Gå til innhold

Er det greit for ungdom å ha vibrator? :/

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når er det greit at ungdom har vibrator eller andre ting til å utforske med? Det er jo bedre at de utforsker med seg selv enn at de har sex før de er klar for det og ender opp gravid eller med kjønnssykdommer osv.

Jeg kom til å tenke på det for litt siden at jeg syns at onani er bare sunt og det ville jeg sagt til en ung person om tema hadde kommet opp, men tenk om personen spurte om sex-leketøy? Jeg vil jo ikke at de skal skamme seg for å være interessert i sex. Hva sier en da? Man har vel ikke lov til å kjøpe det før man er 16? Eller er det 18? Selv om jeg syns det er et bedre alternativ til at de har sex, så føler jeg ubehag om å dele den informasjonen.

Er det fordi samfunnet har gjort det til en big deal, eller fordi det er uetisk?

Hva tanker har dere om dette? Jeg tenker at i dag er det ingen vits i å skjule noe som helst av informasjon fordi at det er tilgjengelig uansett.

Anonymous poster hash: 6e92d...21c
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Onani er bare sunt fordi en blir mer sikker på seg selv og mer kjent med egen kropp.

Anonymous poster hash: 3aa7f...9a3

Anonymous poster hash: 3aa7f...9a3

• Liker 3
Skrevet

Synes det er bedre å utforske med sexleketøy enn en sexpartner når man er ung, sex angrer man også ofte på

• Liker 1
Skrevet

Havner du ofte i situasjoner hvor unge spør deg om sexleketøy?

• Liker 2
Gjest imperio
Skrevet

Bedre at ungdommer bruker sexleketøy som er laget av riktig material, og ikke fører til skader i kjeden/penis.
Ungdommer (og voksne) bruker gjerne gjenstander de finner i huset, og alt er ikke så bra for underlivet og kan føre til skader som sår, irritasjon eller verste fall, infeksjon.

Så ja, sexleketøy er ikke noe farlig, og mye bedre at en 16 åring bruker en vibrator enn å har random ONS. Onani uten hjelpemidler kan bli kjedelig og ensformig. Dusj er ikke alltid så bra heller, vann inn i vagina er langt i fra bra, og ikke alle som vet dette.

Skrevet

Jeg skjønner ikke spørsmålet. Om når det er greit for hvem da? For meg? Jeg har ingenting med å mene noe om andres sexliv, og i hvertfall ikke andres onanivaner. Og det bør ikke du ha noe mening om heller.

Husker et radiointervju med en som drev en cupidobutikk. Hun la ut om hvor utrolig mye bra ting de hadde som hjalp folk i langvarige forhold med et kjedelig og rutinemessig sexliv. Senere i intervjuet sa hun at den største kundegruppen deres var jenter i 17-års alderen :)

Jeg tror at unge personer utforsker det de vil på hvilken måte de vil, og det knapt finnes ingdom i dag som tror onani er usunt, farlig eller skammelig, men det er jo privat, og det vet de vel også, og hvis de diskuterer slikt med noen, er det vel jevnaldrende nære venner, og ikke deg? Og informasjonen har aldri vært lettere tilgjengelig (ikke sexleketøy heller), så du behøver nok ikke å anstrenge deg for å anbefale noe til noen.

Er det barn du snakker om, er det selvfølgelig ikke greit, da sier du at dette må de snakke med foreldrene sine om, eller helsesøster.

• Liker 1
Skrevet

Dette er ungdommens privatsak, det er ikke opptil andre å sette grenser for at hun/han utforsker onani.

Aldersgrenser er for å beskytte ungdom mot utnyttelse fra voksne, det er rart om det skulle gjelde kjøp av dirrende dingser.

(Så lenge de ikke gjør det i vinduskarmen eller driver med direkte farlige ting, selvsagt).

• Liker 1
Skrevet

Havner du ofte i situasjoner hvor unge spør deg om sexleketøy?

hehe, det tenkte jeg også, hvis ungdommer vil ha det så kjøper de det vel bare uten å si noe til noen, ganske likt slik voksne gjør det egentlig :fnise:

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...