Gå til innhold

Kjøpte en jakke, ble ødelagt, kan jeg få ny?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en dyr skijakke for nøyaktig to år siden. Den har vært helt super, men skulle må vaske den for første gang. Jeg vasket den på 30 grader, ullprogram og hang den til tørk. Noen dager senere ser jeg at hele glidelåsen har løsnet på ene lommen. Den har røket i "sømmene" rundt lommen.

Jeg har kontoutskrift, men har jeg krav på ny jakke? Fikk den på salg.

Anonymous poster hash: fe166...35a

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du kan prøve å klage, men siden det er 2 år siden vil det nok ikke gå siden reklamasjonsretten er på 2 år.

"Reklamasjonsretten som følger av forbrukerkjøpsloven gir deg rett til å klage på mangler ved en vare innen en bestemt tidsfrist. I utgangspunktet har du to års reklamasjonsrett, men dersom produktet er ment å vare vesentlig lenger enn to år, kan du klage i inntil fem år. Dette vil gjelde for eksempel tv, pc og mobiltelefon"

Anonymous poster hash: 02a36...61e

AnonymBruker
Skrevet

Og du har uansett ikke krav på ny vare ved reklamasjon, butikken/leverandøren har på sin side rett til å ptøve å reparere varer 2 (eller 3?) ganger før man som kunde enten skal få ny vare eller heve kjøpet. Men som skrevet, reklamasjonstiden er normalt på klær 2 år. Og feilen må sies i fra om ned engang det oppdages og ikke prøve å reparere det selv.

Anonymous poster hash: 02a36...61e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...