Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å reise til eksotiske steder hvor "ingen" har vært, og oppdage skjulte skatter. Vurderer Sentral-Afrika til høsten, men har ikke satt meg så veldig inn i landet. Er det noen her som ha vært der og kan si litt om hvordan det er å reise der?

Anonymous poster hash: 7dd3a...d2f
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er et land, Eget flagg har de oxo.

AnonymBruker
Skrevet

Er det kanskje Sør-Afrika du mener, ts? :) Det er nemlig et eget land.

Anonymous poster hash: b7e6a...40a
AnonymBruker
Skrevet

Nei, sentral-afrika :)

Hilsen TS

AnonymBruker
Skrevet

Ok :) Da er det kanskje den sentralafrikanske republikk du mener da? :) Som blir noe helt annet enn sentral-afrika.

• Liker 1
Skrevet

Tipper TS mener ett av landene i Sentral Afrika

AnonymBruker
Skrevet

Ok :) Da er det kanskje den sentralafrikanske republikk du mener da? :) Som blir noe helt annet enn sentral-afrika.

Eh... Det er det offisielle navnet, ja. Men det blir akkurat som Den Tsjekkiske Republikk, men alle kaller det Tsjekkia.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg mener dette landet. På folkemunne kalt Sentral-Afrika.

http://en.wikipedia.org/wiki/Central_African_Republic

Den Sentralafrikanske republikk er ikke på folkemunne kalt Sentral-Afrika.

Sentral-Afrika er en fellesbetegnelse på en rekke land i Afrika: Angola, Burundi, Ekvatorial-Guinea, Gabon, Kamerun, Den demokratiske republikken Kongo, Republikken Kongo, Rwanda, São Tomé og Príncipe, Sentralafrikanske republikk og Tsjad.

Anonymous poster hash: 3de35...2a3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Den Sentralafrikanske republikk er ikke på folkemunne kalt Sentral-Afrika.

Jo, det er den. Koser du deg på storbyferien i Den Tsjekkiske Republikk eller i Tsjekkia?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det er den. Koser du deg på storbyferien i Den Tsjekkiske Republikk eller i Tsjekkia?

Tsjekkia ≠ Den sentralafrikanske republikk.

Den tsjekkiske republikk kan kalles Tsjekkia fordi det navnet ikke allerede er opptatt. Sentralafrika er allerede et begrep som brukes som nevnt over, og Den sentralafrikanske republikk må derfor finne seg i å bruke hele sitt navn.

Anonymous poster hash: 3de35...2a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ingen sier den sentralafrikanske republikk. Altfor langt og kronglete. Noen sier DSA, men det vanligste på folkemunne er Sentral-Afrika. I hvert fall i min omgangskrets.

Skrevet

Ingen sier den sentralafrikanske republikk. Altfor langt og kronglete. Noen sier DSA, men det vanligste på folkemunne er Sentral-Afrika. I hvert fall i min omgangskrets.

CAF er vel vanlig og kalle dette landet.

Men til saken, dette er vel et land som i de seneste år har vært preget av en del konflikter og kriger (Noe som forøvrig er gasnke vanlig i den delen av Afrika forøvrig). Så hadde jeg vært TS ville jeg vært veldig forsiktig med å reise dit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvor ville du dratt da, Kjetil?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...