CupOfTea Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Hei! Ok så jeg er ei singel jente i 20-årene. For snart et år siden møtte jeg en fyr, vi pratet, fant tonen og det ble en one-night. Som ble en two-night. Siden da har vi møttes ca 1-2 ganger i uken på en fast bar. Vi drar som regel dit med hver vår gjeng, men ender alltids opp sammen - hvor det er blitt en slags uskrevet regel om at vi skal overnatte sammen. Problemet oppstår da en av oss møter på en annen interessant person. Dette liker i utgangspunktet ingen av oss altfor godt. Noe som stort sett resulterer i at den "nye" blir ditchet. Han har sagt at han ikke er interessert i et forhold, noe han heller aldri har hatt. Jeg for min del synes det er greit, men kunne kanskje tenkt en noe litt mer fast løsning? Han har ditchet flere jenter til fordel for meg, da han plutselig har sett meg på byen, noe som også fort kan føre til dårlig stemning. Hvor langt er det greit å dra det? Noen innspill?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #2 Skrevet 7. april 2015 Bare gi det litt tid, så blir det dere to tilslutt.. Klassisk greie dette her, hvertfall når begge ditcher andre for hverandre.. Anonymous poster hash: 87544...765
Gjesten Skrevet 7. april 2015 #3 Skrevet 7. april 2015 Akkurat nå får han jo det beste fra begge verdener. Deg når han ønsker, andre når du ikke er der. Hvis du vil ha noe fast og eksklusivt med ham, må du stille krav. 1
CupOfTea Skrevet 7. april 2015 Forfatter #4 Skrevet 7. april 2015 Akkurat nå får han jo det beste fra begge verdener. Deg når han ønsker, andre når du ikke er der. Hvis du vil ha noe fast og eksklusivt med ham, må du stille krav. Ser poenget ditt, og er på en måte enig, men allikevel ikke helt. Er litt imot å sette grenser og ultimatum, typ: "Enten får du meg, eller så kan du ta alle andre". Tenker mannfolk generelt er litt dårlig på sånt. Og kvinnfolk litt for ivrige på grenser og ultimatum. Har heller ikke stort imot at han møter andre, men føler ting er blitt dratt litt langt. Men takk for deres tanker og innspill.
Gjesten Skrevet 7. april 2015 #5 Skrevet 7. april 2015 Ser poenget ditt, og er på en måte enig, men allikevel ikke helt. Er litt imot å sette grenser og ultimatum, typ: "Enten får du meg, eller så kan du ta alle andre". Tenker mannfolk generelt er litt dårlig på sånt. Og kvinnfolk litt for ivrige på grenser og ultimatum. Har heller ikke stort imot at han møter andre, men føler ting er blitt dratt litt langt. Men takk for deres tanker og innspill. Jeg tror jeg skjønner tankegangen din, men faktum er at du enten må be om å være eksklusive eller akseptere at dere ikke er det. Det er nok ikke lett å få til noe imellom eksklusive og ikke.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #6 Skrevet 7. april 2015 Har vært i den situasjonen selv. Startet når jeg var ca 19. Etter to år ga jeg meg og gikk videre siden det aldri ble noe mer. Fikk etterhvert min første samboer, flyttet langt vekk fra byen hvor "han" bodde. Jeg var fortsatt forelsket i "han". Vi møttes tilfeldigvis igjen i min nye by etter ca 2 år. "gnisten" var der fortsatt. Long story short; ca to mnd etter møtet flyttet jeg fra samboeren min og nå er "han" og jeg lykkelige samboere på sjette året. Anonymous poster hash: b5135...a7f
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #7 Skrevet 7. april 2015 Hei! Ok så jeg er ei singel jente i 20-årene. For snart et år siden møtte jeg en fyr, vi pratet, fant tonen og det ble en one-night. Som ble en two-night. Siden da har vi møttes ca 1-2 ganger i uken på en fast bar. Vi drar som regel dit med hver vår gjeng, men ender alltids opp sammen - hvor det er blitt en slags uskrevet regel om at vi skal overnatte sammen. Problemet oppstår da en av oss møter på en annen interessant person. Dette liker i utgangspunktet ingen av oss altfor godt. Noe som stort sett resulterer i at den "nye" blir ditchet. Han har sagt at han ikke er interessert i et forhold, noe han heller aldri har hatt. Jeg for min del synes det er greit, men kunne kanskje tenkt en noe litt mer fast løsning? Han har ditchet flere jenter til fordel for meg, da han plutselig har sett meg på byen, noe som også fort kan føre til dårlig stemning. Hvor langt er det greit å dra det? Noen innspill? Er i samme situasjon selv. Nå er jeg egentlig der at jeg er litt lei og er åpen for å treffe andre. Jeg skal treffe en nå snart, og jeg håper vel egentlig at vi har god kjemi for jeg merker at jeg blir helt utslitt av det. Men så er det på samme måte vanskelig å trekke seg fra ham og si nei fordi jeg liker han godt som person. Vi har også møttes ute på byen og dratt hjem sammen, men vi er med hverandre utenom byen også da. Jeg tror egentlig ikke han er ute etter forhold han heller, og vennene hans sier at han er casual og at jeg må ta det med ro. Men, jeg trodde det bare var sex i starten, også har han klart å forvirre meg fordi han viser tydelig at han er interessert i meg, men jeg tror ikke han er interessert i forhold. Så jaa.. Jeg prøver å holde meg unna og treffe andre, da jeg i utgangspunktet er interessert i forhold. Jeg kunne som sagt over her bare gitt det litt tid, men jeg blir så forvirret av hele situasjonen at det beste for meg er å bare trekke meg.Anonymous poster hash: 88dd1...03a
CupOfTea Skrevet 7. april 2015 Forfatter #8 Skrevet 7. april 2015 ..... Long story short; ca to mnd etter møtet flyttet jeg fra samboeren min og nå er "han" og jeg lykkelige samboere på sjette året. Anonymous poster hash: b5135...a7f Hei, så utrolig nydelig at "det ordnet seg til slutt" for deg! Er slitsomt når ting blir så mye frem og tilbake.
CupOfTea Skrevet 7. april 2015 Forfatter #9 Skrevet 7. april 2015 Er i samme situasjon selv. Nå er jeg egentlig der at jeg er litt lei og er åpen for å treffe andre. Jeg skal treffe en nå snart, og jeg håper vel egentlig at vi har god kjemi for jeg merker at jeg blir helt utslitt av det. Men så er det på samme måte vanskelig å trekke seg fra ham og si nei fordi jeg liker han godt som person. Vi har også møttes ute på byen og dratt hjem sammen, men vi er med hverandre utenom byen også da. Jeg tror egentlig ikke han er ute etter forhold han heller, og vennene hans sier at han er casual og at jeg må ta det med ro. Men, jeg trodde det bare var sex i starten, også har han klart å forvirre meg fordi han viser tydelig at han er interessert i meg, men jeg tror ikke han er interessert i forhold. Så jaa.. Jeg prøver å holde meg unna og treffe andre, da jeg i utgangspunktet er interessert i forhold. Jeg kunne som sagt over her bare gitt det litt tid, men jeg blir så forvirret av hele situasjonen at det beste for meg er å bare trekke meg.Anonymous poster hash: 88dd1...03a Føler med deg! Er slitsomt og forvirrende når ting blir så frem og tilbake over tid! Vi prøvde å snakke litt om det i starten, men kom vell stort sett frem til at vi bare skulle holde det casual - noe vi forsåvidt ikke er i stand til. Vi har mange felles venner/bekjente og de har gjerne litt delte meninger om "oss". Enkelte anser oss som sammen, og "forstyrrer" om en av oss blir sett med noen andre. Mens andre er mer avslappet og blander seg lite. Men jeg har møtt andre iblant, men ingen interessant nok til å droppe ham. "Forholdet" vårt går jo i stor grad ut på at vi møtes på en fast dag, bar og tar et par øl sammen før vi drar hjem til oss. Dagen etter lager vi frokost sammen og spiser som et kleint ektepar. Så har vi sjeldent særlig kontakt til vi møtes igjen neste uke.. Tenker at ting er gått langt nok. Og det er på tide å "Take that talk" ... noe jeg er elendig dårlig på. haha
CupOfTea Skrevet 7. april 2015 Forfatter #10 Skrevet 7. april 2015 Hvordan kommer man ut av et "liksom-casual-forhold" ? Blir fort dårlig stemning om jeg bare dropper ham - ettersom han er "overalt" og vi i stor grad henger med de samme folka. #Ny adresse neste ?
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #11 Skrevet 7. april 2015 Føler med deg! Er slitsomt og forvirrende når ting blir så frem og tilbake over tid! Vi prøvde å snakke litt om det i starten, men kom vell stort sett frem til at vi bare skulle holde det casual - noe vi forsåvidt ikke er i stand til. Vi har mange felles venner/bekjente og de har gjerne litt delte meninger om "oss". Enkelte anser oss som sammen, og "forstyrrer" om en av oss blir sett med noen andre. Mens andre er mer avslappet og blander seg lite. Men jeg har møtt andre iblant, men ingen interessant nok til å droppe ham. "Forholdet" vårt går jo i stor grad ut på at vi møtes på en fast dag, bar og tar et par øl sammen før vi drar hjem til oss. Dagen etter lager vi frokost sammen og spiser som et kleint ektepar. Så har vi sjeldent særlig kontakt til vi møtes igjen neste uke.. Tenker at ting er gått langt nok. Og det er på tide å "Take that talk" ... noe jeg er elendig dårlig på. haha Høres veldig likt ut som det vi også gjør. Vi har sjelden kontakt til vi avtaler å møtes, men vi møtes i helgene når begge har fri. Sover sammen og spiser frokost. Vi har også en del felles venner, og de har spurt oss begge om vi holder på, men ingen av oss har egentlig svart på det. Jeg prøvde å ta praten med han sist helg, men jeg er også elendig på det, så det ble bare kleeeint Jeg håper jeg finner noen som er interessante nok til å droppe han, men sålangt ser det dårlig ut. Bare redd jeg blir gående rundt og ikke klarer å glemme han og tenke "tenk hvis".. Kjenner meg selv såpass at jeg vet at jeg alltid kommer til å være svak for han, og det er jo litt dumt..Anonymous poster hash: 88dd1...03a
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #12 Skrevet 7. april 2015 Bare gi det litt tid, så blir det dere to tilslutt.. Klassisk greie dette her, hvertfall når begge ditcher andre for hverandre.. Anonymous poster hash: 87544...765 For mange blir det en runddans. Jeg har holdt på slik med min FF i 1,5 år. Vi kommer aldri til å bli sammen selv om vi foretrekker hverandre sånn sett.Anonymous poster hash: adb7a...563
Gjest krokodillen Skrevet 7. april 2015 #13 Skrevet 7. april 2015 Akkurat nå får han jo det beste fra begge verdener. Deg når han ønsker, andre når du ikke er der. Hvis du vil ha noe fast og eksklusivt med ham, må du stille krav. Korrekt
Gjest krokodillen Skrevet 7. april 2015 #14 Skrevet 7. april 2015 Ser poenget ditt, og er på en måte enig, men allikevel ikke helt. Er litt imot å sette grenser og ultimatum, typ: "Enten får du meg, eller så kan du ta alle andre". Tenker mannfolk generelt er litt dårlig på sånt. Og kvinnfolk litt for ivrige på grenser og ultimatum. Har heller ikke stort imot at han møter andre, men føler ting er blitt dratt litt langt. Men takk for deres tanker og innspill. Been there og er der. Tro meg, diffuse grenser fungerer ei stund. Etterhvert vil det bli spetakkel. Du trenger ikke stille ultimatum men sett mer tydelige kjøreregler er mitt råd. Ikke end opp i den smørja jeg sitter i nå, og har vært i i et år
Ms.Sommerfugl Skrevet 7. april 2015 #15 Skrevet 7. april 2015 Forstår jeg deg rett når du vil ha et FF-forhold til denne mannen, TS?
CupOfTea Skrevet 7. april 2015 Forfatter #16 Skrevet 7. april 2015 Forstår jeg deg rett når du vil ha et FF-forhold til denne mannen, TS? Det er jo stortsett det det er. Har ingen problemer med hvordan det har vært eller er. Det har sine fordeler og ulemper. Men jeg antar jeg i utgangspunktet er mer åpen for noe mer enn det han er.
CupOfTea Skrevet 7. april 2015 Forfatter #17 Skrevet 7. april 2015 Been there og er der. Tro meg, diffuse grenser fungerer ei stund. Etterhvert vil det bli spetakkel. Du trenger ikke stille ultimatum men sett mer tydelige kjøreregler er mitt råd. Ikke end opp i den smørja jeg sitter i nå, og har vært i i et år Takk for ditt syn på saken, men om du i grunn er i en lignende situasjon, antar jeg du ikke fant en ideel løsning .. ?
Ms.Sommerfugl Skrevet 7. april 2015 #18 Skrevet 7. april 2015 Det er jo stortsett det det er. Har ingen problemer med hvordan det har vært eller er. Det har sine fordeler og ulemper. Men jeg antar jeg i utgangspunktet er mer åpen for noe mer enn det han er. Ok. Da foreslår jeg at du forteller han dette, eventuelt spør om han vil være med på noe mer avslappet enn et ONS (kino, middag, en tur i parken, klatring) Jeg er ei håpløs romantiker, så selvfølgelig ser jeg på dette som en håpløs romantisk film, og heier på hovedparet!
Gjest krokodillen Skrevet 7. april 2015 #19 Skrevet 7. april 2015 Takk for ditt syn på saken, men om du i grunn er i en lignende situasjon, antar jeg du ikke fant en ideel løsning .. ? Jo, å kutte ut hele greia er løsninga. problemet er at ingen av oss har greid det så langt.
CupOfTea Skrevet 7. april 2015 Forfatter #20 Skrevet 7. april 2015 Ok. Da foreslår jeg at du forteller han dette, eventuelt spør om han vil være med på noe mer avslappet enn et ONS (kino, middag, en tur i parken, klatring) Jeg er ei håpløs romantiker, så selvfølgelig ser jeg på dette som en håpløs romantisk film, og heier på hovedparet! Haha, Jeg prøvde etter en stund, og vi har sett et par filmer i edruelighet, men stemningen ble fort litt stille.. så etterhvert fallt vi bare inn i en slags "vane". Men han glimter stadig vekk til med å lage vafler eller han lager oss frokost, enten vi er hos meg eller ham. Takker for "heingen" ser ikke så mye romantiske filmer, men der ender det jo som regel bra, eller ..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå