Gå til innhold

Arver barna sko?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vet jo at barn ikke skal arve sko, men kjøper dere alle sko nye til hvert av barna deres?

Har en del sko fra storebror som ikke er mye brukt, synd å ikke kunne bruke de igjen....

Anonymous poster hash: 4b4db...fed
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her arves sko som er lite og pent brukt - som pensko, slagstøvler, sko som er brukt noen få uker på tampen av sesongen pga str, etc. Jeg sjekker slitasje på yttersålen og bruker det som rettesnor. Bytter innersålen der det enkelt lar seg gjøre. Sko som har vært i daglig bruk en sesong arves ikke, de er stort sett rimelig slitne.

• Liker 2
Skrevet

Ja, arver det vi kan. Men noe blir for slitt til at det kan arves.

Skrevet

Ja, her arves sko som er i bra stand, da er de som regel lite brukt og lite slitt også. :)

AnonymBruker
Skrevet

Her arves kun pensko og bunadsko, av og til ridestøvler.

Anonymous poster hash: 9d6e6...a9d

• Liker 1
Skrevet

Jeg arvet alltid sko fra søsteren min, med mindre de var for slitte :)

• Liker 1
Skrevet

Her arves pensko og støvler... Sko som brukes daglig og blir slitt arves ikke :)

AnonymBruker
Skrevet

Har arvet sko og aldri hatt noe problem i etterkant.

http://www.dagbladet.no/2013/04/30/tema/klikk/smabarn/foreldre/26936365/

Sko skal ikke arves nei. Foten til den neste som evt bruker skoen kan jo ta skade av det, siden skoen da er formet av foten til første bruker. Så dersom noen arver sko så tar de skade fordi de skoene som arves er tilpasset andre føtter.

Anonymous poster hash: 54d69...9fe

Skrevet

Mine foreldre var veldig nøye på dette så vi arvet aldri sko. Vi arvet alt mulig av klær, men aldri sko.

AnonymBruker
Skrevet

Sko som blir brukt til hverdags blir for slitt til at de kan arves.

Men pensko, bunadsko feks. som er lite brukt arves.

Anonymous poster hash: 99b45...13d

Skrevet

Sko som nesten ikkje er brukt, arves. Sko som er mykje brukt og nokså slitt, kastes. Sko som er brukt ein del, men ikkje veldig slitt, brukes som ekstrapar, viss "hovudparet" har blitt gjennomvåte, gløymt igjen i barnehagen osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...