Gå til innhold

Fortolle designerveske - forvirret

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Ifjor kjøpte jeg en veske til 12000kroner og med tax-refund kostet vesken i underkant av 10000kroner. På Gardermoen gikk jeg bort til skranken for å fortolle vesken og toller spurte mannen min om han har handlet for inntil 6000kroner, for da slipper jeg å fortolle min veske.
Dvs av vi deler på beløpet på vesken oss i mellom, slik at jeg slapp å betale avgiften for vesken.
Mannen min hadde akkurat handlet for akkurat 6000kroner så det gikk uansett ikke an. Nå skal vi til utlandet igjen, og jeg regner med å
shoppe mer enn 6000kr.Slipper vi å fortolle hvis jeg og mannen min deler på utgiften? Det høres merkelig ut og det stod heller ingen info
om dette på toll.no
Vi trodde først at vi misforstod hva tolleren mente, men hun gjentok det samme da vi begge så ut som spørsmålstegn, da hun foreslo det. Mannen min og de som stod bak oss i køen mente at hun tok feil, noe hun bare feide bort.
Hvem har rett?

Anonymous poster hash: 00b34...cd4
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror hun tok feil så lenge den ene varen kostet mer enn 6000, da det vel ikke går an å kjøpe bare halvparten. Men til turen dere skal ha, så lenge hver vare er under 6000 kan dere fordele det mellom dere som dere vil så lenge dere er under 6000 totalt begge to.

Anonymous poster hash: 65ca1...2ce
  • Liker 3
Gjest Tekola
Skrevet

Ryddet for personangrep.

Tekola, mod.

Skrevet

Jeg tror hun tok feil så lenge den ene varen kostet mer enn 6000, da det vel ikke går an å kjøpe bare halvparten. Men til turen dere skal ha, så lenge hver vare er under 6000 kan dere fordele det mellom dere som dere vil så lenge dere er under 6000 totalt begge to.

Anonymous poster hash: 65ca1...2ce

For noen år siden ble jo dette gjort i forbindelse med alkohol, den gang man kunne kjøpe 2 liter vin hvis man ikke kjøpte sprit. Dette for at for eks et par skulle kunne kjøpe en 3 liter sammen for eks. Så godt mulig dette gjelder alle type varer ikke bare alkohol.

AnonymBruker
Skrevet

Send den hjemover som gave da vel?

Anonymous poster hash: 5fe69...6b6

AnonymBruker
Skrevet

Send den hjemover som gave da vel?Anonymous poster hash: 5fe69...6b6

Akkurat som om det er mulig, uten å oppgi hva som er inni, verdi osv. Da må det fortolles uansett. Lyver hun om pakkens innhold og tollerne åpner pakken, så har hun gjort noe straffbart.

Anonymous poster hash: 376dc...96f

AnonymBruker
Skrevet

Akkurat som om det er mulig, uten å oppgi hva som er inni, verdi osv. Da må det fortolles uansett. Lyver hun om pakkens innhold og tollerne åpner pakken, så har hun gjort noe straffbart. Anonymous poster hash: 376dc...96f

Jeg har ikke noen ønske om å bryte loven og det er derfor jeg spør her. Kommer heller ikke til å sende veske som gave.

Anonymous poster hash: 00b34...cd4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...