AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Hver gang storfamilien samles,og det er ganske ofte kjefter hun på de større ungdommene i så godt som enhver handling de bedriver,og sier"Nå må ikke du gjøre slik for da tar mitt barn( eks kari) etter deg!" Når hun hele tiden tar slike verbale grep ender det med at hun tar hele regien for om vi fraviker hennes regler mener hun at hun mister styring på barna sine. "Åhhh nå må du spise opp kan hun irettesette 16åringen( som ikke er sitt barn) for da gjør hun (hennes barn) det også. eller åhh legg bort den mobilen nå for ellers får mine dårlige holdninger til mobilbruk." De tar etter deg bla bla bla..." Problemet er ikke at hun gjør dette iblant men hun ender på denne måten med å allltid være den dominante familiens sjef over alle, og ja med den sjefete tonen fremstår hun som ganske avskyelig. Andre som har erfart lignende? Anonymous poster hash: 481ce...193
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #2 Skrevet 7. april 2015 Vil si at foreldrene til disse tenåringene er det største problemet når de ikke klarer å si fra til denne småbarnsmora. Hadde noen drevet å irettesatt og plukket på mine barn for hver minste lille ting så hadde jeg jammen sagt fra til vedkommende. Anonymous poster hash: 1ec4e...517 1
minister-mio Skrevet 7. april 2015 #3 Skrevet 7. april 2015 Dere andre voksne får ta litt ansvar å gi hu beskjed om å slutte å pirke på ungdommene 3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #4 Skrevet 7. april 2015 Denne moren må lære barnet sitt at det ikke kan gjøre som alle andre. Selvstendighet er viktig. Ja, barn aper etter andre, men det er nå grenser (!) Hadde noen drevet på slikt med min tenåring som klarer å tenke selv, så hadde jeg sagt fra at slikt aksepterer jeg ikke. Det er ikke min tenårings jobb å oppdra andres barn Anonymous poster hash: 09f9e...8e1 1
Ginny Skrevet 7. april 2015 #5 Skrevet 7. april 2015 Jeg har vært den 16-åringen! Det var til slutt helt umulig å være i samme rom som disse små (som ikke var så veldig små bestandig heller..), for alt jeg gjorde ble hele tiden vurdert i forhold til om det var bra eller ikke for disse som var yngre. Jeg prøvde å si fra selv, men det hjalp ikke. Så jeg slutta å tilbringe tid med familien i det hele tatt. Ta ansvar, fortell denne mora at verden ikke snurrer rundt barna hennes, og at de eldre får lov til å gjøre det de vil (innenfor visse grensen selvsagt) uten at alt skal styres etter hennes unger. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #6 Skrevet 7. april 2015 Vil si at foreldrene til disse tenåringene er det største problemet når de ikke klarer å si fra til denne småbarnsmora. Hadde noen drevet å irettesatt og plukket på mine barn for hver minste lille ting så hadde jeg jammen sagt fra til vedkommende. Anonymous poster hash: 1ec4e...517 Jo foreldrene til tenåringene har sagt ifra til henne og det ganske kraftig men se det tålte ikke kvinnemennesket som bare endte opp med å styre verre enn noen gang. Hun baksnakker alle som ikke danser etter hennes pipe og mange har begynt å trekke seg unna henne. Familien har delt seg i to.de som ikke tør å si ifra og de som sier kraftig ifra,de som ikke tør si ifra blir på en måte hennes forlengede arm. Psykopatkvinne? Ts Anonymous poster hash: 481ce...193
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #7 Skrevet 7. april 2015 Jo foreldrene til tenåringene har sagt ifra til henne og det ganske kraftig men se det tålte ikke kvinnemennesket som bare endte opp med å styre verre enn noen gang. Hun baksnakker alle som ikke danser etter hennes pipe og mange har begynt å trekke seg unna henne. Familien har delt seg i to.de som ikke tør å si ifra og de som sier kraftig ifra,de som ikke tør si ifra blir på en måte hennes forlengede arm. Psykopatkvinne? Ts Det er ikke rett å skulle rette på hva ungdommene gjør, og er absolutt ikke vesentlig i forhold til eget barn... Når vi har hatt vår lille (3-6 års periode) sammen med familiens ungdommer, har det aldri vært noe problem at ungdommene kan oppføre seg "annerledes" enn hva jeg og far ønsker vår skal gjøre eller "ta etter". Denne mora virker potte tett, pent sagt, og er den som har det på sin kappe at familien "går i oppløsning". Det går ikke AN å oppføre seg slik i familiesammenkomster. Jeg ville gitt henne strofer for å skjerpe seg. Hvordan hun hadde tatt det får være hennes problem, for dette kan da ikke være normalt!? Anonymous poster hash: 12cbd...9c3
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #8 Skrevet 7. april 2015 Det er ikke rett å skulle rette på hva ungdommene gjør, og er absolutt ikke vesentlig i forhold til eget barn... Når vi har hatt vår lille (3-6 års periode) sammen med familiens ungdommer, har det aldri vært noe problem at ungdommene kan oppføre seg "annerledes" enn hva jeg og far ønsker vår skal gjøre eller "ta etter". Denne mora virker potte tett, pent sagt, og er den som har det på sin kappe at familien "går i oppløsning". Det går ikke AN å oppføre seg slik i familiesammenkomster. Jeg ville gitt henne strofer for å skjerpe seg. Hvordan hun hadde tatt det får være hennes problem, for dette kan da ikke være normalt!? Anonymous poster hash: 12cbd...9c3 Nemlig! Og et annen episode jeg kom på er når hun roper "Ikke løp for da løper hun (datteren hennes)!!! Det er vanskelig å kritisere denne damen siden så mange er redd henne og ikke tør å si henne imot,unnfallenhet for å holde seg inne med henne. De som sier ifra om dette er blitt stemplet som vanskelige av henne og den innerste kretsen. Her kan man vel snakke uheldig hieraki, og alt det ubehagelige i en familie som helst ikke skal påpekes og snakkes om for da er den som tar det opp syk. Ts Anonymous poster hash: 481ce...193
Heltprinsesseass Skrevet 7. april 2015 #9 Skrevet 7. april 2015 Jeg hadde bedt tenåringen min ta igjen, og gi damen beskjed om at det faktisk er -hun- som skal oppdra ungene sine, og ikke andre barn og tenåringer. Unger har ikke vondt av å vite at alle ikke er like, og at alt ikke er likt hos alle. Og som forelder til tenåringen ville jeg også støttet vedkommende når de sier i fra. De må få lov til å gjøre det foreldrene deres lar dem få gjøre, og da må foreldrene støtte dem også. Og ja, kanskje det blir feil å si henne i mot fordi da kan ungene hennes begynne å gjøre det også, men da må hun bare takle det. Det er hun som har valgt å få barn. Ikke de andre barna eller tenåringene i familien. 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #10 Skrevet 7. april 2015 Jeg hadde bedt småbarnsmoren ta seg en bolle. Hun får oppdra sin egen unge. Hun har ikke noe med å skulle diktere hva andre får lov eller ikke får lov til å gjøre. En del av oppdragelsen barnet hennes trenger er å lære seg at ikke alle regler gjelder for alle. Når hun begynner på skolen kan hun risikere at Torstein-Peder får lov å ha syltetøy på skivene sine, mens hun ikke får det. Skal da moren hennes nekte Torstein-Peder å spise matpakken sin i samme rom som henne? Anonymous poster hash: c19d2...21c 2
Jade Skrevet 7. april 2015 #11 Skrevet 7. april 2015 Jeg hadde satt bena på bordet, gaflet i meg godtesnop og sjokomelk på en onsdag, tygget med munnen åpen mens jeg spilte candy crush på mobilen med musikk på ørene (med sånne koss-øretelefoner som lekker lyd)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå