AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Hei.. Jeg planlegger en reise med flere desitnasjoner sammen med mannen min til sommer. Vi tenkte å dra til Japan, så Vietnam og til slitt Kina. Vi tenkte å tilbringe en uke i hvert land. Jeg er ganske fremmed til disse landene. Og ønsker så gjerne tips fra noen som har vært i en eller flere av disse landene. Jeg har lest litt her og der, men tar gjerne imot flere tips! Jeg har tenkt å dra til hovedstanden på hvert land. Men jeg så foreksempel at Kina har både Hong Kong, Beijing og Shanghai som ganske attraktive og fine steder å dra. Men det er umulig å besøke alle disse på grunn av tid og budsjettet. Så jeg må velge rett og slett et sted for hvert land. Når det gjelder Japan så leste jeg at Tokyo er ganske stort med masse mennesker, og er helt kaos! Lønner det seg å dra til Tokyo eller andre steder i Japan? Jeg har veldig lyst til å dra til Vietnam, men jeg kan ingenting bortsett fra at hovedstaden heter Hanoi :/ Jeg så på bildene på google ved å søke på "Hanoi" og det ser ganske "fattig land". Men når jeg søker "Vietnam" så kommer det vakre strender, fjell og natur. Så ja.. Hvor i Kina, Vietnam og Japan burde vi dra? Kom gjerne med tips og informasjon om alt annet som er relevant for disse landene. Alt er nyttig! :D Anonymous poster hash: b1b8c...110
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #2 Skrevet 7. april 2015 Tokyo er kaotisk, men på en god måte. Fantastisk by. Dra dit! Hong Kong er ikke i Kina, så dit kan du reise uten kinesisk visum. Det er en fordel, da det blir billigere og sparer deg for en del papirarbeid. Både Hong Kong og Beijing er fine byer med mye å se. Shanghai har jeg ikke vært i, men det skal visst være bra der også. Jeg har ikke vært i Vietnam, men der ville jeg styrt unna byene og heller dratt til de roligere stedene med natur, grotter og strender. Anonymous poster hash: e056d...a96
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #3 Skrevet 7. april 2015 Du kan også vurdere Kyoto fremfor Tokyo. Masse fin gammel kultur å se der (massevis av templer), fin natur og storby i ett! Mitt mål er i hvertfall å reise dit når jeg er ferdig med utdanningen. Anonymous poster hash: 0af22...5f6
Kvinne87Rogaland Skrevet 7. april 2015 #4 Skrevet 7. april 2015 Jeg har vært i Vietnam og Kina. I Vietnam var jeg i storbyene Hanoi og Ho Chi Mihn, men disse var overbefolket og litt kyniske. Jeg storkoste meg heller i småbyene langs kysten, som Da Nang og Nha Trang. Her er det finere og roligere, med koselige markeder, fine strender og ærlige folk. I Kina var vi i Beijing og Shanghai. Beijing MÅ man nesten besøke som turist, og se den kinesiske mur og den Forbudte By. Men Beijing er ganske konservativt, og få snakker engelsk. Shanghai er mer vestlig, og de fleste snakker engelsk. Her er the Bund verdt å se. God tur!
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #5 Skrevet 7. april 2015 Hei.. Jeg planlegger en reise med flere desitnasjoner sammen med mannen min til sommer. Vi tenkte å dra til Japan, så Vietnam og til slitt Kina. Vi tenkte å tilbringe en uke i hvert land. Å herre! På kun tre uker bør dere konsentrere dere om ett av disse landene. Selv det er ikke nok til å engang skrape overflaten av Kina, men dere vil kunne se mye av Japan eller Vietnam. Jeg har reist masse i alle tre landene, og kan hjelpe deg. Men først må du bestemme deg for ETT land. Å gape over alle disse på tre uker er galskap, verken mer eller mindre. Anonymous poster hash: 7de41...a69 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå