Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg skal studere i Asia i et semester og har fått beskjed av foreleseren som skal være med, at jeg ikke burde ta med meg speilreflekskamera av diverse årsaker.

Jeg er veldig glad i å ta bilder, og vil gjerne få bedre bilder enn det mobilen min kan gi meg. Jeg har da tenkt tanken på å kjøpe meg et go-prokamera, men på sider på internett ser jeg bare artikler om filming, noe jeg kommer til å bruke det minimalt til. Muligens litt når jeg skal dykke.

Dere som har go-prokamera her, er det greit å bruke til å ta bilder også? Og er bildekvaliteten veldig forskjellig fra modell til modell? Har prøvd å google de forskjellige modellene, men føler all fokusen ligger på kvaliteten på filmingen.

Hilsen forvirra flue :bond:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner jeg lurer mest på hvorfor ikke speilrefleks er lurt?

Fordi det tar stor plass og er tungt å drasse på?

Tror man får vel så bra bilder fra en mobil som et GoPro. Jeg har nesten ikke rørt mitt speilrefleks etter jeg fikk min første smarttelefon!

Skrevet

Kjenner jeg lurer mest på hvorfor ikke speilrefleks er lurt?

Fordi det tar stor plass og er tungt å drasse på?

Tror man får vel så bra bilder fra en mobil som et GoPro. Jeg har nesten ikke rørt mitt speilrefleks etter jeg fikk min første smarttelefon!

Ja, grunnen er at det tar mye plass tror jeg. Fikk det ikke helt med meg, men fikk beskjed om å la det stå hjemme.

okei, takk for svar! :)

Skrevet

Jeg har bare sett på noen Go Pro kamera ifra 1500 til 2000, de tok bilder i 5 megapixel og det er ikke så mye å skryte av, om man vil ta flotte "HD" bilder.

Et annet kamera til ca 4500 tok 12 megapixel bilder.

Jeg er klar over at alt ikke har med hvor mange megapixel et kamera kan ta. Men hvis du har en mobil som er "relativ" ny så må vel den ta bedre bilder, eller?

Men det spørs vel mest hvor mye du har planlagt å investere i et Go Pro kamera.

Har forresten null peiling på dette. Googlet bare litt etter å ha lest denne tråden.

AnonymBruker
Skrevet

Go pro er til å filme med. Kan til nøds brukes til å ta bilde.

Kjøp deg isåfall et bra kompaktkamera.

Anonymous poster hash: d9a7c...9d7

• Liker 1
Skrevet

Ville ikke kjøpt gopro for å ta bilder med, bildene det tar er ikke mye å skryte av. Da er smarttelefoner bedre. Skal su derimot filme, og filme fart og action er en gopro et "must" :)

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har speilrefleks, gopro og et kompaktkamera. Det jeg bruker mest til å ta bilder med på ferie er kompaktkameraet. Gopro er ikke et godt bildekamera, det er mest for film!

Kan absolutt anbefale Nikon Coolpix AW120 :-)

Anonymous poster hash: cec29...ad4
  • Liker 1
Skrevet

De nyeste goproene tar faktisk veldig fine bilder, og har fått skjerm der du kan se bildene du har tatt :) Jeg vurderer å kjøpe meg et selv da jeg skal både surfe, bade og dykke i sommer, men jeg vil helst bruke det til bilder og ikke filming.

AnonymBruker
Skrevet

Skjermen, er vel såvidt jeg vet, tilleggsutstyr?

Anonymous poster hash: d9a7c...9d7

AnonymBruker
Skrevet

Sist vi var på ferie ble kameraet ødelagt. Var et Fujifilm FinePix XP10. Skulle ta bilder i vannet, men det lå en stein i låsen til batterirommet og det kom noen vanndråper inn. Utrolig kjipt å være strandet i Karibien uten kamera den første dagen av cruiset... :P Siden vi måtte ha nytt vurderte kjæresten å kjøpe Go-pro, men slo det fra seg da man ikke kunne se bildene etter man hadde tatt de. Det han så på kunne man kjøpe en tilleggspakke til som gjorde at man kunne se bildene man hadde tatt, men det kostet visst 100 dollar. Han endte opp med å kjøpe Fujifilm FinePix XP70 istedenfor til en rimeligere pris og er veldig fornøyd med det :)

Anonymous poster hash: 3e62f...a64
AnonymBruker
Skrevet

Sist vi var på ferie ble kameraet ødelagt. Var et Fujifilm FinePix XP10. Skulle ta bilder i vannet, men det lå en stein i låsen til batterirommet og det kom noen vanndråper inn. Utrolig kjipt å være strandet i Karibien uten kamera den første dagen av cruiset... :P Siden vi måtte ha nytt vurderte kjæresten å kjøpe Go-pro, men slo det fra seg da man ikke kunne se bildene etter man hadde tatt de. Det han så på kunne man kjøpe en tilleggspakke til som gjorde at man kunne se bildene man hadde tatt, men det kostet visst 100 dollar. Han endte opp med å kjøpe Fujifilm FinePix XP70 istedenfor til en rimeligere pris og er veldig fornøyd med det :)

Kan også legge til at vi hadde med speilrefleks på turen, men det ble omtrent ikke brukt. Synes det er tungvint å dra på det i forhold til digitalkamera.

Skrevet

Okei, da skal jeg revurdere kjøpet på gopro-kamera. Tusen takk for svar alle sammen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...