AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #1 Skrevet 6. april 2015 Hei! Tenkte å legge dette ut "offentlig" slik at jeg blir pushet ordentlig. Jeg veier i dag 70 kg og er 160 cm høy. Målet mitt er - 10 kg i uke 25, dvs - 1 kg i uka. Har lagt opp til -1kg i uka fordi vektnedgang varierer fra uke til uke, noen ganger er det mer enn 1kg andre ganger går man i 0. Gjennomsnitt altså Jeg har en hund som jeg skal gå 45 min tur med hver dag. Dette forbrenner jeg ca. 200 kcal på. Tre dager i uka skal jeg på treningsstudio og trene 30 min på elipsemaskin = ca. -200 kcal. Jeg kommer til å variere treningen etterhvert, men det blir når jeg kan belaste armene, har nylig operert. Matplanen min ser dere i vedlagt bilde. Hvis det blir ensformig skal jeg justere det, men fortsette å ligge på 1100-1300 kcal. 1100 er få kalorier, men gryn metter veldig! Har fortsatt 200 kcal i overskudd jeg kan ta av, prøve og feile Skal oppdatere vekt hver mandag Woho! Anonymous poster hash: f5b79...b71
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #3 Skrevet 6. april 2015 Anonymous poster hash: f5b79...b71 Bilde vil desverre ikke legge seg ut...Anonymous poster hash: f5b79...b71
Gjest Runforit Skrevet 7. april 2015 #4 Skrevet 7. april 2015 Kan bare si med en gang at du kommer til å sprekke så det jomer med så lite mat. Er bare dumt og vil ikke fungere i lengden. Du har spist veldig mye mer enn du trenger for å bli 70 kg på 160 cm så om du legger deg på et snitt på 16-1700 kcal per dag med disse enkle mosjonsøktene dine så vil du gå ned i vekt og cm. En fin tommelfingerregel er å aldri legge deg under 1500 kcal per dag de dagene du ikke trener og så plusse på treningskaloriene slik at sluttsummen alltid blir 1500 kcal. Det er så og si fysisk umulig å ikke gå ned i vekt på 1500 kcal med mindre du har en eller annen sykdom. 2
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #5 Skrevet 7. april 2015 Kan bare si med en gang at du kommer til å sprekke så det jomer med så lite mat. Er bare dumt og vil ikke fungere i lengden. Du har spist veldig mye mer enn du trenger for å bli 70 kg på 160 cm så om du legger deg på et snitt på 16-1700 kcal per dag med disse enkle mosjonsøktene dine så vil du gå ned i vekt og cm. En fin tommelfingerregel er å aldri legge deg under 1500 kcal per dag de dagene du ikke trener og så plusse på treningskaloriene slik at sluttsummen alltid blir 1500 kcal. Det er så og si fysisk umulig å ikke gå ned i vekt på 1500 kcal med mindre du har en eller annen sykdom. Hmm, Hvorfor sier alle tester "hvor mye du skal spise" at jeg bør ligge på 1600 kcal for å holde vekten, skal man ikke ned i kcal da?Anonymous poster hash: f5b79...b71
Gjest Runforit Skrevet 7. april 2015 #6 Skrevet 7. april 2015 Hmm, Hvorfor sier alle tester "hvor mye du skal spise" at jeg bør ligge på 1600 kcal for å holde vekten, skal man ikke ned i kcal da?Anonymous poster hash: f5b79...b71 Du må ta de med en klype salt. Du har spist mye mer enn 1600 kcal for å bli 70 kg.
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #7 Skrevet 7. april 2015 Du må ta de med en klype salt. Du har spist mye mer enn 1600 kcal for å bli 70 kg. Så når jeg har spist mer må jeg ligge på høyere kcal.Anonymous poster hash: f5b79...b71
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #8 Skrevet 7. april 2015 Å gå ned 10 kg på så kort tid høres ut som et tøft mål. Jeg er 160cm høy og veide 69 kg i januar, har nå brukt 4 mnd på å gå ned 4,5 kg. Det skal sies at jeg ikke har trent mer enn 2 ganger i uken, men har vært veldig nøye med maten. Har ikke telt kalorier slavisk, men tipper jeg ligger på rundt 1700 kalorier per dag. Det har også vært viktig å finne et kosthold jeg kan leve med på sikt, ikke bare en slankekur. Jeg er alltid mett og spiser litt snop en dag i uken. Målet mitt er å ligge på rundt 58 kilo. Anonymous poster hash: 7eb95...019
Gjest Gjest_Idja Skrevet 7. april 2015 #9 Skrevet 7. april 2015 1 kg i uka er ganske mye, og muligens veldig urealistisk med mindre man er veldig overvektig. Hvis du i stedet går saktere ned i vekt vil det være lettere å opprettholde den nye vekta senere. Hastverk er lastverk!
Gjest Silje1 Skrevet 7. april 2015 #10 Skrevet 7. april 2015 Ligger på omtrent samme vekt, så kom med oppdatering, så jeg får se om det er håp
Gjest earlgrey Skrevet 8. april 2015 #11 Skrevet 8. april 2015 Tror du ikke det blir litt hardt å ligge på så lite kalorier når du trener i tillegg? ville ikke gått under 1500. Men du kan jo prøve og se hva som skjer, mulig det fubker for deg :D Heier på deg
Pringle Skrevet 8. april 2015 #12 Skrevet 8. april 2015 Målet ditt om 1 kilo pr uke i gjennomsnitt bør du kanskje revurdere, så du ikke blir skuffet. Det er ikke sunt/realistisk når du ikke har mer du skal ned. Matinntaket ditt hørtes også litt snaut ut, men man klarer det en liten stund, og føler seg kanskje tiligmed kjempeflink når vekta går ned. Problemet er at man gir opp "fordi det ikke funker" når man merker at man er sulten og blir drittlei. Følg med på appetitt og form og vektkurve og reguler matinntaket (se både på type, mengde og måltidsrytme) sånn at du føler deg behagelig mett/fornøyd det meste av tiden (normalt å være sulten før måltider) og går ned sånn ca 1/2 kilo i uka.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå