Gå til innhold

Dragefrukt

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen som har smakt det? Hvordan er smaken? Søt, sur? Kan det sammenlignes med noe?

Anonymous poster hash: 5fe4e...f84
AnonymBruker
Skrevet

Er det den med prikker inni? Jeg synes den er båte søt og litt småsur på én gang, men mulig jeg husker feil. I hvert fall ikke supersur. Gite it a try!

Anonymous poster hash: 0139b...699
AnonymBruker
Skrevet

Noen som har smakt det? Hvordan er smaken? Søt, sur? Kan det sammenlignes med noe?

Anonymous poster hash: 5fe4e...f84

Mild kiwi kanskje? Smaker ikke mye, men fin tørsteslukker i varmen :)

Anonymous poster hash: 3d416...81a

• Liker 2
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Syns også den smaker som en veldig mild kiwi. Søt, ikke særlig sur. Egentlig litt for smakløs i forhold til prisen, syns jeg.

AnonymBruker
Skrevet

Den er dyr, men det er fordi den har så fint design. Selve smaken er ikke noe å rope veldig hurra for. Mange er bedre. Kiwi er kanskje også bedre. Litchie er bedre.

Anonymous poster hash: 0139b...699
Skrevet

Kjøpte pitahaya nettopp fordi den skulle være søt og frisk og ligne kiwi i smaken, men ble ultra-skuffet. Skikkelig smakløs og verken søt, sur eller frisk. Smakte gammelt vann og gress. Alle sammen.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun smakt den rosa, og den smakte, som FantasDick så korrekt beskriver, som gammelt vann og gress. Nøyaktig sånn.

SKUFFA!

Men etter sigende skal den gule pithayaen visstnok smake godt. Bare så synd at det kun er den rosa som selges her til lands...

Anonymous poster hash: e4590...706
  • Liker 1
Skrevet

Enig med de andre her. Overraskende lite smak.

Men god å lage sorbet eller is av.

Gjest Caress
Skrevet

Smakte dragefruktis en gang. Den smakte sjampo.

AnonymBruker
Skrevet

Er den allergifremkallende slik som kiwi?

Anonymous poster hash: 2e79f...212
Skrevet

Det er stor forskjell på de importerte og de man får i utlandet, Som nevnt over, de her til lands smaker ingenting. I Thailand synes jeg de var gode, litt som kiwi, men mindre syrlige.

Skrevet

Var hekta på dragefrukt når jeg var på backpacking i Asia. Enkel å spise, tørsteslukker og søt og god. Savnet den skikkelig etter jeg kom hjem! Den e litt søt, men smaker egentlig ikke så mye.

Ingen vits i å kjøpe den i Norge, her er den gammel og innskrumpet og smakløs. Og DYR! Hadde heller satset på annen frukt her. Men om du noen gang er i Vietnam: kjør på!

Gjest Lille-pus
Skrevet

Kanskje gul kiwi kan utgjøre en bra erstatning?

Jeg synes den er søtere og mykere i smaken enn de grønne kiwiene.

Dragefrukten har jeg ikke smakt som jeg kan huske, - bare sett på dem i butikken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...