Gå til innhold

Er du i konstant prosess mot det gode? Eller ikke?

kkristin

Anbefalte innlegg

Vil dere si at dere er i en prosess mot å bli et bedre menneske? Er dere bevisst måten dere lever på, og konsekvensene av det for deg selv og omgivelsene? (og resten av verden for den saks skyld)

Kan dere ta og føle på en utvikling som kreves mye av dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Fighter

Du spør om jeg er på vei til å bli et bedre menneske. Da spør jeg deg: Hva er et godt menneske?

Jeg er et menneske som er veldig opptatt av menneskene rundt meg og av at andre har det bra. Jeg kan være mer opptatt av at andre har det bra enn at jeg selv har det bra. Det har i perioder vært destruktivt. Mine behov og følelser var ikke viktige, bare andres. Det er viktig å ta vare på andre, men også viktig å ta vare på seg selv. Jeg har forandret meg mye de siste årene. Fra å være nærmest selvutslettende til å også kunne se på meg selv og mine behov. Nå føler jeg at jeg på mange måter klarer å være en god venn omt andre og mot meg selv.

Om jeg klarer å ta og føle på en utvikling som krever mye av meg? Kanskje, kanskje ikke. Det kommer an på hva du legger i utvikling. Snakker du om sultne barn i Afrika eller arbeidsledighet i Norge(som egentlig er liten).

Som sagt så prøver jeg så godt jeg kan å ta vare på meg selv og omgivelsene rundt meg. Men jeg vet ikke helt hvor du vil med spørsmålene dine og om det var dette du lurte på. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg er (akkurat nå) i en konstant prosess mot det bedre rent fysisk og materielt. På det intellektuelle og følelsmessige planet derimot føles det som det går i konstant "medvind", og for å være helt ærlig så synes jeg det er langt viktigere. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg er (akkurat nå) i en konstant prosess mot det bedre rent fysisk og materielt. På det intellektuelle og følelsmessige planet derimot føles det som det går i konstant "medvind"' date=' og for å være helt ærlig så synes jeg det er langt viktigere. :wink:[/quote']

E :wink: r det din tolkning på å utvikle seg mot å bli et bedre menneske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ihvertfall en stor del av det :wink: ...noe av grunnen til at jeg skrev at det ikke gikk fremover fysisk (akkurat nå) er at jeg for tiden ikke får trent på grunn av en brukket ankel. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

kkristin skrev:

Er dere bevisst måten dere lever på, og konsekvensene av det for deg selv og omgivelsene? (og resten av verden for den saks skyld)

bassen skrev:

noe av grunnen til at jeg skrev at det ikke gikk fremover fysisk (akkurat nå) er at jeg for tiden ikke får trent på grunn av en brukket ankel.

Hvordan i svarte fant dere tonen her egentlig?? :hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest GreenSky
Vil dere si at dere er i en prosess mot å bli et bedre menneske? Er dere bevisst måten dere lever på, og konsekvensene av det for deg selv og omgivelsene? (og resten av verden for den saks skyld)

Ja på alle spørsmål. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planlegger en litt og har en "rød tråd" igjennom hverdagen så kommer en langt. Sette seg mål bevist/ubevist og jobber en mot disse så får en det livet en ønsker seg. Det er jo det som er det optimale - i hvertall for meg. Det skjer ikke dersom det er livet som styrer personen. Da kommer en i en eksistere fase etterhvert og ikke en livsgledefase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.

Ja.

Ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...