Gå til innhold

Jeg har tatt meg sammen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En liten oppdatering fra meg. Jeg har postet noen ganger her siste året om at jeg har mistet besinnelsen ovenfor sønnen min på nå 3 år. Det er ikke slik at det er fysisk, eller gått over streken for hva som ansees som normalt. Men jeg så meg selv i den onde sirkelen dag etter dag, og begynte å skrive ned hva jeg selv følte de gangene jeg hevet stemmen og ble unødvndig hard i ordvalget. Jeg er alene med han, ingen avlastning, og har vært alene med han siden fødselen. Selvfølgelig drømmer jeg om tid for meg selv, men det får komme senere.

Jeg ble bevisst at jeg kunne bli amper og irritert om morgenene. Det handlet ikke om at han ikke gjorde som jeg sa, noe han 50/50 gjør, men det handlet om at jeg holdt på å kle på meg selv. Dette kommer til å høres helt absurd ut. Men om jeg prøvde klær og jeg følte meg større eller ikke pen i det jeg prøvde på, og kjente at maset hans gjorde at jeg ikke klarte å tenke, for å så irritere meg enda mer over eget utseende og lyden av han som maste. Så gikk frustrasjonen som bygde seg opp inni meg, gikk ut over han. At jeg snakket til ha med irritasjon og frustrasjon og oppgitthet, gjorde han irritabel og kunne føre til han ble vrang eller vanskelig.

Dette har jeg sluttet med. Har ALLTID en tights og en tunika med flatternde snitt reint, liggende klar, om jeg skulle ha en sånn dag. Nå har vi det så sinnsykt mye bedre sammen.. Vi er begge blitt oss selv igjen. Det krever bevissthet og konstante valg fra min side, men det er verdt det.

Andre scenarioer som kan/kunne utløse denne frustrasjonen er store regninger, for økonomien er så trang vi så vidt klarer oss. Her ene dagen gråt jeg faktisk da jeg åpnet posten, og måtte bare forklare at mamma ble lei seg fordi noe var vanskelig for meg. Sa at jeg bare trengte noen minutter til å sitte der, og lage meg en kaffi, og få tenkt litt. Lille skjønningen kommer bort og spør bare som en treåing kan om "skal Henrik blåse på?" <3
Må jo bare smelte av slikt.

Håper det er lenge til vi ser kjempesmellemamma igjen :)

Anonymous poster hash: 01c27...a91
  • Liker 15
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er bra! Er ikke bare enkelt å komme seg ut av en ond sirkel selv om man vet at barna ikke fortjener kjeft. Du får nok et mye gladere barn nå :)

Anonymous poster hash: 2c73e...c2d
  • Liker 1
Skrevet

Kjempebra!! Nå skal du være stolt av deg selv ^^

• Liker 2
Skrevet

Kjempebra, TS! Det er ikke alle som har en sånn selvinnsikt, og styrke til å gjøre noe med problemet.

Jeg er som deg, lunten min er vesentlig kortere når jeg er stresset over noe (f.eks. klær jeg ikke føler meg vel i, dårlig tid, mye å gjøre osv.), sulten, trøtt eller lei meg. I slike situasjoner hender det jeg koker over. Jeg prøver så godt jeg kan å være i forkant, f.eks. å ikke bli altfor sulten før jeg spiser noe. Prøver også å telle til ti og puste rolig før jeg åpner munnen. Klarer det dessverre ikke alltid, men jeg gjør så godt jeg kan.

Skrevet

Hvor gammel er du ?

Skrevet

Så flott at du har klart å bli såpass selvbevisst at du klarer å beholde kontrollen :)
Vi har alle slike dager hvor alt hoper seg opp. Og det er vel ingen som med håndet på hjertet kan si at det aldri har forekommet at det har gått ut over familien. Om de har fortjent det spiller ingen rolle, for det er ikke nødvendigvis slik at vi er bevisste på følelsene før de bobler opp til overflaten over bagateller.

Hvis du kjenner at det bygger seg opp igjen så les i dagboken din og vær bevisst på å ta et valg om du vil tilbake dit eller ikke.
Lykke til videre :)

AnonymBruker
Skrevet

Respekt for økt bevissthet og innsats! Sender en oppmuntring til videre arbeid, flink du er!

