AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #1 Skrevet 6. april 2015 Jeg ønsker å gå ned i fettprosent.. Burde jeg bytte ut bremykt med noe annet, i så fall hva og hvorfor? Anonymous poster hash: ea816...2c1
Pringle Skrevet 6. april 2015 #2 Skrevet 6. april 2015 Så ekte som mulig er best. Bremykt er bra. Men hvis du skal bytte ut Bremykt, så bytt til smør. 7
Gjest Runforit Skrevet 7. april 2015 #3 Skrevet 7. april 2015 Spiller ingen rolle. Om fettprosenten skal ned så må du i kcalunderskudd. 1
Supraspinatus Skrevet 7. april 2015 #4 Skrevet 7. april 2015 Spiller ingen rolle. Om fettprosenten skal ned så må du i kcalunderskudd. Enig, men av prinsipielle årsaker så mener jeg at du uansett bør holde deg til smør og ikke bruke margarin. Selv om det finnes margarin med mindre kcal per 100g. Velg smør for helsen sin skyld. Ikke nødvendigvis vekten. 2
Gjest Runforit Skrevet 7. april 2015 #5 Skrevet 7. april 2015 Enig, men av prinsipielle årsaker så mener jeg at du uansett bør holde deg til smør og ikke bruke margarin. Selv om det finnes margarin med mindre kcal per 100g. Velg smør for helsen sin skyld. Ikke nødvendigvis vekten. Joda Men om man KUN tenker fettprosent så er det kaloriunderskudd som teller, ikke hva man faktisk putter i seg. Men man bør selvsagt velge rene, sunne og ekte og gode råvarer
Cuntzilla Skrevet 7. april 2015 #6 Skrevet 7. april 2015 Med tanke på at du må i kcaloriunderskudd, så burde du vel bytte det ut med ingenting Men nå er det nok ikke det lille laget med smør/margarin på skiven som gjør den helt store forskjellen da, heller hvor mange skiver du spiser 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #7 Skrevet 7. april 2015 Soft lett er veldig kalorifattig. Anonymous poster hash: b59a6...0f8
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #8 Skrevet 7. april 2015 Med tanke på at du må i kcaloriunderskudd, så burde du vel bytte det ut med ingenting Men nå er det nok ikke det lille laget med smør/margarin på skiven som gjør den helt store forskjellen da, heller hvor mange skiver du spiser Jeg vil si brødet i seg selv Anonymous poster hash: e956c...4b4 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #9 Skrevet 7. april 2015 Med tanke på at du må i kcaloriunderskudd, så burde du vel bytte det ut med ingenting Men nå er det nok ikke det lille laget med smør/margarin på skiven som gjør den helt store forskjellen da, heller hvor mange skiver du spiser Jeg vil si brødet i seg selv Anonymous poster hash: e956c...4b4 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #10 Skrevet 8. april 2015 Hvis du vil spare litt kalorier mtp smøret så hadde jeg byttet til f.eks vita hjertego. Vita hjertego lettmargarin har 360kcal per 100g Bremykt har 742kcal per 100g Anonymous poster hash: 64b02...750
Pringle Skrevet 8. april 2015 #11 Skrevet 8. april 2015 Nei. Hvis du vil spare på kaloriene, så bruk mindre mengde smør/brød. Ikke velg plastsmør. 3
grrwaffmjau Skrevet 8. april 2015 #12 Skrevet 8. april 2015 Jeg hadde også byttet til lettsmør, gjorde hvertfall det når jeg slanket meg selv, unødvendig å sløse masse kalorier på smør når det ikke er snakk om store mengden.
