Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei:) jeg lurer på om noen har av erfaring å oppdage graviditet sent å om dere fikk negative tester selv om dere var gravid ? Har regelmessig mensen , men merket at både januar å desember var lette blødninger. Så 22 februar når jeg venta mensen fikk jeg pittelitt spotting så var det over. Mistenkte da festeblødning. Så plutselig 3 uker senere får jeg mensen i 3-4 dager som er ganske kraftig. Å i tillegg har jeg lagt på meg nesten 10 kg siden januar å alt ligger på mage lår å rumpe. Får hallsbrann hele tiden, står opp på natten for det er så gale.Løs i magen. Hodeverk. Men jeg har kun negative tester. Jeg forstår virkelig ingenting, har også mye stikkinger i høyre siden av å til . Bruker ikke prevensjon. Så nå vet ikke jeg når jeg får mensen igjen.

Anonymous poster hash: e66f8...246

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

En tur til lege hadde nok vært på sin plass.

Jeg reagerer på vektøkningen din, og tenker at den ikke skyldes graviditet for det er ikke vanlig å legge på seg 10 kg i tidlig graviditet.

Anonymous poster hash: 96501...abf
AnonymBruker
Skrevet

Ville gått til legen om jeg var deg...

Anonymous poster hash: 1c278...50d
AnonymBruker
Skrevet

Du har både mensen og negative tester og tror likevel du er gravid?

Da tror jeg du må ta en tur til legen. Jeg synes det høres svært lite sannsynlig ut, og det kan jo være andre ting som forårsaker hodepine, halsbrann og vektøktning.

Anonymous poster hash: 4a3c6...cf6
  • Liker 1
Skrevet

Jeg har oppdaget graviditet sent pga menstruasjon.
De første 3 månedene kom den som normalt. Merket ingenting spesielt, bare at jeg hadde mindre lyst på enkelte typer mat og drikke. Men det er jo slikt man blir lei av i perioder også, så jeg så ikke det som noe tegn.

Når menstruasjonen da endelig var forsinket med 2-3 uker tok jeg en test som var positiv, men det var selvfølgelig ferietid og det tok lang tid før jeg fikk komme til både lege og jordmor. Og når jeg først fikk time så var jeg kommet nesten 5 mnd ut i svangerskapet. Men merk at det var ferietid, så jeg visste det fra ca 4 mnd, selv om jeg trodde det var 4-6 uker.

Babyen utviklet seg til en frisk og energisk gutt som nå er 10 år som ikke på noen måte har tatt skade av at han ble oppdaget sent :) Det går nok fint :)
Hvis du er i tvil på om testene er riktige så må du ta en tur til jordmor eller lege for å få tatt en test der. Og evt. få tatt en ultralyd.

AnonymBruker
Skrevet

Gikk du noe opp i vekt å hadde du andre symptom ? Jeg har ett helt normalt kosthold og har aldri i mitt liv vegd så mye som jeg gjør nå. Jeg er nesten 1.80 høy og har egentli en veldi høy forbrenning så plutseli nå legger jeg på meg kjempe mye. Sluttet på pillen tidli i august å fikk deretter refelmessig mensen 15 august ,15 september ,15 oktober , så i november var mensen forsinket å jeg dro deretter til legen å fikk konstatert kyssesyken, så fikk jeg mensen 22 november , tok ultralyd i starten på desember der alt såg bra ut, så mensen 22 desember så var veldi lett , så videre det jeg fortalte i starten.

Anonymous poster hash: eae5d...75d

• 3 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Dult

Anonymous poster hash: eae5d...75d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...