Anonymous poster hash: 8795a...854
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hvor gammel er du ?

jeg er 30

TS

AnonymBruker
Skrevet

Takk alle sammen for gode ord! :)

TS

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du føler deg stor i andre klær så erdet jo og et tips å begynne å trene, så føler du deg enda bedre. Trening gjør også noe på humøret. ellers er det veldig bra du har blitt selvbevist og jobber for å komme ut av en ond sirkel, men litt trist at du må skrive på KG for å få skryt og annerkjennelse...

Anonymous poster hash: 41e5a...362
AnonymBruker
Skrevet

Det krever store evner for å kunne gå inn i en selv og se sine egne feil. Kjempe bra for sønnen din :) Denne evnen kommer man nok til å få bruk for mang en gang når man er mor :)

Anonymous poster hash: f8f22...61f

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du føler deg stor i andre klær så erdet jo og et tips å begynne å trene, så føler du deg enda bedre. Trening gjør også noe på humøret. ellers er det veldig bra du har blitt selvbevist og jobber for å komme ut av en ond sirkel, men litt trist at du må skrive på KG for å få skryt og annerkjennelse...

Jeg savner absolutt å trene. Finnes bare ikke tid til det slik ting er nå. Det at jeg trente mye før svangerskapet har nok sitt å si til at jeg føler meg ekstra utilpass i en del klær. Menmen. Det blir tid til meg selv med tid og stunder uansett.

Mye som var annerledes uten småbarn

TS

AnonymBruker
Skrevet

og du må for all del synes det er trist. Det er det nok også. Men nå har det seg slik at jeg er mutters alene med dette barnet, begrenset nettverk etter jeg var sengeliggende hele svangerskapet, mannen gikk fra meg og der røk omgangskretsen min i samme slengen, siden vi bor i hans by med hans venner med hans familie. En eks som jager egne drømmer rundt omkring i verden, familien hans er opptatt med egen hverdag og har ikke verken tid eller interesse av å besøke oss.

Så det er ikke mange jeg har å snakke med gjennom en dag.

TS

Skrevet

og du må for all del synes det er trist. Det er det nok også. Men nå har det seg slik at jeg er mutters alene med dette barnet, begrenset nettverk etter jeg var sengeliggende hele svangerskapet, mannen gikk fra meg og der røk omgangskretsen min i samme slengen, siden vi bor i hans by med hans venner med hans familie. En eks som jager egne drømmer rundt omkring i verden, familien hans er opptatt med egen hverdag og har ikke verken tid eller interesse av å besøke oss.

Så det er ikke mange jeg har å snakke med gjennom en dag.

TS

:klemmer: Syns du er tøff!!

Skrevet

Jeg synes det er fint at du poster her. Andre kan gjerne synes det er trist, men det får stå for deres egen regning. Det JEG synes er trist er hvis vi ikke kan dele triumfer her. Det er rett og slett godt å se at foreldre får til endring og er villige til å anstrenge seg for å få bedre forhold til barna sine. Hev deg over slike kommentarer og vær stolt av deg selv!

• Liker 7
Skrevet

Så det eneste KG skal brukes til er å få ut fortvilelse og elendighet, men det er fyfy å dele gode ting?

• Liker 5
Skrevet

Så det eneste KG skal brukes til er å få ut fortvilelse og elendighet, men det er fyfy å dele gode ting?

Å dele positive ting er bare galt når det faktisk gjøres. Da er det selvskryt.

Det samme med negative ting. Det er også fyfy å dele, for da er man negativ og sutrete.

Akkurat som på facebook!

Hev deg over kommentarer som er ment for å bryte deg ned TS. Du har til nå klart å gjøre det som mange trenger hjelp for å få til. Jeg håper du fortsetter å fokusere og kjempe for å holde på den gode utviklingen.

Vi her inne kjenner eg ikke, men vi er mange som støtter deg. Og det er sikkert mange som kan ha utbytte av å følge denne tråden for å få styrke og mot til å ta tak i det samme selv :)

• Liker 2
Skrevet

Kom igjen da, la nå folk få lov til å være stolt av seg selv og dele det med andre! Er ikke trist at hu deler dette, men positivt. Kan faktisk være til hjelp for andre som er i samme situasjon som ts var i. Det går an å unne andre glede, uten å komme med sånne unødvendige kommentarer.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...