Gjest 1111 Skrevet 21. august 2004 #1 Skrevet 21. august 2004 Tenkte jeg skulle søke på stipend i år, selv om jeg tror jeg har liten sjanse for å få det. noen som vet kriteriene for det?
Gjest Elenath Skrevet 21. august 2004 #2 Skrevet 21. august 2004 Så lenge du ikke bor hos foreldrene dine får du vel uansett litt stipend. Eneste er at du må tjene under 100 000 i løpet av året. (250 000 hvis du starter skolen nå) Til og med mamma får litt stipend. Nå er det nye regler hos lånekassen, så hele stipendet blir utbetalt som lån i første omgang, men hvis du står på eksamen endrer de det til stipend. klønete forklart
Gjest agurk Skrevet 21. august 2004 #3 Skrevet 21. august 2004 Hvor gammel er du? Dersom du er under 18 blir vel foreldrene dine sin inntekt tatt til grunn, og om du bor hjemme eller å hybel. Samt at du ikke kan tjene mer en 100000. Skader jo uansett ikke å søke
Gjest 1111 Skrevet 21. august 2004 #4 Skrevet 21. august 2004 Jeg blir 18 til neste år, og bor derfor hjemme enda. regner med at foreldrene mine sin inntekt går med i beregninger, og tror derfor at jeg har liten sjanse. men det er likevel greit å vite kriteriene, i og med at foreldrene mine er skilt og jeg bor hos den ene, mens den andre ikke har inntekt.
Arkana Skrevet 21. august 2004 #6 Skrevet 21. august 2004 Gå på Lånekassens sider, der finner du en støttekalkulator hvor du kan regne ut hvor mye du kan få avhengig av foreldrenes inntekt og andre kriterier, som mindreårige søsken o.l.
Gjest Anonymous Skrevet 21. august 2004 #7 Skrevet 21. august 2004 Husk at det finnes 100vis av legater og stipender du kan søke på. Skaff deg legathåndboken :-)
Gjest Elenath Skrevet 23. august 2004 #8 Skrevet 23. august 2004 Jeg blir 18 til neste år' date= og bor derfor hjemme enda. regner med at foreldrene mine sin inntekt går med i beregninger, og tror derfor at jeg har liten sjanse. men det er likevel greit å vite kriteriene, i og med at foreldrene mine er skilt og jeg bor hos den ene, mens den andre ikke har inntekt. Da får du bittelitt, det fikk hvertfall jeg.
Sommerfugl83 Skrevet 23. august 2004 #9 Skrevet 23. august 2004 Jeg var i (nesten) samme situasjon for 4 år siden og fikk 1100 i mnd. Men det er jo mulig at det har forrandret seg.... Men skader ikke å søke uansett :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå