Gå til innhold

Jeg trenger hjelp.. økonomi og 50 % foreldrerett..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 27 år som er separert og har vært det i 1 år. Har en gutt på snart 12 år og ei jente på 8 år med min x mann. Vi har foreldreomsorg for ett barn hver på papiret, å praktiserer det ved å ha begge to hos oss en uke hver. Altså egentlig har vi dem begge to 50/50.

Jeg fikk meg aldri en utdannelse, da jeg var 15 år da jeg ble gravid med min sønn. Dvs at jeg har tatt det jeg kan ta av jobber, og er nå renholder på en 67% stilling, noe som tilsvarer en månedslønn på snaue 14.000. Jeg får utvidet barnetrygd, men denne er på kun 1970,-.

Jeg sliter med å få endene til å møtes.. eller.. jeg får de ikke til å møtes. Og har derfor pådratt meg noen inkasso saker, og vært hos namsmannen der jeg har blitt erklært "ikke betalingsdyktig".. så det sier kanskje litt om situasjonen min.

Jeg har så grusomt lyst på en annen jobb, men det er ikke så lett uten utdannelse.søker på alt jeg kommer over, men uten hell.. Jeg kan ikke gå på skole, uten å ha inntekt til hus og hjem. Bor nå i det billigste jeg kunne finne av leiligheter. Betalet 5000kr i mnd. inkl strøm. Den er på snaue 50 kvm og med 1 soverom, så jeg og mine 2 barn sover på samme rom.. Ikke så gøy for dem nå som de begynner å bli så store.. iallefall sønnen min..

Føler ikke NAV ønsker å gi meg noen konkret informasjon om noenting.. Derfor jeg spør her.. Er det noen av dere som har peiling på om jeg har rett på noen form for støtte..??

Veldig takknemlig for svar. ..

Hilsen frustrert alenemamma..

Anonymous poster hash: f4107...065
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ei jente på 27 år som er separert og har vært det i 1 år. Har en gutt på snart 12 år og ei jente på 8 år med min x mann. Vi har foreldreomsorg for ett barn hver på papiret, å praktiserer det ved å ha begge to hos oss en uke hver. Altså egentlig har vi dem begge to 50/50.

Jeg fikk meg aldri en utdannelse, da jeg var 15 år da jeg ble gravid med min sønn. Dvs at jeg har tatt det jeg kan ta av jobber, og er nå renholder på en 67% stilling, noe som tilsvarer en månedslønn på snaue 14.000. Jeg får utvidet barnetrygd, men denne er på kun 1970,-.

Jeg sliter med å få endene til å møtes.. eller.. jeg får de ikke til å møtes. Og har derfor pådratt meg noen inkasso saker, og vært hos namsmannen der jeg har blitt erklært "ikke betalingsdyktig".. så det sier kanskje litt om situasjonen min.

Jeg har så grusomt lyst på en annen jobb, men det er ikke så lett uten utdannelse.søker på alt jeg kommer over, men uten hell.. Jeg kan ikke gå på skole, uten å ha inntekt til hus og hjem. Bor nå i det billigste jeg kunne finne av leiligheter. Betalet 5000kr i mnd. inkl strøm. Den er på snaue 50 kvm og med 1 soverom, så jeg og mine 2 barn sover på samme rom.. Ikke så gøy for dem nå som de begynner å bli så store.. iallefall sønnen min..

Føler ikke NAV ønsker å gi meg noen konkret informasjon om noenting.. Derfor jeg spør her.. Er det noen av dere som har peiling på om jeg har rett på noen form for støtte..??

Veldig takknemlig for svar. ..

Hilsen frustrert alenemamma..

Anonymous poster hash: f4107...065

Så lenge dere har den ordningen dere har så er du ikke aleneforsørger og har dermed heller ikke rett på stønader som enslig... Du må da gjøre det samme som andre studenter - ta opp lån og jobbe ved siden av. ...

Anonymous poster hash: 49142...7b0

Skrevet

Prøv å få hjelp i jobbsøkingen? Kanskje noen kan se over CV og søknader som sendes. Du har lang jobberfaring og det er mange jobber der ute som ikke krever utdannelse. Hotellbransje, restaurant, butikk, osv. Barna dine er ganske store, så du kan sikkert jobbe litt på kvelden også? Kan du få en større stilling i jobben din?

AnonymBruker
Skrevet

Om far tjener vesentlig bedre enn deg så kan du ha krav på barnebidrag, selv om dere har 50/50. Du kan søke bostøtte og du kan søke lånekassen om studielån.

Noe mer enn det har du ikke krav eller rett på. Mulig supplerende sosialstønad, men da kan du ikke studere.

Anonymous poster hash: f4658...ca9
Skrevet

Så lenge dere har den ordningen dere har så er du ikke aleneforsørger og har dermed heller ikke rett på stønader som enslig...

Det hadde hun ikke hatt uansett, siden det yngste barnet er fylt 8 år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...