AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Hei Jeg gikk på mammaperm, og i dag fikk 3 ukers sykemelding av min lege.er det nav som skal betale for min sykemelding eller er det sjefen min? Jeg har ikke vært i arbeid siden i fjor Pga mammspermisjon. Den gikk ut i 30 mars. Og fra 1 april til 21 april har jeg fått sykemelding. Hvem betaler for min sykemelding? Blir det ikke NAV da siden det var dem som betale under mammapermusjon? Jeg har forstått det slik at det er sjefen som betaler for de 2 første ukene, utover det blir det nav.. Men i min situasjon hvor jeg gikk på mammaperm, blir det da ikke NAV som skal betale for de 2 første ukene også? Hilsen jente19Anonymous poster hash: 882de...292
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #2 Skrevet 7. april 2015 Vil tro det er Nav som skal ha sykemeldingen din. Men jobber du i en stor bedrift som har avtale om å forskuttere sykepenger til sine arbeidstakere, som f.eks. kommuner, er det arbeidsgiver som skal ha sykemeldingen. Du får spørre på jobb, eller hos NAV.Anonymous poster hash: 05146...5e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå