Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

Jeg har fast jobb, mens samboer har ett år igjen av utdanning. Han er garantert AAP til avsluttet utdanning.

Vi har egenkapital 15%... kan noen synse over sjangsene våre å få ta boliglån nå mens han er på AAP? Eller må vi vente til han også får fast jobb? Han tar en utdannelse innen noe som gir lett jobb, med relativ høy startlønn.

Vi ville greid avbetalingene med min lønn, også ved rentehopp, iflg lånekalkulatorer.

På forhånd takk.

Anonymous poster hash: e7921...0e0

Videoannonse
Annonse
Gjest FuturePrimitive
Skrevet

hva er inntekten deres da? hva er 15% egenkap? vi aner jo ikke hvor mye dere tenker kjøpe for...

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk i hvert fall lån mens jeg gikk på AAP (uten utsikter til bedre inntekt). Vi trengte bare 1,5 mill da.

Anonymous poster hash: 83a19...a71
AnonymBruker
Skrevet

Hva med å vente til han er ferdig med utdannelsen? Det er som du skriver 1år igjen.

Siden han er garantert jobb etter utdannelsen så er det vel ingen problem? Betryggende for dere også at begge er i jobb når dere skal søke boliglån.

Anonymous poster hash: 933a9...570
Gjest imperio
Skrevet

Vi fikk i hvert fall lån mens jeg gikk på AAP (uten utsikter til bedre inntekt). Vi trengte bare 1,5 mill da.

Anonymous poster hash: 83a19...a71

Ikke for å kuppe tråden; Men, jeg går på AAP, ikke noe bsu eller oppsparte midler... Har jeg sjanse for å få lån? For det å eie blir jo billigere...

Gjest Cevita
Skrevet

Det som telles er vel hvor høy fast inntekt dere har og hvor mye dere har tenkt å låne (og egenkapital, lite annen gjeld+ ingen betalingsanmerkninger og slikt) ?

Er jo en forskjell på å låne 300 000 og tre millioner. Jeg kjenner folk som har sitti ganske hardt i det økonomisk (30% fast jobb som hjelpepleier på dama og uføretrygd på mannen) hvor de fikk boliglån,da de hadde den faste stabile inntekten de trengte hver måned for å betjene lånet. Nå trengte de riktignok ikke mer enn 300 000 for å kjøpe huset de ville ha.

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

vi ønsker å låne ca 1.500.000 og har da de 15% egenkapital vi trenger til den summen...

takk for svar så langt.

TS

AnonymBruker
Skrevet

AAP regnes ikke som sikker inntekt, så det kommer an på hvor mye dere har i inntekt til sammen, hvorpå din inntekt (som jeg antar er fast) vil vektes tyngre enn hans.

Anonymous poster hash: 28d10...aa7
AnonymBruker
Skrevet

Startlån

Anonymous poster hash: 4a062...e54
Skrevet

Som nevnt er det umulig å vite om vi ikke vet hvor mye dere har utbetalt pr måned. Dere ønsker å låne 1.275.000, og man skal helst ha minst 1/3 av dette i årlig brutto inntekt for å kunne innfri lånet.

AnonymBruker
Skrevet

Vi fikk boliglån på 1 615 000 (resten EK). Mannen har AAP og jeg fast lønn+bonus. Totalsummen vår inn tilsier at vi kan betjene lånet.. Aner jo ikke hva din mann har i AAP eller hva din lønn er, så umulig å si...

Anonymous poster hash: e70c5...8d5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk 2 mill i lån med en inntekt på ca 450 000. boligverdien er ca 3 mill.

Anonymous poster hash: c0823...ee3

AnonymBruker
Skrevet

Ok, så når jeg har en inntekt på 480k brutto så har vi en sjangs. Takk

TS

AnonymBruker
Skrevet

Ok, så når jeg har en inntekt på 480k brutto så har vi en sjangs. Takk

TS

Det blir ikke helt sammenlignbart fordi man som enslig bare skal forsørge en person, mens dere er to. Kommer nok an på hvor sikker de vurderer din samboers jobbmulighet til å være. Vet du mener det ikke vil være noe problem, men dersom han har vært en stund utenfor arbeidslivet er det ikke sikkert det er så enkelt.

Anonymous poster hash: 36522...42c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...