Gå til innhold

Enda en ønskelistetråd!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er mange ønskelistetråder her, men jeg må starte min egen. Vi har ønskeliste både på kitch`n og på tilbords. Ønsker oss en del fra le cruset, og så blir vi usikre. Vi har et serviset som er utgått fra sortimentet, vurderer å ønske oss serveringsfat og kaffekopper fra et annet sett som kan passe til, eller der det dumt? Burde vi begynne med et helt nytt sett?

Vi har både et penbestikk i stål og i sølv, ville dere ønske dere et hverdagsbestikk i god kvalitet eller ser dere på det som forbruksvare og kjøper billig på ikea?

Burde vi bare holdt oss til en ønskeliste på et sted??

Det er ikke forde jeg er dum forde jeg spør, men jeg lurer veldig og har kjørt meg inn i et hjørne. Vil det skal bli lettest for gjestene å velge, og vet mange av de ikke vil gi penger.. Håper på gode svar!!!

Anonymous poster hash: 8b325...bf8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg syns det er veldig fint når folk har ønskeliste flere steder. Her vi bor er det ikke tilbords lenger, så blir ekstra styr når noen bare har liste der (jeg liker å kjøpe noe fra ønskelista).

Bestikk syns jeg er fint å ha i god kvalitet, så jeg hadde ønsket meg det. Men du må nesten finne ut om du syns dere trenger det :)

Servise er også noe det er vanskelig å mene noe om, men hvis du finner et du syns passer til det du har er det kanskje praktisk? :)

Gjest Daenerys
Skrevet

Det vi fikk veldig mange positive tilbakemeldinger på, var at vi hadde en god del rimelige ønsker også. En god stekespade, en liten vase - ha summer nede i 100-200 kroner :) Da kan nabo/studenter/venner kjøpe rimelige ting om de ønsker det.

Vi hadde også på Kitch'n og Tilbords, det likte gjestene av det jeg fikk høre. Ikke alle byer som har begge butikkene. Men pass på at du har f.eks alt av servise i en kjede, og så kanskje pynteting fra den andre, så blir det ikke så mye dobbelt. Og hva har det å si at serveringsfat og kaffekopper er fra et annet sett sånn egentlig? Det er jo dere som skal bruke det, den vurderingen må dere ta :)

Vi kjøpte hverdagsbestikk for noen år siden, finbestikk fikk vi til bryllupet. Opp til dere hva dere vil ha på ønskelisten, bare husk å ha nok og variert, så kan du heller bruke den videre til bursdager og jul.

Skrevet

Det er helt greit å ha ønskeliste to steder. Mange ganger kan det også være en fordel, det øker sannsynligheten for at gjestene har en av butikkene i nærområdet. (Et råd til andre: ha gjerne ønskeliste i en lokal butikk, men også fra en landsdekkende kjede hvor dere kan ønske dere bestikk ol. Det gjør det enklere for tilreisende gjester.)

Jeg synes det er fint å blande deler fra forskjellige serviser, det er et spørsmål om smak og behag.

Hverdagsbestikk i bra kvalitet er absolutt noe å ønske seg, selv om det er forbruksvare. Og hvis dere inviterer mange gjester/mange som ønsker å kjøpe gave til dere er det greit å ha noen ting på ønskelista (det kan fort bli mye rart hvis alle skal prøve å komme på noe selv, og det er ofte vanskelig å finne den riktige gaven). Og spre gjerne prisnivået, fra 100 og oppover. Tenk også på at dere kan bli nødt til å supplere selv i ettertid, så det kan være greit at servise etc ikke er for dyrt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...