Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sikkert ikke den eneste, men jeg synes at jeg ser helt forferdelig ut på bilder. Jeg er fornøyd med det jeg ser i speilet, alle slags speil egentlig. Jeg blir også fornøyd med de fleste selfier og speilbilder jeg tar. Men jeg ser helt forferdelig ut på de bildene jeg blir tatt av. Føler liksom at jeg ser rar og skeiv ut. Mange sier at søskene mine ligner på meg noe jeg også syns når jeg ser meg selv i speilet. Hvis jeg står med vennene mine forann speilet så ser jo de helt lol ut det samme på bilder. Hvis jeg synes at jeg ser forferdelig ut på et bilde så synes andre at det var fint av meg.

Anonymous poster hash: 4bdb3...d95

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mente lik istedenfor lol** :pp

Skrevet

Jeg føler det samme. Det hjelper heller ikke at ettersom jeg blir eldre, så blir kameraene mer og mer avanserte - slik at de fanger opp linjer og rynker jeg ikke en gang visste jeg hadde :fnise:

På den annen side tror jeg å se bilder av seg selv er litt som å høre opptak av sin egen stemme - det føles rart, og er heldigvis ganske vanlig.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir også automatisk rar når noen tar bilde(dog blir jeg det med selfies også :fnise: ). Men det som har hjulpet meg litt er å rett og slett øve i speilet:)

Anonymous poster hash: b5e0f...7ca
  • Liker 2
Skrevet

Jeg ser også helt forferdelig ut på bilder. I speilet har jeg ikke noe imot det jeg ser, men bilder kan jeg styre meg for.

Kan få bra selfier, men når andre tar bilder, så ser jeg ikke rett ut. Om det er sånn andre ser meg, så gud hjelpe meg..

• Liker 1
Gjest Zara*
Skrevet

Samme her. I speilet, helt ok. På bilder tatt av andre ser jeg helt grusom ut og derfor unngår jeg dette helt. Bilder tatt av meg selv kan bli greie hvis det er dårlig lys :fnise:

Skrevet

Du er jo vant til å se deg selv speilvendt, mens du på bildene blir slik andre ser deg. Det er rart at det skal ha noe å si, men det har det altså.

AnonymBruker
Skrevet

Du er jo vant til å se deg selv speilvendt, mens du på bildene blir slik andre ser deg. Det er rart at det skal ha noe å si, men det har det altså.

:sjokkert:

Jeg synes jeg ser bra ut i speilet, men på bilder helt jævlig. Grøss og gru hvis det slik alle ser meg. Slik jeg ser ut på bilder. Uff

Anonymous poster hash: 5a465...be7

Gjest Fotballen
Skrevet

Hvorfor så negativ? Er kun i deres egne øyner dere ser grusom ut. Synes jeg ser bra ut på bilder jeg. Har ikke noe å klage på.

Skrevet

Jeg synes også jeg ser rar ut på bilder. Med en gang jeg speilvender bildet, så ser jeg myyyye bedre ut. Syns jeg. Andre ser ikke forskjell :P

Det kan ha noe med fokus å gjøre også. Når du ser på et bilde, så har du ikke øyekontakt med deg selv og ser midt i ansiktet og nedover kroppen.

AnonymBruker
Skrevet

Ifølge noe så ser man 6 ganger mer attraktiv ut enn man egentlig er, når man ser seg i speilet. :sjenert: Derfor synes noen at de ser dritstygge ut på bilder. MEN, husk at mange kameraer har vidvinkler, slik at man blir ikke nødvendigvis slik man ser ut, hvis man tar et bilde med et godt kamera. Speilreflekskamera er dog det beste. :)

Anonymous poster hash: a77f5...b64

AnonymBruker
Skrevet

Dette er litt psykisk. Det kalles eksponeringseffekten og fungerer slik at ting man ser ofte, gjerne oppleves som mer attraktivt. Derfor opplever man seg selv som finere i speil enn på bilder. Det er gjort studier på dette, for eksempel en der maleriet Mona Lisa ble gjort speilvendt, og de fleste syntes det originale var finere, og at hun så litt rar ut speilvendt.

Anonymous poster hash: 045e8...68a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...