Gå til innhold

Hjelp meg tilbake igjen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei hei!

I litt over 8mndr har jeg nesten ikke bevegd meg etter en ulykke. Div operasjoner har gjort meg sengeliggende og ulykken ga meg mindre mulighet for bevegelse.

Nå er jeg på beina igjen og kan starte treningen selv. Jeg er vant med trening, har trent mye styrke og kondisjon, blant annet deltatt i tre maraton tidligere.

Problemet er bare at den "nye" kroppen min gjør meg flau... Jeg har fått en eplefasong, og det virker som jeg har lagt på meg 8kg bare rundt magen.

De siste ukene har jeg jogget og spinnet annenhver dag, men nå må jeg i gang med styrke.

Jeg har også gradert sykemelding, går fra å jobbe 4tx3dager i uken, til 4tx5dager i uken nå etter påske.

Dette bekymrer meg:

1. Redd for å gå på en smell. Jobb og trening samtidig, hvordan vet jeg at det ikke blir for mye og at jeg kanskje blir utslitt?

2. Jeg er for første gang flau over kroppen min, jeg er flau over å gå på styrketimene pga kroppen min...

3. Spise nok? Jeg har aldri vært så "stor" som nå, hvordan skal jeg vite at jeg spise nok til å ikke gjøre alt feil?

Hvordan høres dette ut? Tror dere det er mye?

Mandag: 0740 hiit 20min spinning

Jobb 0900-1300.

1500 45min rolig joggetur med hunden

Tirsdag: 0740 hiit 20min spinning

Jobb 0900-1300.

1500 45 min joggetur med hunden

Onsdag:

10.00 Styrketime

1200-1600 jobb

Torsdag: 0740 hiit 20min spinning

Jobb 0900-1300.

1500 45min rolig joggetur med hunden

Fredag : samme som onsdag

Lørdag: hvile

Søndag: styrketime + cardio hvis jeg føler for det.

Forskjellen på uken min nå vil bli 8timer mer på jobb, og styrketimene. Minuttene på cardio øker bare med 15min i forhold til før.

Målet er å få inn rutiner på trening, og få denne kroppen til å fungere igjen. Jeg må kjenne at denne kroppen er i stand til å bruke de glemte musklene før jeg kan sette meg mål om å bli sterkere eller slankere...

Hvordan komme seg gjennom de første ukene uten å gjøre meg selv til et offer for å la være å trene?

Anonymous poster hash: 0c5c2...135

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...