AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #1 Skrevet 7. april 2015 Jeg har nettopp fått vite at min mann gjennom 10 år har vært utro regelmessig i alle disse årene. Jeg skal nå gå fra han. Jeg er student og har ikke jobb nå. Han tjener veldig bra så vi har inngått den avtalen at jeg skal få fullføre studiet uten å måtte jobbe ved siden av, men ville da få høyere inntekt enn han når jeg var ferdig som da ble delt i resten av våre år. Vi eier bolig og lån 50/50 men jeg skal få huset i sin fulle verdi. Jeg hadde nok klart å finne ut av alt selv men jeg er så tom at jeg klarer det ikke. Hvordan eller hvor går jeg for å endre eierfordelingen på boligen? Anonymous poster hash: 43a9f...27f
Britt Banditt Skrevet 7. april 2015 #2 Skrevet 7. april 2015 Han må sende inn tinglysningsskjema til statens kartverk om at han overfører sin eierandel til deg. Han må også få to vitner til å signere på dette. Skjemaet og rettledning til skjemaet finnes på statens kartverk sine nettsider. De er også veldig behjelpelige på tlf (de var i hvert fall det da jeg ringte).
Britt Banditt Skrevet 7. april 2015 #3 Skrevet 7. april 2015 Etter at dette er i orden må du i banken og få satt resterende lån over på deg (du er sikker på at du får lån?).
Gjest Godjente Skrevet 7. april 2015 #4 Skrevet 7. april 2015 Om du ikke har jobb får du mest sannsynlig ikke overta lånet på boligen 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #5 Skrevet 7. april 2015 Få hjelp hos en advokat, så unngår du å bli lurt. Du er alt lurt trill rundt og fortjener bedre! ikke gi opp! Anonymous poster hash: 4e37a...971 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #6 Skrevet 7. april 2015 Boligen blir solgt og lånet blir betalt ned så jeg vil kunne kjøpe noe for det jeg sitter igjen med. TS Anonymous poster hash: 43a9f...27f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå