Gå til innhold

Hvorfor spiser du/spiser du ikke godteri/snacks?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Og evt hvor ofte?

Trener du noen ganger bare for å kunne spise mer godteri?

Anonymous poster hash: 0a0ed...81e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Spiser godteri fordi jeg synes det smaker godt.

3-5 dager i uka kanskje..

Trener ikke i det hele tatt.

Anonymous poster hash: d6ae4...627
AnonymBruker
Skrevet

Spiser når jeg har lyst på, ikke når andre syns at jeg skal ha lyst på, jamfør tråden om "mobbing av sunne valg".

Spiser litt godis/ snacks et par ganger i uka, men sjeldent store mengder. Spiser mer enn vanlig rundt jul og påske.. Og det hender jeg tar meg en ekstra joggetur før/ etter snop :) som nå etter påsken Feks!

Anonymous poster hash: e5442...e5d

Gjest HeiHade
Skrevet

Jeg spiser ikke godteri fordi jeg foretrekker metthetsfølelsen jeg får av ordentlig mat i stedet. Dessuten angrer jeg bare etterpå når hodepinen, kjevesmerten, sting i brystet og den vonde magen kommer. Ordentlig mat får meg til å føle meg frisk og vel, og godteri har motsatt effekt. Dessuten forsvinner suget når jeg aldri spiser det uansett.

Skrevet

Spiser godteri/snacks/is gjennomsnittelig en eller to ganger i uken fordi det er godt og gjør meg glad. Trener ikke annet enn at jeg går mange turer daglig med hunden.

Gjest Belle âme
Skrevet

Eter godteri nesten kver dag(Sjokolade og/eller is.) Fordi det er steike godt.

Skrevet

Spiser godteri og chips fordi det er godt. Spiser det 1-3 ganger i uken. Trener aldri.

Gjest Runforit
Skrevet

I det store og hele så spiser jeg aldri godteri. Er ikke noe jeg holder meg unna egentlig, men jeg har aldri cravings eller lyst på det. For meg så er digg/snacks mørk sjokolade med nøtter, frisk frukt og i blandt noe hjemmebakst.

Når det er sagt så var jeg en godtegris for noen år siden før jeg la om til lavkarbo så for min del så kom nok suget etter sukker grunnet mer ustabilt blodsukker. Men jeg er ikke "redd" for godteri. Nå i påsken har det blitt litt smågodt på kino og noe småkaker på café, men det skal veldig lite til før mye søtt går fra godt til kvalmt, men vil tro det er fordi det er så sjeldent jeg spiser det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser snop, salt snacks, boller og kaker fordi jeg elsker det. Jeg er veldig glad i stort sett alt av mat, inkludert de mindre sunne tingene.

Til vanlig spiser jeg kun usunne godsaker i helgene, helst bare lørdag og søndag. Så lager jeg meg sunne godsaker som bær med kesam og stevia i ukedagene.

Jeg trener 6 dager i uken, og ja, det hender jeg trener ekstra for å ha kunne fråtse i kaloribomber uten å legge på meg. Som nå i påsken. Da ble det hevet nedpå drageegg, kolobriegg, marsipanstenger og kvikklunsj hver eneste kveld fra tirsdag til mandag... Da tok jeg meg en ekstra langtur kun for å brenne av litt kalorier igjen, det hadde ikke noe med at jeg hadde lyst til å løpe ute i sludd og regn å gjøre.

Anonymous poster hash: b6187...3fe
AnonymBruker
Skrevet

Sukker gjør meg rett og slett dårlig, trøtt og sur. Unner meg litt en dag i uken. Ikke enkelt, men nødvendig for min del.

Anonymous poster hash: 0c358...d35
Skrevet

Spiser aldri godteri/snacks fordi jeg ikke har noe behov for det. Da jeg sluttet var det fordi jeg hadde spist mye sjokolade en stund og følte meg tvers gjennom ekkel - så jeg bestemte meg for å slutte i 3mnd. Da jeg kunne starte igjen, hadde jeg ikke lyst på det, og alt jeg smakte på var for søtt.

Jeg vil også kutte ut mye raffinert sukker - det gir rask blodsukkerstigning, og er kcal som ikke gir meg noe næring. Jeg er veldig glad i 'vanlig mat', og når det faktisk gir kroppen min næringsstoffer den trenger, så er ikke valget noe vanskelig å ta. :) Dette er spesielt viktig ift trening og det at jeg konkurrerer.

