AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Blir helt satt ut jeg. Jeg står ved et gangfelt ved siden av en mor med to unger. Jeg har dårlig tid og det kom ingen biler, så jeg går bare. Da jeg kommer til midtdrabanten så må jeg stoppe fordi det kommer biler, da har det blitt grønnt ved den første overgangen og moren kommer over og kjefter på meg for at jeg gikk på rød mann forran hennes unger og setter et dårlig eksempel. Hun avslutter hele tiraden sin med "jeg blir så provosert av folk som deg som driter i forlk rundt deg." Jeg ble selvfølgelig helt satt ut, og greier ikke si noe tilbake, bare stirret på henne. At det går an å være så langt inn i barnebobbla at du tror du kan diktere hva andre skal gjøre! Hva syns dere? Anonymous poster hash: 64530...55a 16
Duckie Skrevet 7. april 2015 #2 Skrevet 7. april 2015 Helt enig med deg. Dette er typisk mødre som tror hele verden kretser rundt avkommet sitt, og blir sjokkert den dagen de finner ut at den ikke gjør det. 23
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #3 Skrevet 7. april 2015 Om jeg ikke har det spesielt travelt tar jeg hensyn til slike ting, og prøver å ikke gå på rødt med barn tilstede. Med en gang jeg får litt mer tidspress flyr slike hensyn rett ut vinduet, må jeg innrømme. Anonymous poster hash: 36d27...198 7
Sirah Skrevet 7. april 2015 #4 Skrevet 7. april 2015 Merkelig hva man får seg til å legge seg oppi........
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #5 Skrevet 7. april 2015 Når jeg var på ferie i Berlin, så gjorde jeg som jeg pleide, jeg gikk på rød mann for det var jo ikke noen biler i nærheten. Å kjære vene som jeg fikk kjeft av en haug med mennesker! Og der var det ingen barn i nærheten. Anonymous poster hash: 3fe19...f1e
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #6 Skrevet 7. april 2015 Ikke mitt ansvar å lære barn at det er farlig å gå på rød mann. Trenger ikke være noe forbilde. Mora er den som bør si til ungene at når jeg går på rød mann så må de se bort i tilfelle jeg uheldigvis blir most av en løpsk varebil. Anonymous poster hash: fd7c2...6f9 12
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #7 Skrevet 7. april 2015 Reglene er jo til for at alle skal være trygge i trafikken. Hun, som de fleste av oss småbarnsmødre, prøvde bare å lære barna sine til å oppføre seg riktig. Når det er barn til stede bør du faktisk prøve så godt du kan å følge slike regler som er laget for alles beste enten du har det travelt, eller ei. Anonymous poster hash: 1f0ff...3d2 7
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #8 Skrevet 7. april 2015 Det har aldri hendt meg at jeg har fått kjeft av sånt. Men en gang gikk jeg til et lyskryss hvor det sto en mor og en unge og ventet på at det skulle bli grønn mann. Siden det ikke kom noen biler, bare gikk jeg kjapt over. Da måtte det ha oppstått en mental konflikt hos ungen, for den skreik med full hals: "Hvorfor går de over veien?" og virket skikkelig sint og forvirret. Anonymous poster hash: a8e66...aed 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #9 Skrevet 7. april 2015 Hadde spurt hva faen hun blander seg oppi hva jeg gjør og ikke gjør. Anonymous poster hash: 5bf55...942 9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #10 Skrevet 7. april 2015 Reglene er jo til for at alle skal være trygge i trafikken. Hun, som de fleste av oss småbarnsmødre, prøvde bare å lære barna sine til å oppføre seg riktig. Når det er barn til stede bør du faktisk prøve så godt du kan å følge slike regler som er laget for alles beste enten du har det travelt, eller ei. Anonymous poster hash: 1f0ff...3d2 Nei vet du hva, det gidder jeg faktisk ikke, ikke mine barn ikke mitt problem. TS Anonymous poster hash: bd01b...574 26
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #11 Skrevet 7. april 2015 Reglene er jo til for at alle skal være trygge i trafikken. Hun, som de fleste av oss småbarnsmødre, prøvde bare å lære barna sine til å oppføre seg riktig. Når det er barn til stede bør du faktisk prøve så godt du kan å følge slike regler som er laget for alles beste enten du har det travelt, eller ei. Anonymous poster hash: 1f0ff...3d2 Hvorfor er dette TS sitt problem? Anonymous poster hash: 4b816...bd7 9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #12 Skrevet 7. april 2015 Hadde spurt hva faen hun blander seg oppi hva jeg gjør og ikke gjør. Anonymous poster hash: 5bf55...942 ja det var jo det jeg hadde lyst å gjøre, men som alltid i slike situasjoner så blir jeg stående der og stirre og stamme er jo først i ettertid jeg kommer på alle de fine glosene jeg kunne lært barna hennes nei da (jo da)... TS Anonymous poster hash: bd01b...574 7
melly666 Skrevet 7. april 2015 #13 Skrevet 7. april 2015 Det får da være måte på hensyn man skal ta til andre. Ditt valg å risikere å bli påkjørt, og du har ikke ansvar for å lære hennes barn trafikksikkerhet. 5
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #14 Skrevet 7. april 2015 Det er fullt lovlig å gå på rødt så lenge man ikke forstyrrer trafikken, så jeg støtter deg. Det har vel hendt at jeg har droppet å gå over på rødt når det står et lite barn ved siden av meg, men det er jo et ekstra hensyn jeg har valgt å ta, og har jeg dårlig tid går jeg selvsagt bare over. Hadde ikke brydd meg så mye om det. Håpløst av henne, men ikke noe å bruke tid på. Du gjorde ikke noe galt, og nå er saken ute av verden. Anonymous poster hash: e8e44...dcf 6
SRC Skrevet 7. april 2015 #15 Skrevet 7. april 2015 Reglene er jo til for at alle skal være trygge i trafikken. Hun, som de fleste av oss småbarnsmødre, prøvde bare å lære barna sine til å oppføre seg riktig. Når det er barn til stede bør du faktisk prøve så godt du kan å følge slike regler som er laget for alles beste enten du har det travelt, eller ei. Anonymous poster hash: 1f0ff...3d2 Lære barna ja, ikke VOKSNE mennesker. Er det mulig? Hadde skjelt henne ut om hun hadde kommet opp til meg (en komplett fremmed) og kjefta på meg. 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #16 Skrevet 7. april 2015 Forstår begges synspunkter, men barnemoren har loven i hånd. Jeg krysser ofte veien selv på rødt, men egentlig risikerer jeg å bli anmeldt hver gang jeg gjør det. Det er jo ikke lov. I enkelte land er det ikke engang lov å krysse veien noen steder bortsett fra gangfelt og grønn mann. Der risikerer man fengsel faktisk... Anonymous poster hash: ba983...738
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #17 Skrevet 7. april 2015 Reglene er jo til for at alle skal være trygge i trafikken. Hun, som de fleste av oss småbarnsmødre, prøvde bare å lære barna sine til å oppføre seg riktig. Når det er barn til stede bør du faktisk prøve så godt du kan å følge slike regler som er laget for alles beste enten du har det travelt, eller ei.Anonymous poster hash: 1f0ff...3d2 Snakker du om denne regelen? "1086 Fotgjengersignal Rødt signal betyr at gående ikke må begynne kryssing av kjørebanen hvis dette vil være til hinder for kjørende, eller innebære fare. Gående som allerede er kommet ut i kjørebanen, kan fortsette kryssingen. Grønt signal betyr at gående kan krysse kjørebanen. Blinkende, grønt signal varsler at signalet om kort tid vil skifte til rødt, og har samme betydning som rødt signal."Anonymous poster hash: 096e2...1bd 9
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #18 Skrevet 7. april 2015 Nei vet du hva, det gidder jeg faktisk ikke, ikke mine barn ikke mitt problem. TS Anonymous poster hash: bd01b...574 Hvorfor er dette TS sitt problem? Anonymous poster hash: 4b816...bd7 Det er dere som lager det til et problem. Det hadde ikke vært et problem i utgangspunktet om dere hadde fulgt reglene. Generelt sett er det en fin regel at store/større/voksne personer prøver å være gode eksempler for barn/de som er yngre enn seg selv, spesielt når det gjelder viktige ting som trafikk. For min del bryr jeg meg ikke om du går over stripene ved rød mann når det ikke er barn i nærheten av deg, men skal man ha en god trafikk på veiene i Norge er det avhengig av at alle (og spesielt voksne) følger reglene. I andre land, for eksempel endel i Afrika, er det ikke de store, farlige dyrene som er farligst på en generell basis. Det er trafikken! Hvorfor? Fordi det er så få voksne som følger reglene!! Anonymous poster hash: 1f0ff...3d2 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #19 Skrevet 7. april 2015 Forstår begges synspunkter, men barnemoren har loven i hånd. Jeg krysser ofte veien selv på rødt, men egentlig risikerer jeg å bli anmeldt hver gang jeg gjør det. Det er jo ikke lov. I enkelte land er det ikke engang lov å krysse veien noen steder bortsett fra gangfelt og grønn mann. Der risikerer man fengsel faktisk... Anonymous poster hash: ba983...738 Jo, det er lov i Norge. Anonymous poster hash: 096e2...1bd 14
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #20 Skrevet 7. april 2015 Reglene er jo til for at alle skal være trygge i trafikken. Hun, som de fleste av oss småbarnsmødre, prøvde bare å lære barna sine til å oppføre seg riktig. Når det er barn til stede bør du faktisk prøve så godt du kan å følge slike regler som er laget for alles beste enten du har det travelt, eller ei. Anonymous poster hash: 1f0ff...3d2 Regelen i trafikklys er at det er lov å gå på rødt så lenge man ikke er til hinder. Så er det selvsagt bare bra at foreldre lærer barna å ikke gjøre den vurderingen selv og heller bare vente på grønn mann, men hvis "reglene" er styrende her hadde TS helt rett. Forstår begges synspunkter, men barnemoren har loven i hånd. Jeg krysser ofte veien selv på rødt, men egentlig risikerer jeg å bli anmeldt hver gang jeg gjør det. Det er jo ikke lov. Anonymous poster hash: ba983...738 Jo, det er det. Det er helt lov. 100 %. Det er lov å gå på rødt med mindre det "vil være til hinder for kjørende, eller innebære fare", for å sitere lovverket. Anonymous poster hash: e8e44...dcf 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå