AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 kl 11 i dag var eggløsningstesten positiv (første gang jeg noensinne har testet). I dag kl 16 var den negativ. Vil det si at det nå er for sent og at jeg må vente med prøvingen til neste syklus? Har syklus på 39 dager... Anonymous poster hash: 4d5d4...3a6 Anonymous poster hash: 4d5d4...3a6
Gjest Gjest_Idja Skrevet 7. april 2015 #2 Skrevet 7. april 2015 For sent for hva? I følge positiv test kommer du til å ha EL i løpet av 24-48 timer, så du er ikke for sen med noe...? Hopp til køys!
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #3 Skrevet 7. april 2015 For sent for hva? I følge positiv test kommer du til å ha EL i løpet av 24-48 timer, så du er ikke for sen med noe...? Hopp til køys! Aha! Jeg har ikke så veldig god peiling på det her må jeg innrømme. Jeg trodde kanskje at når eggløsningstesten har blitt negativ så var eggløsningen over. Anonymous poster hash: 4d5d4...3a6
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #4 Skrevet 7. april 2015 Aha! Jeg har ikke så veldig god peiling på det her må jeg innrømme. Jeg trodde kanskje at når eggløsningstesten har blitt negativ så var eggløsningen over. Anonymous poster hash: 4d5d4...3a6 Muligens urinen var for utblandet siden det var midt på dagen ? Skal vell ha vært i blæren i 3-4 timer før test.Anonymous poster hash: 5b8c2...da4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #5 Skrevet 7. april 2015 Aha! Jeg har ikke så veldig god peiling på det her må jeg innrømme. Jeg trodde kanskje at når eggløsningstesten har blitt negativ så var eggløsningen over. Anonymous poster hash: 4d5d4...3a6 Å lese bruksanvisningen er en fin ting..... Anonymous poster hash: 64245...bf3
Chickenwings85 Skrevet 7. april 2015 #6 Skrevet 7. april 2015 Å lese bruksanvisningen er en fin ting..... Anonymous poster hash: 64245...bf3 Jo, men går vel alikevel ann å stille spm her inne om man er usikker...
Gjest Gjest_Idja Skrevet 7. april 2015 #7 Skrevet 7. april 2015 Aha! Jeg har ikke så veldig god peiling på det her må jeg innrømme. Jeg trodde kanskje at når eggløsningstesten har blitt negativ så var eggløsningen over. Anonymous poster hash: 4d5d4...3a6 Nei sånn er det ikke. Les bruksanvisningen?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #8 Skrevet 7. april 2015 Jeg har også alltid tolket det som at el er over når eltesten er negativ etter positiv. Ja el skjer ca 12-48 timer etter test, men jeg har tenkt at det er etter første positive test om man tester hver dag. Jeg vet at tester jeg hver dag har jeg el 36 timer etter positiv test. Tester jeg etter 35 timer vil den enda være positiv men drt betyr ikke at el er over ca 1 time (+ litt) etter den. Så når man tester i sykkusen har noe å si for om man treffer de 12-48 timene. Men sex på el dagen kan uansett lede til barn, selv om de to dagene før gir større sannsynlighet. Anonymous poster hash: a9ce6...b59
Gjest Gjest_Idja Skrevet 7. april 2015 #9 Skrevet 7. april 2015 Jeg har også alltid tolket det som at el er over når eltesten er negativ etter positiv. Ja el skjer ca 12-48 timer etter test, men jeg har tenkt at det er etter første positive test om man tester hver dag. Jeg vet at tester jeg hver dag har jeg el 36 timer etter positiv test. Tester jeg etter 35 timer vil den enda være positiv men drt betyr ikke at el er over ca 1 time (+ litt) etter den. Så når man tester i sykkusen har noe å si for om man treffer de 12-48 timene. Men sex på el dagen kan uansett lede til barn, selv om de to dagene før gir større sannsynlighet. Anonymous poster hash: a9ce6...b59 Jeg har ved temping fått bekreftet at jeg har hatt EL etter positiv så negativ test. Hadde det vært slik at negativ test etter positiv betydde at EL er over ville bruksanvisningen sagt at EL kommer 0-48 timer etter positiv test - og det sier den jo ikke. Men det er helt klart individuelle variasjoner. Noen har positiv test kun i noen timer. EL varer ca 24 timer.
Stjerneskudd86 Skrevet 9. april 2015 #10 Skrevet 9. april 2015 Jeg har lest en plass at LH (hormonet som påvises i EL-testing) produseres i kroppen på morgenen, og vil være høyest konsentrert i urinen mellom kl 11-15. Det stemmer godt for meg, jeg bare får positiv EL-test i dette tidsrom. Morgenurin eller testing på kvelden har aldri gitt meg positiv test. At man drikker mye i timene før testing kan også gi negativt utslag. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå