Gå til innhold

Leie bolig;hvordan "vinne" visningen?


Julie

Anbefalte innlegg

Neste uke skal jeg på visning på et lite hus. Det ser ut til å passe meg glimrende, litt utenfor sentrum og med muligheter for å ha hund der.

Har dere noen råd for hvordan jeg kan "vinne" visningen? Vet jeg bør se ok og ordentlig ut, men ellers andre ting? Er det noen ting jeg bør være obs på også?

Takk for alle råd!

Julie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Spør og grav om positive ting.

Vis at du virkelig har lyst til å leie og at du har tenkt å bo der leeenge (hvis det ikke leies ut for en kortere periode da).

Få frem at du har råd til å betale leie, at du er skikkelig og til å stole på.

Ta gjerne med deg referanser fra tidligere leieforhold.

Vær blid og se normal ut :wink: , slik at du ikke blir plassert i en eller annen ufordelaktig bås.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortell at du har slekt og venner som er elektrikere, rørlegger, malere osv... Hehe..

Neida, men det er i alle fall sikkert at grunnen til at vi fikk leie her er at mannen min er elektriker + generelt handyman, og det trengtes å fikse endel i denne leiligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hva med referanser fra jobb/tidligere leieforhold? Har du det? Kan være greit å si at du har det. Referanser som går på personlighet, type menneske, at du er pålitelig osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo leier ut et hus og da vi har hatt såkalt "visning", kommer all slags mennesker. Enkelte luker vi ut med engang,mens andre er vi veldig i tvil over og fåtallet er vi veldig fornøyd over. Men desverre har vi tatt feil også :( .

Så nå da vi skulle leie ut for et halvt år siden krevde vi og se evnt referanser. I tillegg ville vi ha noen som har fast jobb og som er ærlige - eller virker ærlige da!!!!

Så jeg anbefaler deg til og være blid og veldig interesert, men ikke for masete eller. Og hvis du har refersanser er det et ekstra +!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...