Gå til innhold

Ungdom som uttrykker ønske om å dø

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvis ungdommen din uttrykker et ønske om å ville dø/ta sitt eget liv, hvor seriøst ville du tatt det?

Anonymous poster hash: 73fd6...83e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal selvsagt tas seriøst! Bedre å bry seg en gang for mye, enn en gang for lite.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

TS her, glemte å nevne at jeg ikke er voksen/har et barn i den situasjonen. Bare lurer. :)

Skrevet

Hvis ungdommen din uttrykker et ønske om å ville dø/ta sitt eget liv, hvor seriøst ville du tatt det?

Det hadde jeg tatt veldig alvorlig, og jeg hadde sørget for å innhente all mulig hjelp. Når man ønsker å ta sitt eget liv skal man selvsagt tas på alvor, og det finnes hjelp å få.

• Liker 2
Skrevet

Hadde kommet an på situasjonen. En del av meg ville gitt den en kniv og fortalt at man skal kunne langs armen og ikke over.

Mens den andre delen ville overdrevet det så enormt at om det var et rop om oppmerksomhet at det ble for flaut å fortsette å tulle

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville svart "når du forteller meg noe slikt, blir jeg veldig bekymret, og jeg lurer på om det er greit for deg at jeg kan ta kontakt med noen som kan hjelpe deg å få det bedre, hvis du har det så vondt"

Og så ville jeg tatt kontakt med foreldrene. Dersom det var min ungdom hadde jeg vurdert situasjonen, tatt kontakt med legen dersom jeg ikke oppfattet det som veldig akutt eller kjørt ungdommen til legevakten om det var grunn til å være alvorlig bekymret.

Anonymous poster hash: ced6a...89e

AnonymBruker
Skrevet

Kan jo ha litt å si hvor gammelt barnet er. Da jeg var rundt 6-7 år gammel så fortalte jeg moren min at jeg ville dø. Jeg vet ikke hvorfor jeg sa det. Mulig jeg ikke viste hva det egentlig ville si å dø.

Uansett, moren min ble selfølgelig bekymret. Husker mormor en dag tok dette opp med meg når vi ar ute å gikk. Hun lurte på om jeg virkelig mente at jeg ville dø, og om jeg skjønte hvor lei seg alle ville bli viss jeg døde? Husker ikke alt som ble sagt. Men husker at jeg skjønte veldig godt at jeg ikke ville dø. Sikkert noe jeg sa bare for å sjekkereaksjonen til de voksne.

Men poenget var at jeg ville jo egentlig ikke dø. Det var bare noe jeg sa, Jeg skjønte jo ikke hva det var jeg sa.

Anonymous poster hash: f6cad...c79

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...