Om jeg får lyst på f.eks en boks ben & jerrys, unner jeg meg det 3-4 ganger i året. Jeg spiser også dessert når jeg er på ferie i Italia, om jeg skal ha lyst på det, men i varmen er jeg dårligere til å spise vanlige måltider, og kan trenge noen ekstra kcal.

Kvelden før en stor konkurranse(NM/EM/VM) unner jeg meg alltid en sjokolade fra lindt, da! Da går det alltid bra dagen etter.

Gjest The damned
Skrevet (endret)

Jeg spiser det 1-3 ganger i uken, men til hverdags foretrekker jeg vanlig mat. Spiser det fordi jeg liker det, og det smaker jo så mye bedre når man ikke spiser det hver dag. Men tar ikke helt av da :) Går kanskje litt over kcalnivå, men det går fint.

Det jeg sliter mest med er brus, og nå i påsken tok det litt av med brus og sjokolade/kake hver dag.

Ellers drikker jeg bare vann stort sett, men noen ganger ønsker jeg noe med smak og da blir det brus siden jeg ikke liker og får vondt i magen av sukkerfri saft for eksempel.

Men jeg får skjerpe meg litt med brusdrikkingen. Det er jo ikke bra for tennene heller.

Endret av The damned
Skrevet

Jeg spiser godteri fordi jeg synse det er godt, og fordi jeg generelt ikke liker at ting "ikke er lov".

Som regel spiser jeg det i små mengder en gang i uka. Men noen ganger unner jeg meg mer eller oftere.

Oftest spør jeg selv først "hvorfor vil jeg spise dette nå" og hvis svaret er "jeg vil kose meg" eller "jeg er sulten" så hender det jeg finner andre alternativer. Men har jeg bare virkelig lyst på godteri, ja så får jeg heller spise litt av det da.

Gjest Jon Are
Skrevet

Kun litt i helgene. da er det potetgull og dipp. Sjokolade og brus. Ellers unner jeg meg gode ting i hverdagen, men det har jeg ofte laget selv med sukrin og vaniljekesam. Masse godt en kan ta som inneholder lite sukker.

Med hilsen fra:

Jon Are

AnonymBruker
Skrevet

Spiser det noen gang i uken. Er veldig glad i godteri. Er slank da

Anonymous poster hash: cc654...e84

Skrevet

Jeg spiser snop to-tre ganger i uken. Spiser det når jeg har lyst på, hvis jeg får det servert når jeg er på besøk hos noen etc. Er i grunnen en stor godtegris, men prøver å kutte ned så mye som mulig. Spiser derfor mye questbarer, for å prøve å holde meg noen lunde unna godteri i hverdagene. Men i helgene gir jeg meg selv lov, og etter å ha inntatt mye søtsaker får jeg ekstra motivasjon til å holde meg unna noen dager igjen :) Snop jeg spiser er alt fra smågodt og sjokolade, til is, kaker, hjemmebakst, osv. Heaven.

AnonymBruker
Skrevet

Spiser det noen gang i uken. Er veldig glad i godteri. Er slank da

Anonymous poster hash: cc654...e84

Morsomt hvordan slanke mennesker tror de kan stappe i seg hva de vil fordi "jamen jeg er jo slank". På tide at folk lærer seg at det ofte er de tynne som blir syke, fordi fettet legger seg inni kroppen. Så selv om du er tynn, kan du faktisk ikke ta helt av uten konsekvens annet enn utseende.

Anonymous poster hash: 639bb...aec

AnonymBruker
Skrevet

Spiser potetgull innimellom, men det er omtrent det eneste av godteri jeg spiser. Da spiser jeg lett en halv pose og det blir til at den erstatter et måltid. Jeg kan være mett i flere timer etter en halv pose potetgull.

Åja, drikker jo brus innimellom. Kanskje maks en liter i måneden. Men kan godt gå noen måneder uten.

Jeg spiser det dersom jeg føler for det, det er ikke så veldig ofte. Syns det meste annet snop, drops, sjokolade og den slags er ekkelt. Mulig fordi jeg som regel blir dårlig i magen om jeg spiser det, så jeg har dårlig assosiasjoner med det.

Anonymous poster hash: f0c87...9d0
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser godteri (sjokolade og litt chips) fredag og lørdag. Trener ikke, men jeg går turer med hundene mine.

Anonymous poster hash: 67bdd...b7e
AnonymBruker
Skrevet

Spiser helst litt sjokolade hver dag. Elsker sjokolade. Er slank og veltrent, så jeg stresser ikke over det.

Anonymous poster hash: eb614...5b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...