Gå til innhold

Bordkort; noen som har prøvd ut dette?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei dere

Jeg har tenkt litt på bordkort og kunne tenke meg male/skrive/gravere navnene til gjestene på et rødvinsglass som de kanta med seg hjem.

Jeg vet at dette har vært oppe tidligere, men er det noen her nå som har forsøkt det - hva anbefaler dere; male,skrive eller gravere?

Takk for hjelp

Videoannonse
Annonse
Gjest Anonymous
Skrevet

Med mindre du skal bruke glassmaling som du brenner fast til glassene i ovnen ville jeg gravert glassene jeg.

Det blir jo flotte bordkort, men allikevel tror jeg det er få som tar vare på slike ting, desverre... Det er gøy å spare på bordkort, men slike glass er det noen få som sparer på over lang tid.

Skrevet

Hva med å skrive namnet på nederst på stetten med en relieff liner, det er blir slik tykke lim skrift med farge på, f.eks gull.

jeg var i konfiramsjon og der hadde de malt på glasset, tulipan og noe mønster i rødt og svart og skrevet navnet i gull relieff på stetten. Pent, står nå i til pynt i stua mi

Gjest godt gift
Skrevet

Vi kjøpte små telysglass (billige på IKEA - 4 i en pakke til 10 kr) - som vi malte med frostmaling (påførte med svamp - enkelt og greit) Deretter skrev vi på med sølv relieff pann! Alle fikk slik et lys foren seg på bordet. Det ble veldig dekorativt og varmt lys!

Gjest Billa ( ike innlogget)
Skrevet

Vi har brukt rødvinsglass til bordkort, og slik gjorde jeg det:

Prøvde først ut med forskjellige penner som var for glass, men endte opp med slik tusj som man bruker på overhead!

Og den sitter dønn!!! :sjarmor:

Nederst på stetten skrev jeg: X og Y's bryllup + datoen.

Deretter klippet jeg ut et hjerte i lilla papp og skrev på navnet til gjestene med sølv tusj.

Dette hjertet bandt jeg rundt stetten med sølv sløyfe.

Kansje ikke akkurat slik du vil ha det, men iallefall et lite tips.

Om jeg bruker Jif og skure- svamp under veldig varmt vann, går tusjen av. ( Og det kan jo være greit og vite i tilfelle 20 glass står igjen etter bryllupet...) :ler:

I tillegg var det mye lettere og få skriften pen med en slik type tusj, synes nå jeg...

Lykke til!

Skrevet

Hvor får du tak i frostmaling "godt gift"?? jeg har kjøpt mange slike telysglass fra Ikea som jeg skal ha på bordene til kaffien, hørtes ut som en god ide :D

Skrevet

Vi har testet ut dette, fordi vi i utgangspukntet hadde bestemt oss for å bruke det, men med hvitvinsglass.

Det blir ihvertfall kjempefint med navn på hvitvinsglass, og så skrev vi nederst på stettet xxxx & xxxxx 2o juli 2002.

Gjest Augustbrud02_
Skrevet

Frostmaling får man kjøpt på Panduro, både gjennom katalogen og i butikken deres. Er ikke sikker på hva det koster, men det er iallfall innmari stilig! Vil tro de også har det i andre hobbybutikker.

Gjest godt gift
Skrevet

Frostmalingen kjøpte vi på en helt ordinær hobbybutikk. Vi kjøpte en liten boks, og de rakk til ca 70 glass. Vi brukte en svamp til å påføre malingen, lot glassene tørke og herdet dem i ovenen i 1/2 time før vi skrev på navnene. Det var litt vanskelig å skrive med reieff-pennen, men det ble fint!

Skrevet

Nå har jeg kjøpt frost maling, og det ble kjempefint. malte det på Ikea telys-"krukker" (galej het de), brukte en svamp som egentlig er beregnet på decoupage. Ser kjøpt ut. Hehe....... Skal bruke de på bordene under kaffien for da skal vi dele opp langbordet til småbord.

Malingen het porselensmaling, medium matt. kostet 59 kr

Skrevet

glemte å si at man kan blande denne frostmalingen med annen maling så får man den fargen man vil, ikke bare hvit. blandingsforholdet sto på boksen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...