AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #1 Skrevet 6. april 2015 Hvor mange sett bukser, gensere, undertøy etc har barnet ditt? Hvor mye trenger de i hver str? Min er 3 år... Anonymous poster hash: cddf0...835
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #2 Skrevet 6. april 2015 En på 6 mnd og en på 2,5. De har begge ALT for mye klær Både fordi de de er de to første barnebarna på begge sider i familien, og de er av hvert sitt kjønn, så bestemødrene har kjøpt inn MENGDER til begge to, i tillegg til at mor heller ikke kan sies å være uinteressert i shopping Sønnen min bruker str 98, og han har vel 15-20 joggebukser, 8 andre bukser, 15-20 bomullsgensere, 10-15 tynne ullgensere, 8-10 penskjorter, rundt 20 par tynne ullsokker og ca tilsvarende i bomullssokker. Og ellers litt forskjellig annet, som noen vester, hettejakker, tykke ullgensere, fleecejakker osv. Datteren min bruker str 68, og i denne str har hun 27 bodyer, 14 trøyer, 12 bukser, 5-6 strømpebukser, 8 kjoler og ellers litt forskjellig, som hettejakker, sparkebukser osv. Som sagt, de har ALT for mye klær, og jeg skulle egentlig ønske bestemødrene kunne moderere seg litt og eventuel heller gi litt penger til barnas sparekonti hvis de absolutt vil bruke penger på dem...Anonymous poster hash: c0351...595
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #3 Skrevet 6. april 2015 1 åring her, hun har ca 5 bukser, 10 bodyer(både ull og bomull). ca 4-5 kjoler, 5 gensere og et par rumpere. Ellers en jakke, en utedress, et par sko, en god lue, 2 heldresser til å ha under dressen e.l. I tidligere str har jeg nok hatt litt færre bodyer. Ofte er hun midt mellom 2 str og da kan hun jo gjerne bruke litt av begge str samtidig, så litt vanskelig å si nøyaktig hvor mye klær hun har, men det er hvertfall ca hva hun bruker nå. Anonymous poster hash: bc5dd...9e4 1
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #4 Skrevet 6. april 2015 Ab over-glemte å svare på mengden undertøy. 4 pysjamaser, 4 par sokker(har flere men er kun de para jeg bruker da de andre glir av), ca 10 strømpebukser.Anonymous poster hash: bc5dd...9e4
ViljaH Skrevet 6. april 2015 #5 Skrevet 6. april 2015 Min på 2,5 har i sitt skap IDEELT SETT 1 penskjorte og 1 penbukse, 3 joggebukser, 4 vanlige bomullsbukser, 7-10 bomullsgensere ulik tykkelse, 5-7 sett langermet undertøy (ull/bambus/hva de tåler) til kalde dager. 7-10 par sokker ull, 10 par bomull. Det synes jeg er plenty, og man kan godt ha mindre, bare vaske oftere. Holder med 2 joggiser og 2 vanlige bukser kanskje. I realiteten har han mer, delvis fordi han har flere størrelser i skapet samtidig (nå både 98 og 104, da 98 begynner å bli smått men har ikke lagt det bort) og delvis fordi han arver av eldre bror, flytter det som er for smått rett i skapet til lillebror. De fleste barn har mer enn de trenger, så hold gjerne igjen.. Det jeg synes er viktigst er de 5-7 settene med langermet undertøy som de bruker heeeele tiden. Storebror på 5 har nok 15 truser. Kjøper 5-pack på HM, så rekker vi ikke vaske og så kjøper vi litt mer..
AnonymBruker Skrevet 9. april 2015 #6 Skrevet 9. april 2015 Jeg er en mamma som elsker å handle klær til tassen Han har nok altfor mye klær og det meste får han ikke brukt mange gangene heller.... Han har sikkert en 30 bukser og gensere Anonymous poster hash: cddf0...835
Mahasor Skrevet 9. april 2015 #7 Skrevet 9. april 2015 6 månder, har i str 56-68 hatt ALT for mye, mye gaver og besteforeldre som ville gi. Når vi gikk opp til 74 hadde vi ingenting, så jeg handlet inn det jeg syns vi trenger: 7-8 pysjer, 10 bodyer og 10 bukser av diverse, 2-3 gensere og ett par skjorter, pluss litt tynt ulltøy og en Lillelam dress vi har gulpebaby, så greit og ha ett sett til hver dag pluss litt ekstra syns jeg.
Gjest Doh Skrevet 10. april 2015 #8 Skrevet 10. april 2015 Vår er ett år og har vel 8-9 bodyer og 5 bukser. Tror jeg, har ikke helt oversikt siden pappaen var på shopping her om dagen Akkurat gått over til str 86.
Gjest Keikolina Skrevet 10. april 2015 #9 Skrevet 10. april 2015 Har ikke tall på hvor mye klær de har. Umulig å få gitt bort når det er for smått også, så havner i uff container. Husker jeg ble veldig glad for å få tøy til barna av andre, men det er det jo nesten slutt på.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #11 Skrevet 10. april 2015 En på 6 mnd og en på 2,5. De har begge ALT for mye klær Både fordi de de er de to første barnebarna på begge sider i familien, og de er av hvert sitt kjønn, så bestemødrene har kjøpt inn MENGDER til begge to, i tillegg til at mor heller ikke kan sies å være uinteressert i shopping Sønnen min bruker str 98, og han har vel 15-20 joggebukser, 8 andre bukser, 15-20 bomullsgensere, 10-15 tynne ullgensere, 8-10 penskjorter, rundt 20 par tynne ullsokker og ca tilsvarende i bomullssokker. Og ellers litt forskjellig annet, som noen vester, hettejakker, tykke ullgensere, fleecejakker osv. Datteren min bruker str 68, og i denne str har hun 27 bodyer, 14 trøyer, 12 bukser, 5-6 strømpebukser, 8 kjoler og ellers litt forskjellig, som hettejakker, sparkebukser osv. Som sagt, de har ALT for mye klær, og jeg skulle egentlig ønske bestemødrene kunne moderere seg litt og eventuel heller gi litt penger til barnas sparekonti hvis de absolutt vil bruke penger på dem...Anonymous poster hash: c0351...595 ....😄😄😄 Dette var bra å lese, for plutselig følte jeg meg ganske moderat mht shopping!!Anonymous poster hash: 3012d...574
duplexx Skrevet 10. april 2015 #12 Skrevet 10. april 2015 Altfor altfor mye... Mye fint, mye upraktisk og en hel del ok klær. Barnet er jo i barnehagen hele dagen, så mye hun ruller seg i søle nekter jeg å sende henne dit i en kjole til 300,- 😑 De har ganske mye fra Nøstebarn og det er vel det som brukes mest. Klarer ikke kle dem i bomull, får ikke til. Har også x antall av samme variant etter jeg lærte at noen unger må skiftes på tre ganger om dagen. Jeg nekter å vaske klær HVER DAG!
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #13 Skrevet 10. april 2015 4,5 år. Ca : 12 bukser 10 strømpebukser/stilongs 5 tynne ullgensere 10 andre gensere 10 t-skjorter 7 shortser 30 par sokker 20 boksere 5 kostymer Ett sett penklær Og masse uttertøy Syns han har altfor mye! Det er alltid endel klær som blir lite brukt. Her hvor vi bor er det barnemesse to ganger i året der man kan selge og kjøpe brukt tøy og utstyr til barn. Så nå har jeg priset og pakket ned masse av klærne hans, fra nyfødt til nå, og skal levere det til messa i kveld kommer nok til å kjøpe litt selv også.Anonymous poster hash: 5e855...80b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2015 #14 Skrevet 10. april 2015 Min jente på 7 år har masse klær. Har arvet en del, kjøpt noe selv, og med en shoppe-gal bestemor får hun støtt og stadig nye klær. Uten å telle, så tror jeg hun sikkert har minst 15 av hvert plagg (unntatt shorts og tights, det har hun ikke mange av). Men akkurat nå begynner en god del å bli for smått, så må vel ta en opprydding i skapet igjen. Anonymous poster hash: 47055...bf2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå