Gjest Devil's Spawn Skrevet 21. august 2004 #1 Skrevet 21. august 2004 Han ble dømt til betinget fengsel p.g.a. sin unge alder. Helt riktig, for man skjønner jo ikke at det er galt å skalle ned en person når man "bare" er 16. http://pub.tv2.no/nettavisen/innenriks/art...ticle268325.ece
Gjest Brutus Skrevet 21. august 2004 #2 Skrevet 21. august 2004 Det er visstnok første gang en skoleelev er dømt for vold mot en lærer. På tide at skolemyndighetene anmelder voldsbruk! Jeg synes generelt at en 15-åring bør straffes for sine handlinger, men jeg synes ikke at så unge tenåringer har noe i fengsel å gjøre. De trenger noe helt annet dersom det skal være en mulighet å snu livsførselen deres. Og det er her barnevernet bør og skal komme inn i bildet. Og de må få ressurser nok slik at de kan sette inn de tiltak de anser som nødvendig. På akkurat denne skolen er andelen av fremmedspråklige høy og vold og trusler er ikke uvanlig mellom elevene. Uten å stigmatisere en hel gruppe fremmedspråklige så er det er faktum at akkurat i dette nærområdet er det tøft å vokse opp.
Gjest Valhalla Skrevet 21. august 2004 #3 Skrevet 21. august 2004 Var det ikke en undersøkelse for en liten tid siden som viste at lærere ble utsatt for vold hver dag? Slikt skjer når man har feminisert skolen. Bring tilbake disiplinen
Catia Skrevet 21. august 2004 #4 Skrevet 21. august 2004 Han burde fått samfunnstjeneste. Rydde opp på kontoret hver dag i 5 år etter læreren han skallet ned. Da lærer han kanskje!
Gjest agurk Skrevet 21. august 2004 #5 Skrevet 21. august 2004 Skjønner godt at de ikke vil sende en 16 åring i fengsel. Dersom han i en alder av 16 allerede har gjort noe kriminelt er det ikke lurt å sende han inn i ett miljø med bare kriminelle mennesker. Man burde heller ha ett ungsomsprogram som tar for seg unge kriminelle slik at de kan få ett annet syn på ting.
Gjest Madam Felle Skrevet 21. august 2004 #6 Skrevet 21. august 2004 Skjønner godt at de ikke vil sende en 16 åring i fengsel. Dersom han i en alder av 16 allerede har gjort noe kriminelt er det ikke lurt å sende han inn i ett miljø med bare kriminelle mennesker. Man burde heller ha ett ungsomsprogram som tar for seg unge kriminelle slik at de kan få ett annet syn på ting. Helt enig, men samtidig er det viktig at elever forstår at dette er uakseptabel oppførsel.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 21. august 2004 #7 Skrevet 21. august 2004 Skjønner godt at de ikke vil sende en 16 åring i fengsel. Dersom han i en alder av 16 allerede har gjort noe kriminelt er det ikke lurt å sende han inn i ett miljø med bare kriminelle mennesker. Man burde heller ha ett ungsomsprogram som tar for seg unge kriminelle slik at de kan få ett annet syn på ting. Det kan nå være så. Men her fikk han ikke alternativ straff, men mildere straff p.g.a. sin alder.
Anders26år Skrevet 21. august 2004 #9 Skrevet 21. august 2004 Bank skulle drittungen ha Helt enig ! At han ikke får straff viser jo alle andre "bråkmakere" at de kan gjøre som de vil!
alisia4 Skrevet 21. august 2004 #10 Skrevet 21. august 2004 Norge i sitt nøtteskall. "Vinneren" etter min mening og utfra straff i norge så blir det de kriminelle selv som kommer best ut av det. Tenk på den psykiske belastningen denne læreren må slite med i etter tid. Vet om ungdommer som selv har sittet eller sitter inne, mangen av dem hevder at å sitte i fengsel er ikke noe straff, men kjedelig. Det er som å være på feriekoloni. Ikke usnnsynlig det når jeg tenker på hvilken strafferegler som gjelder i dette landet.
Gjest Poirot Skrevet 21. august 2004 #11 Skrevet 21. august 2004 Vet om ungdommer som selv har sittet eller sitter inne, mangen av dem hevder at å sitte i fengsel er ikke noe straff, men kjedelig. Det er som å være på feriekoloni. Og jeg kjenner mange som jobber i fengsel, og fortelle rom redde gutter født i eks 1987 som gråter seg i søvn med teddybjørnen i armkroken.
Gjest Devil's Spawn Skrevet 21. august 2004 #12 Skrevet 21. august 2004 Bank skulle drittungen ha Jepp, vold avler vold så det er nok veldig smart. Frp-løsninger er ikke som andre løsninger.
Gjest Valhalla Skrevet 21. august 2004 #13 Skrevet 21. august 2004 Jepp, vold avler vold så det er nok veldig smart. Frp-løsninger er ikke som andre løsninger. FrP løsninger? Jeg definerer ikke meg selv og alle mine meninger ut i fra hva jeg stemmer,gjør du? Valhalla løsninger kunne du skrevet,skrulling
Gjest Devil's Spawn Skrevet 21. august 2004 #14 Skrevet 21. august 2004 FrP løsninger? Jeg definerer ikke meg selv og alle mine meninger ut i fra hva jeg stemmer,gjør du? Valhalla løsninger kunne du skrevet,skrulling Her diskuterer vi sak og ikke person, skrulling. Valhalla eller Frp-løsninger, ett fett. Uansett, nazistene brukte vold mot fangeleirvaktene sine (som regel voldskriminelle personer), og det fungerte utmerket det.
Gjest Valhalla Skrevet 21. august 2004 #15 Skrevet 21. august 2004 Det er ikke ett fett. Du må slutte å ta alt så seriøst,jeg sier ikke at det burde være en lov om at kriminelle skulle få bank. Det er et vanlig utrykk å si han skulle hatt bank
Gjest Valhalla Skrevet 21. august 2004 #16 Skrevet 21. august 2004 Dessuten er det regnet som dårlig debattskikk å bringe nazi/hitler inn i en hver debatt
Gjest gjest1 Skrevet 21. august 2004 #17 Skrevet 21. august 2004 Jeg synes mange av dere gikk glipp av en vesentlig ting ved straffen hans..han fikk 2 år prøvetid. Hvis man ser pessimistisk på saken så er sannsynligheten overhengende stor for at gutten blir anmeldt en gang til innen 2 år, og da får han strengere straff. Fengsel har så godt som ingen preventativ virkning, så jeg ser ikke noen grunn til å fengsle ungdom så mye som mulig. Ser man på USA, så virker fengsel ofte mot sin hensikt
Gjest Devil's Spawn Skrevet 21. august 2004 #18 Skrevet 21. august 2004 Dessuten er det regnet som dårlig debattskikk å bringe nazi/hitler inn i en hver debatt For det første har jeg ikke brukt det i enhver debatt, for det andre var det bare et godt eksempel på hvordan "voldstrappen" kan fungerer på sitt beste. Hvis du ikke mente det blodig seriøst om at han burde fått juling ,greit nok, men det kan ikke jeg vite. Jeg leser det som står der.
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2004 #19 Skrevet 21. august 2004 Jo , skikkelig juling så hadde han nok tenkt seg om før han gjorde noe sånt igjen . Jeg var en liten pøbel i min ungdomstid så jeg veit hva jeg snakker om .
Anders26år Skrevet 21. august 2004 #20 Skrevet 21. august 2004 Jo , skikkelig juling så hadde han nok tenkt seg om før han gjorde noe sånt igjen . Jeg var en liten pøbel i min ungdomstid så jeg veit hva jeg snakker om . Dette var da min post igjen . Glemte å logge inn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå