENGE for en tid tilbake.
Sita Skrevet 21. august 2004 #5 Skrevet 21. august 2004 Hadde leamus under sjølve øyet over lang tid, var VIRKELIG slitsomt......fysj(venninna mi trodde at jeg satt og blunket til henne jo, før jeg fortalte hva det var)
Fat Sally Lee Skrevet 22. august 2004 #6 Skrevet 22. august 2004 Leamus forekommer mange steder på kroppen, ikke bare rundt øynene. Egentlig kan det forekomme over alt hvor en har muskler. Gravide kvinner opplever ofte leamus i magemusklene. Leamus er en slags "krampe" i deler av muskelen, og gjør at den trekker seg sammen gjentatte ganger, helt uten at en får gjort noe med det. Sammentrekningene skyldes at en nerve til muskelen blir irritert, eller av en eller annen grunn blir stimulert. Har en fått leamus er det ikke stort å gjøre. Lett massasje av muskelen kan ha positiv effekt, men slettes ikke alltid. Vedvarende leamus kan behandles med akupunktur. Hentet fra helsenett.no
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå