AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #1 Skrevet 6. april 2015 Jeg har en hunnkatt på 11 måneder som jeg er vanvittig glad i. På lørdag skulle jeg lufte litt på soverommet og glemte lukke vinduet før jeg dro ut for kvelden i 20-tiden. Vinduet var ikke mer enn 5 cm åpent, men hun har tydeligvis greid å presse seg gjennom det. Da jeg kom hjem lørdag natt var pus søkk borte! Regnet med hun skulle komme tilbake neste morgen, nei. Dagen gikk og natten kom, ingen pus. Har vært ute mange ganger og lett både i går og i dag. Ropt etter henne og ristet med mat. Har en annen katt også, hun har mjauet masse ute etter henne. Pusen er ikke vant til å være ute. Hun var ute sammen med meg litt i sommer da hun var kattunge, men hele vinteren nå har hun vært kun inne. Jeg ville holde henne inne til hun var 1 år og kastrert. Har dyrlegetime neste uken for kastrering... Mistenker hun har løpetid, hun har hatt løpetid av og på den siste måneden nesten. Er det en mulig årsak til at hun har rømt og er borte så lenge? Noen råd til hva jeg kan gjøre? Har sittet i vinduet og sett etter henne hele går og i dag, vil ikke forlate huset i tilfelle hun kommer. I morgen må jeg på jobb igjen. Er så livredd for at det har skjedd noe. Hvor lenge er det vanlig at katter er borte første gang de er ute? Hun er jo snart ett år, så retningssansen skal ifl teorien være utviklet. Har noen svært kattefiendtlige naboer også, kjenner jeg er redd noen av dem har gjort henne noe:( Det har vært mistenkelige dødsfall her før. Tenker å henge opp lapper og annonsere på savnetside på Facebook, eller er det for tidlig? Tips og råd til en bekymret katteeier tas imot med takk. Anonymous poster hash: 64c11...f74
Tvist Skrevet 6. april 2015 #2 Skrevet 6. april 2015 Heng opp lapper, legg ut annonse på dyrbar, legg ut på facebooksider, lokalavisen, informer dyrebeskyttelsen. Da katten ikke er kastrert regner jeg med at den heller ikke var ID merket? Dess raskere du kommer i gang med søk, dess større er sjangsen for at du får henne tilbake. Lykke til. 2
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #3 Skrevet 6. april 2015 Hun er chippet heldigvis:) Har lagt ut annonse på Dyrebar nå, printer ut og henger opp i morgen. Nå pøsregner det også, hun hater regn og hadde komt løpende dersom hun var i nærheten:/ Herregud, så forferdelig å vente:( Anonymous poster hash: 64c11...f74
AnonymBruker Skrevet 6. april 2015 #4 Skrevet 6. april 2015 Hun er helt sikkert på ræk og kommer nok tilbake om noen dager, med kattunger i magen. Anonymous poster hash: 59449...547 1
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #5 Skrevet 7. april 2015 Har katten din kommet tilbake? Hva er det disse naboene gjør, tar de livet av kattene i nabolaget?Anonymous poster hash: fdafe...e61
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #6 Skrevet 7. april 2015 Hun er helt sikkert på ræk og kommer nok tilbake om noen dager, med kattunger i magen. Anonymous poster hash: 59449...547 Har katten din kommet tilbake? Hva er det disse naboene gjør, tar de livet av kattene i nabolaget?Anonymous poster hash: fdafe...e61 Skam dere. Anonymous poster hash: 1f4a1...766
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #7 Skrevet 7. april 2015 Skam dere. Anonymous poster hash: 1f4a1...766 Hvorfor det? En ukastert hunnkatt kan fint dra på ræk, og bli borte noen dager / uker, og hun vil mest sannsynlig ende opp med kattunger i magen. Skam på meg for å si det? Anonymous poster hash: 59449...547 4
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #8 Skrevet 7. april 2015 Er nok stor sjans for at reven har tatt katten til ts. At katten har vært inne i hele vinter (???), og selvfølgelig ble drittlei av å være innestengt så lenge. Men dessverre med null erfaring fra det ville dyrelivet ute vil katten være et lett bytte. Hvorfor tok ikke ts ut katten på lufteturer ute i venter? Rene mishandlingen jo. Anonymous poster hash: dd537...299
AnonymBruker Skrevet 7. april 2015 #9 Skrevet 7. april 2015 Skam dere. Anonymous poster hash: 1f4a1...766 Skam på meg for å lure på hva det er naboen gjør med kattene siden ts sier det skjer mistenkelige dødsfall??Anonymous poster hash: fdafe...e61
Ms.Sommerfugl Skrevet 7. april 2015 #10 Skrevet 7. april 2015 Mange ekle mennesker på dette forumet, ja. Når det er ute av systemet, så anbefaler jeg selvfølgelig det samme som andre; dyrebar.no, sette opp plakater, ringe lokal veterinær og informere om at katten er forsvunnet osv. Håper katten din kommer tilbake, TS.
tussi84 Skrevet 8. april 2015 #11 Skrevet 8. april 2015 Hei ts. En katt som aldri har Vært ute før vil mest sannsynlig gå å gjemme seg der det er mulig. Ved mørkets utbrudd og når det er mer stille kan det hende den tørr å krype frem. Som regel holder katter seg i nærheten sv hjemmet de første døgnene. Det du kan gjøre er å ta kontakt med dyrebeskyttelsen å høre om du kan låne en kattefelle. Mange katter som har blitt borte fra eieren har kommet til rette på den måten. Men det krever tålmodighet og at du har oppsyn med fella fra avstand da hvilke som helst andre katter kan gå i fella. Du må slippe disse ut igjen. Katten blir ikke skadet av fella. Min katt var forr borte i 2 mnd engang og hadde heller aldri vært ute før. Den måtte jeg fange i felle til slutt. Men det forente eier med katt og det endte lykkelig. Håper det samme for deg ts. 1
tussi84 Skrevet 8. april 2015 #12 Skrevet 8. april 2015 Er nok stor sjans for at reven har tatt katten til ts. At katten har vært inne i hele vinter (???), og selvfølgelig ble drittlei av å være innestengt så lenge. Men dessverre med null erfaring fra det ville dyrelivet ute vil katten være et lett bytte. Hvorfor tok ikke ts ut katten på lufteturer ute i venter? Rene mishandlingen jo.Anonymous poster hash: dd537...299 Fy f.. og slemt sagt. Ser du antagelig ikke er noe katte fan men har du ikke noe annet å si enn å være negativ og spydig så holder man heller kjeft. Slike kommentarer sårer mer enn du aner noen ganger. 2
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #13 Skrevet 8. april 2015 Katten min var mindre når den smatt ur første gang. Den var borte i to dager, hvor det viste seg at den hadde gjemt seg under verandaen og kommet frem når jeg ikke var der. Ved å sette opp lapper vil den nok komme til rette igjen. Så små er det vanlig de holder seg i området. Helt ærlig ville jeg også vært litt tankefull på om noen har vært «dumme nok» til å gi den mat et sted. Når den ikke har vært ute og har rutiner på hvor matskålen er ute, kan den fort knytte seg til en nabo et sted, som ville være «snill». Naboens kattunge ble borte slik, og kom til rette ved en tilfeldighet et halvt år etter! Anonymous poster hash: d9369...3e1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #14 Skrevet 8. april 2015 Dump han! Anonymous poster hash: 1cc3d...f19
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #15 Skrevet 8. april 2015 Dump han!Anonymous poster hash: 1cc3d...f19 Litt trøtt og skrev i feil tråd eller? Anonymous poster hash: d9369...3e1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #16 Skrevet 8. april 2015 Skam dere. Anonymous poster hash: 1f4a1...766 Hva skal de skamme seg for? Anonymous poster hash: 600dd...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #17 Skrevet 8. april 2015 Noe nytt i saken ts?Anonymous poster hash: fdafe...e61
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #18 Skrevet 8. april 2015 Hei! Jeg har brukt dagen på å annonsere på Facebook og diverse dyresider. Samt printe ut en haug med savnet-lapper fra Dyrebar, som jeg hang opp på 10 butikker i nærheten. Tok også kontakt med Dyrebeskyttelsen, i tilfelle de skulle få inn noen. Men gjett hvem som plutselig kom mjauende mot meg da jeg var ute for å henge opp lapper på lyktestolper osv nå i kveld? Katten min!! Herregud, jeg er så glad! Hun ser helt frisk og fin ut, bare sulten. Takk for gode råd i tråden og folk som bryr seg:) TS Anonymous poster hash: 64c11...f74 4
AnonymBruker Skrevet 8. april 2015 #19 Skrevet 8. april 2015 Så bra!!! Flaks det endte godt!!!Anonymous poster hash: fdafe...e61 1
Tvist Skrevet 9. april 2015 #20 Skrevet 9. april 2015 Godt å høre at det ordnet seg. Anbefaler at du får henne kastrert raskt, da det er sannsynlig at hun er drektig. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå