Gå til innhold

Vondt under kneet

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Etter at jeg begynte å jogge utendørs har jeg fått en smerte under kneet som jeg ikke klarer å identifisere. Den oppstår under eller etter løping, og fremstår som en strålende/skytende smerte på ett spesifikt punkt rett under kneet. Det er ikke en konstant smerte, den oppstår i forbindelse med aktivitet. Jeg har ikke hatt problemer til daglig, men i perioder der jeg løper en del, kan jeg merke det også når jeg går, f.eks. hvis jeg går en lenger tur. I vinter har jeg ikke jogget, og har heller ikke hatt problemer, men med én gang jeg begynte å jogge igjen i vår, kom problemet tilbake. I går gikk hele løpeturen fint, men idet jeg sluttet å løpe, gikk det vondt å gå. Jeg merker det mest når jeg går i nedoverbakke (tror jeg), men det kan også merkes ellers. Er det noen som har en idé om hva dette kan være? Jeg legger ved et bilde for å illustrere hvor smerten er.

post-37809-0-15382600-1428428355_thumb.j

Anonymous poster hash: 95636...b13
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Samme her!!! Akkurat på samme stedet! Har vært siden jul og det er max irriterende og vondt! Har kjøpt meg nye sko og en støttebanasjegreie på apoteket for knær. Det hjelper litt. Hjelper også å starte rolig med gange, lett jogg og så øke temoe etter ca 10 min. Men blir fort vondt om twmpoet blir for hardt. Den siste uka har det vært sånille at jeg kjenner det når jeg går også. Best å jogge slakt oppover bare og prlve å unngå nedover. Jeg har drevet å jogget en vei - oppover- og så ringt samboer når jeg skulle tilbake slik at jeg blir hentet med bil hjem og ikke trenger springe nedover. Aner ikke hva det er, lurer på å ta en tur til legen. Har du prøvd å bytte sko og jogge i veikanten utfor asfalt?

Skrevet

Og masse skrivefeil... :-) skriver på liiiten mobil:-)

AnonymBruker
Skrevet

Samme her!!! Akkurat på samme stedet! Har vært siden jul og det er max irriterende og vondt! Har kjøpt meg nye sko og en støttebanasjegreie på apoteket for knær. Det hjelper litt. Hjelper også å starte rolig med gange, lett jogg og så øke temoe etter ca 10 min. Men blir fort vondt om twmpoet blir for hardt. Den siste uka har det vært sånille at jeg kjenner det når jeg går også. Best å jogge slakt oppover bare og prlve å unngå nedover. Jeg har drevet å jogget en vei - oppover- og så ringt samboer når jeg skulle tilbake slik at jeg blir hentet med bil hjem og ikke trenger springe nedover. Aner ikke hva det er, lurer på å ta en tur til legen. Har du prøvd å bytte sko og jogge i veikanten utfor asfalt?

Jeg har veldig gode sko og jogger ikke på asfalt, så jeg tror ingen av de tingene er skyld i det... Fungerer støttebandasje altså?

Skrevet

Funket litt i starten. Men nå er alt vondt. Eneste som hjelper er å justere tempoet. Jeg blir gal og føler jeg ikke får trent!

AnonymBruker
Skrevet

Trener du styrke og fleksibilitet i tillegg til joggingen? Jeg plages med smerter under knærne dersom jeg ikke er flink nok til å tøye hofteleddsbøyerne, og jeg føler at styrketrening har hjulpet.

Anonymous poster hash: 39d23...a4b
AnonymBruker
Skrevet

Trener du styrke og fleksibilitet i tillegg til joggingen? Jeg plages med smerter under knærne dersom jeg ikke er flink nok til å tøye hofteleddsbøyerne, og jeg føler at styrketrening har hjulpet.

Anonymous poster hash: 39d23...a4b

Nei, det gjør jeg ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt samme problem i 1 år nå, har ikke vært hos lege, men det har ikke gått over av seg selv ihvertfall. Kan ikke jogge, gå tur om vinteren når det er kaldt eller gjøre øvelser som går utover knærne, pga at jeg hadde feil teknikk på en øvelse og ikke lyttet til kroppen når den sa stopp.

Anonymous poster hash: ac935...254

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...