Gå til innhold

Vil så gjerne ha barn Nr 3, mannen vil ikke..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, noen som har vært/er i samme situasjon?

Har to flotte barn og ønsker meg så inderlig Nr tre, tenker det er fint og være "en liten flokk" :-)

Mannen min vil IKKE - egentlig virker det som det mest er av praktiske hensyn; for lite hus, vil prioritere jobb, deilig å sove om natten etc. Jeg syns det er kjempetrist, og veksler mellom å synes han er veldig dum som ikke vil "ta i mot" muligheten til å få flere barn og oppleve den fantastiske reisen det er å følge et lite vidunder fra starten av, og å tenke at joda, livet er jo bra nå og...

Jeg begynner å bli så gammel at det er litt "nå eller aldri", og muligens kan jeg overtale ham ved å si at "jeg skal gjøre (nesten) alt", og kanskje tviler han seg frem til å si ja, fordi jeg har så lyst, men er det da risiko for at han ikke vil føle "tette nok bånd" til et nytt barn han i utgangspunktet ikke ønsket?? Det er det jeg er mest redd for, vil ikke være rettferdig for det eventuelle barnet, alt det praktiske er jeg ikke redd for-jeg gjør allerede mesteparten i hus og med barn i dag, og har ikke så store problemer med det... Har noen fått Nr tre med samme bakgrunn? Hvordan gikk det? Andre tanker om hvordan få det til å funke for begge parter med Nr tre, evnt hvordan komme seg videre etter et "endelig avslag"( antar jeg må gjennom en liten "sorgprosess")?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du overtale en som ikke ønsker?

Hva er viktigst, familien du har eller et barn som ikke eksisterer?

Du vet hva du har nå. Du vet ikke hva du går til.

Anonymous poster hash: 6042d...234
  • Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke press han til å få barn nr 3, den som sier nei har vetorett. Derfor skal du heller ikke prøve å overtale han. Det kan bli veldig feil når et ev barn kommer og han egentlig ikke vil.

Anonymous poster hash: 0f24b...758
  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke du skal presse han. Han vet hva du vil og endrer han mening sier han nok fra. Jeg er i situasjonen til mannen din, mannen min vil ha et barn nr 2 med meg(har også to fra et tidligere forhold), men jeg ville i begynnelsen IKKE, nå er jeg litt i tenkemodus. Mest pga at sønnen år skal få et "ekte" søsken" hadde mannen min presset på hadde jeg nok satt meg helt på bakbena...

Anonymous poster hash: ec756...1e6

AnonymBruker
Skrevet

Trist for nr 3 at barnet er uønsket av faren. Man kan ikke få alt i livet. Synes du skal fokusere på familien og fine ungene dine - får bare akseptere det.

Anonymous poster hash: 2d1d2...61a

• Liker 1
Gjest Magdalene
Skrevet (endret)

Her er det omvendt.

Mannen vil ha nr 3, jeg vil ikke.

Hadde sikkert blitt koselig, men frister overhode ikke (av noen av de samme grunnene son mannen din). Vi vet hva vi har, men ikke hva vi får. Har ikke overskudd til f.eks et handikapped barn, i tillegg til de to vi har.

Heldigvis er det ikke snakk om tvang og overtalelse fra mannen.

Endret av Magdalene
AnonymBruker
Skrevet

Ønsket meg et barn nr. 2, mannen ville ikke. Noe jeg syntes var trist da, men nå synes jeg det er helt greit :) Mannen har ett barn fra før så er jo ikke slik at barnet vårt er enebarn. Synes også det er viktig å ta i betrakning at et forhold kan ta slutt og da er det ikke like enkelt med en stor ungeflokk med tanke på plutselig redusert økonomi og boforhold.

Anonymous poster hash: 2d4f3...ec2
Skrevet (endret)

.

Endret av Sylvari
Skrevet

Vi har vært i den situasjonen, vi fikk et barn til, en liten villbass. Mannen er i dag så utrolig glad for minstemann, alle bånd er på plass❤️ Så mitt råd er å få overtalt han, da JEG personlig tror din sorg over å ikke få et til blir større en hans ønske om å ikke få et barn til! Men dette er MIN mening!

• Liker 2
Skrevet

Jeg syntes ikke du skal presse viljen din i gjennom... Men det er fullstendig lovlig å håpe på at han vil skifte mening :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Beklageligvis synes jeg det er feil å presse noen til noe de ikke har lyst til - feil bruk av makt synes jeg.

Anonymous poster hash: 2ec04...03a
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært i den situasjonen, vi fikk et barn til, en liten villbass. Mannen er i dag så utrolig glad for minstemann, alle bånd er på plass❤️ Så mitt råd er å få overtalt han, da JEG personlig tror din sorg over å ikke få et til blir større en hans ønske om å ikke få et barn til! Men dette er MIN mening!

Flott at det gikk fint for dere med overtalelse. Men igjen, kan ts like gjerne ende opp med å ha tre alene, fordi mannen føler seg lurt eller "låst fast" på kvinnens ønske.

Aldri overtal en mann!

Anonymous poster hash: 0d577...691

• Liker 2
  • 8 år senere...
Skrevet
Stillgotit skrev (På 7.4.2015 den 18.52):

Hei, noen som har vært/er i samme situasjon?

Har to flotte barn og ønsker meg så inderlig Nr tre, tenker det er fint og være "en liten flokk" 🙂

Mannen min vil IKKE - egentlig virker det som det mest er av praktiske hensyn; for lite hus, vil prioritere jobb, deilig å sove om natten etc. Jeg syns det er kjempetrist, og veksler mellom å synes han er veldig dum som ikke vil "ta i mot" muligheten til å få flere barn og oppleve den fantastiske reisen det er å følge et lite vidunder fra starten av, og å tenke at joda, livet er jo bra nå og...

Jeg begynner å bli så gammel at det er litt "nå eller aldri", og muligens kan jeg overtale ham ved å si at "jeg skal gjøre (nesten) alt", og kanskje tviler han seg frem til å si ja, fordi jeg har så lyst, men er det da risiko for at han ikke vil føle "tette nok bånd" til et nytt barn han i utgangspunktet ikke ønsket?? Det er det jeg er mest redd for, vil ikke være rettferdig for det eventuelle barnet, alt det praktiske er jeg ikke redd for-jeg gjør allerede mesteparten i hus og med barn i dag, og har ikke så store problemer med det... Har noen fått Nr tre med samme bakgrunn? Hvordan gikk det? Andre tanker om hvordan få det til å funke for begge parter med Nr tre, evnt hvordan komme seg videre etter et "endelig avslag"( antar jeg må gjennom en liten "sorgprosess")?

Lurer på hvordan det gikk?

Har du fått flere barn?

Gikk sorgen over uten det siste barnet?

Oppdater gjerne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...