Gå til innhold

Del din erfaring med å shoppe på zalando?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Del din erfaring med å shoppe på zalando.

Jeg tenker på å shoppe litt klær der i fra så da tenke jeg om det er noen som har erfaring.

Er det slik at en ikke kan handle for x kr før en får toll?

Og evt. hvor mye?

Anonymous poster hash: 25c7f...6b0
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Om du handler fra zalando.no får du ikke toll. Toll er noe du betaler om du kjøper fra utlandet.

Jeg har handlet fra zalando et par ganger. Det som er veldig greit er at det er lett å returnere varer. Det som er dumt er at det er nødvendig å returnere varene. Størrelsene er vanskelige. De bruker kun én modell til å vise varene på bilder, og hun har helt annen type kropp enn meg. Typisk modellkropp, høy, ekstremt tynn, og null kurver. Jeg er veldig slank, men har timeglassfasong, og det er klin umulig å vite hvordan klærene passer utifra beskrivelser og bilder. I tillegg varierer størrelsene villt. Jeg bruker som regel small, men har måttet kjøpe klær i large derfra... Mens andre plass har passet fint i small.

Anonymous poster hash: f5dd4...1af
Gjest gundagrynte
Skrevet

Jeg har handlet veldig mye fra Zalando og har bare måttet returnere varer pga dobbeltbestilling..som var Zalando sin feil...fikk pengene igjen etter veldig kort tid :) Fantastisk service og bra priser :)

Gjest Wei Wei
Skrevet

Har kjøpt tre ganger på zalando.no. Er veldig fornøyd med levering og produktkvaliteten.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har handlet mye på zalando og er veldig fornøyd. Hvis varen ikke passer eller jeg ikke liker den, bare legger jeg den tilbake i esken den kom i, printer ut returlappen, og leverer den der jeg heter den. Helt uproblematisk.

• Liker 1
Skrevet

Jeg bruker nesten alltid Zalando når jeg kjøper klær og det fungerer veldig bra. Litt treg leveringstid men gratis retur gjør at det går fint å bestille flere plagg og prøve de hjemme og eventuelt sende det tilbake

• Liker 1
Skrevet

Jeg er kjempefornøyd. Tingene jeg har kjøpt, har alltid passet så jeg har aldri prøvd å sende retur. Synes det er normal leveringstid på det.

Gjest Fluttershy
Skrevet

Har kun handlet et par sko der fra en gang. De passet ikke så jeg returnerte de. Det tok litt tid før jeg fikk pengene til bake,men fornøyd med servicen.

Skrevet

Bestilt en gang, var veldig fornøyd med alt egentlig.

Skrevet

Har handlet der mange ganger. Favorittbutikken min!

Det er også veldig god service om det skulle skje noe galt med klærne;)

Skrevet

Har handlet ett par ganger, veldig fornøyd, men litt lang leveringstid. Nå bor jo jeg langt uti bushen, så har sikkert noe med det å gjøre.

Skrevet

Flott produkt, kommer fort.

Skrevet (endret)

Del din erfaring med å shoppe på zalando.

Jeg tenker på å shoppe litt klær der i fra så da tenke jeg om det er noen som har erfaring.

Er det slik at en ikke kan handle for x kr før en får toll?

Og evt. hvor mye?

Anonymous poster hash: 25c7f...6b0

Zalando har norske priser og det kommer ingen toll eller noe i tillegg. Det du legger i handlekurven, er det du betaler.

Jeg har handlet drøssevis av ganger på Zalando. Tør egentlig ikke tenke på hvor mye penger jeg har lagt igjen der...! :P

Synes det enkleste er å velge faktura som betalingsmåte, for dersom jeg da har varer som skal i retur, kan jeg bare trekke fra den summen på totalsummen på fakturaen før jeg betaler.

Retur er kjempeenkelt. Man logger seg på Zalando, velger bestillingen det gjelder og haker av for de varene som skal i retur. Neste skjermbilde viser da en ferdig utfyllt returblankett og så bare printer man den ut. Denne teipes eller legges ved INNI esken til Zalando. Ferdig utfyllt retur/adresselapp medfølger alle ordre, og den teipes bare utenpå returesken (som er den esken man mottok varene i).

Man kan returnere varer akkurat som man vil. Bare at man ombestemte seg er grunn god nok :) Eller at varen ikke hadde nøyaktig den fargen du så for deg, var litt rar eller hva som helst. Retur er like enkelt uansett og fritt frem.

Kan varmt anbefale Zalando. Aldri hatt noe problem med bestillinger derfra, og varene jeg har bestilt, kommer som de skal. Returvarer har også alltid blitt registrert korrekt i retur.

Endret av Million
Gjest Gjest_Idja
Skrevet

Handlet to ganger, gidder ikke det mer. Første gang ville jeg returnere et produkt. Tok over en måned før jeg fikk pengene tilbake, da de hadde mottatt returen men ikke registrert den (!) så jeg måtte mase og mase før jeg måtte signere juridisk erklæring om at jeg faktisk hadde returnert varen. Andre gang mottok jeg ikke alle varene jeg hadde bestilt, bare en tom pose... Mye frem og tilbake da også, og måtte til slutt igjen signere juridisk erklæring på at jeg snakket sant.

Jeg har sikkert bare hatt uflaks da. De har jo ordnet opp, men det har tatt tid.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Handlet to ganger, gidder ikke det mer. Første gang ville jeg returnere et produkt. Tok over en måned før jeg fikk pengene tilbake, da de hadde mottatt returen men ikke registrert den (!) så jeg måtte mase og mase før jeg måtte signere juridisk erklæring om at jeg faktisk hadde returnert varen. Andre gang mottok jeg ikke alle varene jeg hadde bestilt, bare en tom pose... Mye frem og tilbake da også, og måtte til slutt igjen signere juridisk erklæring på at jeg snakket sant.

Jeg har sikkert bare hatt uflaks da. De har jo ordnet opp, men det har tatt tid.

Her har du nok hatt uflaks, ja. Løsningen er vel å velge å betale med faktura, for da lar du bare være å betale hvis du vil returnere, så slipper du å sitte å vente på pengene dine.

Anonymous poster hash: fe4ce...f19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...