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #13 Skrevet 8. april 2015 Jeg ønsker å gå ned i fettprosent.. Burde jeg bytte ut bremykt med noe annet, i så fall hva og hvorfor? Anonymous poster hash: ea816...2c1 Smør er smør, det andre er margarin, google: forskjell på smør og margarin! Du bør finne deg et margarin med sunne fett typer. Anonymous poster hash: e969a...750
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #14 Skrevet 9. april 2015 Smør er smør, det andre er margarin, google: forskjell på smør og margarin! Du bør finne deg et margarin med sunne fett typer.Anonymous poster hash: e969a...750 Does not compute... Det finnes ikke margarin med sunt fett. Margarin er ødelagt fett. Bremykt er 70% smør med 30% olje. Smør er 100% smør. Alt annet er margarin. Styr unna margarin! Gå for smør eller bremykt! Anonymous poster hash: 85fe7...c4e 6
john789 Skrevet 9. april 2015 #15 Skrevet 9. april 2015 Does not compute... Det finnes ikke margarin med sunt fett. Margarin er ødelagt fett. Bremykt er 70% smør med 30% olje. Smør er 100% smør. Alt annet er margarin. Styr unna margarin! Gå for smør eller bremykt! Anonymous poster hash: 85fe7...c4e Ødelagt fett? Fett er fett. Tror du kroppen bryr seg om hvor det kommer fra. Spiller ingen rolle på fettprosenten så lenge du er i kaloriunderskudd, men ville personlig prøvd meg på lettmargarin. Bruke like mye som før, og spise mer av noe annet.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #16 Skrevet 9. april 2015 Does not compute... Det finnes ikke margarin med sunt fett. Margarin er ødelagt fett. Bremykt er 70% smør med 30% olje. Smør er 100% smør. Alt annet er margarin. Styr unna margarin! Gå for smør eller bremykt! Anonymous poster hash: 85fe7...c4e Å herregud, nå må folk slutte å dele det jævla drittbildet der, det er så spekulativt, ensidig og kunnskapsløst at jeg får spontanmigrene i storetåa. Helt alvorlig: så enkelt er det ikke. Og hva er greia med den underliggende tanken med at "det har vært innom en fabrikk, derfor kan det ikke være godt for deg". Kan noen utdype? Altså, alt kan bli fryktelig skummelt eller fryktelig hyggelig bare man velger sine "fakta" med omhu og vinkler det på riktig måte. Anonymous poster hash: 37927...26c 4
Supraspinatus Skrevet 9. april 2015 #17 Skrevet 9. april 2015 Å herregud, nå må folk slutte å dele det jævla drittbildet der, det er så spekulativt, ensidig og kunnskapsløst at jeg får spontanmigrene i storetåa. Helt alvorlig: så enkelt er det ikke. Og hva er greia med den underliggende tanken med at "det har vært innom en fabrikk, derfor kan det ikke være godt for deg". Kan noen utdype? Altså, alt kan bli fryktelig skummelt eller fryktelig hyggelig bare man velger sine "fakta" med omhu og vinkler det på riktig måte. Anonymous poster hash: 37927...26c Ingen av bildene skaper et helt riktig bilde av hvordan margarin lages. Oljen må først ekstraheres. For billigolje, som margarin lages av, vil man ha mest mulig olje. Da brukes kjemisk ekstraksjon. Rester av løsemidler fjernes så godt det lar seg gjøre. Produktet du sitter igjen med da er fortsatt en like usunn olje med alt for mye omega6-fettsyrer som om den skulle vært kaldpresset. Bare at den i tillegg inneholder litt rester av noe du strengt tatt ikke trenger, eller vil ha i deg. For all del. Det kan godt være at mange produsenter velger god kvalitet på denne usunne oljen. Men igjen. Fortsatt usunn. For å få en stabil emulsjon er det ikke nødvendigvis godt nok med bare en emulgator som lecitin. Da omestrer man gjerne fettsyrene slik at de blir herdet (må ikke forveksles med transfett). Dette ansees som å være trygt, men helt sikker kan man dog ikke være da det ikke finnes gode historiske data. Smør er kjernet fløte. Ofte tilsatt smørsmak dersom det ikke er laget av syrnet fløte (rømme). Og salt. 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå